خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان دارای 39 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.


دانش مداری سازمان

2- 1- 2 روند تاريخي حرکت سازمان‌ها به سوي سازمان‌هاي دانش‌مدار

2- 1- 2- 1 اقتصاد کشاورزي:

2- 1- 2- 2 اقتصاد منابع طبيعي:

2- 1- 2- 3 انقلاب صنعتي:

2- 1- 2- 4 انقلاب محصول:

2- 1- 2- 5 انقلاب اطلاعات:

2- 1- 2- 6 انقلاب دانش:

2- 1- 3 مفهوم داده‌ها، اطلاعات و دانش:

2- 1- 3- 1 داده‌ها:

2- 1- 3- 2 اطلاعات:

2- 1- 3- 3 دانش (دانايي):

2- 1- 4 تعاريف دانش:

2- 1- 5 ديدگاه‌هاي رايج در مورد دانش:

2- 1- 6 روابط داده‌ها، اطلاعات و دانش:

2- 1- 6- 1 روابط داده‌ها، اطلاعات و دانش از نظر باجاريا

شکل2 - 1: روابط داده، اطلاعات و دانش (Bajaria, 2000: 563)

2- 1- 6- 2 روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر کلارک و رالو:

شکل (2- 2)، روابط داده، اطلاعات، دانش، بينش و فرد (Clark, Rallo, 2001: 15)

2- 1- 6- 3 روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر بوئیست :

شکل (2- 3): مدل ذهني بوئیست (بوئيست، 1998)

2- 1- 7 تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم:

شکل 2-4 تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم (Sooknonam,2001:7)

شکل 2- 5 هرم سلسله مراتب دانش (رادينک، 1383: 38)

2- 1- 8 عوامل تفکيک شده اطلاعات و دانش:

جدول 2- 1 : خصوصيات داده، اطلاعات و دانش (رادينگ، 1383: 40)

2- 1- 9 انواع دانش:

2- 1- 9- 1 تقسيم‌بندي ارسطو:

2- 1- 9- 2 دانش ضمني و دانش صريح:

2- 1- 9- 3 دانش شخصي و دانش سازماني:

2- 1- 9- 4 دانش کارکردي:

2- 1- 9- 5 تقسيم‌بندي معرفت‌شناختي دانش:

2- 1- 9- 6 دانش رسمي و دانش غيررسمي:

جدول 2- 2 دانش رسمي و دانش غيررسمي

2- 1- 9- 7 دانش ساختارمند و دانش ناساختارمند:

2- 1- 9- 8 دانش اظهاري و دانش رويه‌اي:

2- 1- 9- 9 طبقه‌بندي دانش رايل:

2- 1- 9- 10 دانش اصلي و دانش فرعي:

2- 1- 9- 11 تقسيم‌بندي دانش مک لوپ:

2-6 پیشینه تحقیق:

2-6-1: تحقیقات داخلی:

2-6-2: تحقیقات خارجی

منابع:

منابع فارسی:

منابع لاتین:



دانش مداری سازمان

ما در عصر شگفت ‌انگيزي به سر مي‌بريم که انفجار دانش ناميده مي‌شود.

رشد دانش در سال‌هاي اخير بسيار سريع بوده به گونه‌اي که در قرن بيستم، 80 درصد يافته‌هاي فناوري ونیز 90 درصد تمام دانش‌ها و اطلاعات فني، در جهان توليد شده است و هر پنج سال و نيم، حجم دانش دو برابر مي‌شود (افرازه، 1384: 1). اين در حالي است که عمر مفيد آن کمتر از چهار سال است.

2- 1- 2 روند تاريخي حرکت سازمان‌ها به سوي سازمان‌هاي دانش‌مدار

پروفسور ويگ (1999) جايگاه دانش را حول محورهاي گوناگون به شرح ذيل مطرح نموده است (افرازه، 1384: 13- 12).

2- 1- 2- 1 اقتصاد کشاورزي:

در اين مرحله، هنوز بشر به دانش چنداني دست نيافته و مزيت رقابتي در آن، گسترش مزارع و تعداد بيشتر دام و طيور و نيز مهارت‌هايي در کاشت و برداشت محصولات بود.

2- 1- 2- 2 اقتصاد منابع طبيعي:

در اين دوره گروه‌هاي کوچکي از صنعت‌گران، ارائه خدمات به مشتريان را آغاز کردند بناراين کم‌کم بشر، نياز به دانش را تشخيص داد و اتحاديه‌ها و تجمعات کوچکي از متخصصين شکل گرفت.

2- 1- 2- 3 انقلاب صنعتي:

در قرون 18 و 19، تبديل منابع طبيعي به محصولات قابل فروش و توليد محصولات بر حجم زياد به شکل فزاينده‌اي، سازماندهي و مکانيزه و مزيت بازار سرمايه‌گذاري و به کارگيري افراد، بيشتر شد. لذا تکنولوژي بالاتري لازم بود. در اين دوره دانش، قابل دسترسي و اهميت آن روشن شده بود. وليکن اين امر، تنها در ميان برخي از صاحبنظران مطرح بود.

2- 1- 2- 4 انقلاب محصول:

در نيمه اول قرن بيستم، پس از توليد محصولات تنوع بيشتر وضعيت کمتر، ضرورت ارائه خدمات بهتر، براي توليدکنندگان به شکل فزاينده‌اي مطرح شد. به اين دوره، مزيت رقابتي، ارائه محصولاتي بود که به لحاظ کاربرد و قیمت با بازار تطابق بيشتري داشته باشد بنابراين نسبت به عصر صنعت، دانش فردي گسترش يافت و توجه محصول در سازمان‌ها، بيشتر مطرح شد.

2- 1- 2- 5 انقلاب اطلاعات:

در نيمه دوم قرن بيستم، موضوعاتي چون بهينه‌سازي، توجه به محصول به همراه مزيت بازار و ارائه محصولات کاربردي‌تر با خدمات بهتر مطرح بود. با پديد آمدن فناوري اطلاعات، جمع‌آوري گسترده‌تر اطلاعات و تبادل آن‌ها بين شرکت‌ها و تأمين‌کنندگان و مشتريان، بيش از پيش امکان‌پذير شد به گونه‌اي که نظام‌هاي مديريت جامع و توليد به هنگام، کنترل‌هاي خودکار و غيره عملاً مشاهده مي‌شد. به اين ترتيب، با پديد آمدن کارت‌هاي اعتباري، شکل معاملات تجاري و تبادلات مالي و نقش مردم از کارهاي بدي به کارهاي پشت ميزي تغيير يافت اما با وجود اين، هنوز کارهاي کاملاً فکري و دانشي، جايگاه خود را نيافته‌اند.

2- 1- 2- 6 انقلاب دانش:

در يکی دو دهة اخير دانشمندان اذعان داشتند که اساس رقابت در حال تغيير بوده و موفقيت سازمان‌ها به سمت ميزان تأکيد و توجه آنان بر دانش مرتبط است. اين مسأله بسياري از سازمان‌هاي پيشرفته را بر آن داشت تا دانش را در سازمان خود مديريت کرده آن را به بهترين شکل ممکن، مورد استفاده قرار دهند. همچنين تأکيد و توجه بيشتر بر منابع انساني که توليدکنندگان و عاملان اصلي دانش در سازمان هستند، به ويژه در زمينه تسهيم دانش و فرهنگ سازماني که جريان دانش در داخل سازمان را شکل مي داد مورد توجه ويژه‌اي قرار گرفت.

. Total quality management (TQM)

. Just in time

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان_1527842155_10412_2718_1222.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت