خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم بحران ومدیریت بحران

ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم بحران ومدیریت بحران

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف ومفاهیم بحران ومدیریت بحران دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


مدیریت بحران

تعریف بحران :

ویژگی­های بحران :

مراحل يك بحران :

انواع بحران :

1- بحرانهای ناشی از حوادث و سوانح طبیعی،

2-بحرانهای غیرطبیعی

الف- بحرانهای اجتماعی و فرهنگی

ب- بحرانهای اقتصادی، مالی

ج- بحرانهای امنیتی

د- بحرانهای اطلاعاتی

ه- بحرانهای زیست محیطی

و- بحرانهای انسانی

تعریف بحران سازمانی :

انواع بحران سازمانی :

الف ـطبقه­بندی بحرانها از لحاظ ناگهانی بودن یا تدریجی بودن آنها:

ب ـ طبقه­بندی بحران از دیدگاه «پارسونز»:

بحرانهای فوری:

بحرانهایی که به صورت تدریجی ظاهرمی­شوند:

بحرانهای ادامه­دار:

ج ـ طبقه­بندی بحرانها از دیدگاه «میتراف»:

جدول 2-1. انواع بحران از دیدگاه میتراف(منبع: رضوانی، 1385)

د) طبقه بندی بحران ها با توجه چگونگی بوجود آمدن آنها :

- مديريت بحران :

ضرورت مدیریت بحران:

چرخه مديريت بحران :

- پيشگيري از بحران:

- كاهش اثرات مخرب بحران:

- آمادگي:

- امدادرساني:

- بهبودي:

- توسعه عمراني:

نظريه هاي مديريت بحران :

- نظريه تعادل در مديريت بحران :

شكل 2-2. مدل مديريت بحران تعادلي

  • نظریه مديريت شناور(جزيره­اي) :

مدلهای مدیریت بحران:

الف- مدل بارنت31

شکل 2-3. مدل مدیریت بحران، تحلیل استراتژیک بارنت(منبع: بودرئوکس، 2006: 11).

ب ـمدل مدیریت بحران پیرسون و میتراف :

ج- مدل واکنشی در مقابل مدل پیش فعال :

شش گام موثر در مديريت بحران:

گام اول - مواجهه با بحران:

گام دوم- احساس بحران:

گام سوم - مداخله و اقدام:

گام چهارم بازانديشي:

گام پنجم - برنامه نوسازي:

گام ششم- اقدامات نهايي:

لزوم سياست گذاري و برنامه ريزي كلان در مديريت بحران :

مهمترین اقدامات در مواجهه با بحران :

مهمترین اقداماتی که می توان در هنگام بروز بحران انجام دا د عبارتند از : ( یقین لو ، 1383 ، ص 61 )

منابع




مدیریت بحران

تعریف بحران :

بحران از ريشه يوناني در معناي جوركردن، قضاوت، لحظه حساس و مشاجره گرفته شده است. بحران به معناي تغيير ناگهاني است كه در جريان يك بيماري پديد مي‌آيد و صفت ويژه آن معمولاً بروز حوادث و وخامت است. در معناي مجازي، شرايط و اوضاع يا دوراني خطرناك و فاقد اطمينان را مي‌رساند. بحران، حالت و فرايندي است كه با آن تعادل ناپديد مي‌شود و از انتقالي نسبتاً اجتناب ناپذير به سوي شرايط و اوضاعي ديگر خبر مي‌دهد(لاوروس، 2003: 386).

مينزبرگ و همكارانش معتقدند كه بحران در اثر وقوع فوري، ناگهاني و غير منتظره حوادث و يا اتفاق بوجود مي‌آيد كه توجه فوري و فوتي به آن براي اخذ تصميمي فوري ضروري است. در تعريف ديگر، بحران چنين بيان شده است؛ هرگاه در مسير تحقق اهداف از پيش طراحي شده، حالت پيش بيني نشده‌اي رخ دهد كه انتظارات و مطلوب‌هاي ديگر ما را متأثر سازد يك بحران روي نموده است. (موسي­خاني، 1369:14)

براي بحران تعاريف زياد ديگري نيز آورده شده است كه وجه مشترك همه آنها، تهديد وضعيت موجود بوده و تفارق آنها در شرايط فرعي هر وضعيت است. محمد رضا تاجيك در كتاب «مديريت بحران» به اين مقوله از


ديد سيستمي نگريسته و مي‌گويد: از منظر سيستمي بحران به وضعيتي اطلاق مي‌گردد كه نظم سيستم اصلي يا قسمت‌هايي از آن [سيستم فرعي] را مختل كرده و پايداري آن را برهم زند. (تاجيك،1379: 61)

البته بحران يك امر نسبي است، پيتر بروك در اين خصوص مي‌گويد: بحران‌ها در جهان زيست نمي‌كنند، آنها در گفتمان زيست مي‌كنند. بحران‌ها رويدادهاي واقعي نيستند بلكه ارزيابي‌هاي اهميت آن چيزها هستند كه دارد اتفاق مي‌افتد. بحران‌ها شناخت و آگاهي ويژه‌اند كه به برداشت‌ها از اختلال در وضعيت‌هاي موجود وابسته‌اند كه به دگرگوني‌هاي ناگهاني و غيره منتظره كه پرداختن به آنها دشوار است، مي‌انجامد. بحران‌ها را نمي‌توان ديد چون آنها ساختارهاي نظام‌هاي ارزشي هستند. بحران‌ها، رويدادهايي هستند كه با نظام‌هاي الزامات كنش‌ها كه تصور مي‌شود پيامدهاي ناخوشايند رويدادها را از ميان مي‌برند ارتباط دارند.

به بيان ديگر مي‌توان گفت بحران‌ها شكل‌هاي خاصي از گفتمان هستند كه بر پايه و اساس رمزهاي مشخص شكل مي‌گيرند. اين رمزها گاهي از رويدادهاي گذشته را با پيش بيني‌هاي مشخصي از پيامدهاي قريب الوقوع يا آتي تركيب مي‌كنند و به اين ترتيب بحران‌ها را از رويدادهاي فاجعه آميز تميز مي‌دهند و آنها را در مقايسه با حوادث صرفاً فاجعه آميز به مشكلات جامعه شناختي پيچيده‌تري تبديل مي‌كنند(رابوي،1377 :210).

«واينر» و «كان» در يك نگرش جامع و همه جانبه براي بحران تعاريف زير را بيان كرده اند(کومبز، 2007):

. Mitroff



26

. Crisis

. Lerouss




17




. Coombs


18



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مدیریت بحران_1528741568_11897_2718_1191.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت