خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود (فصل 2)

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود (فصل 2)

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود (فصل 2) دارای 62 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



2-1 مقدمه 14

بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی 14

2-2 اهمیت نقدشوندگی 14

2-3 تعریف نقدشوندگی 15

2-3-1 نقدشوندگی دارایی ها 17

2-3-2 نقدشوندگی بازار 18

2-3-3 وسعت بازار 19

2-3-4 عمق بازار 19

2-3-5 برگشت پذیری بازار 20

2-3-6 نقدشوندگی شرکت 20

2-4 ارتباط بین مفاهیم نقدشوندگی 21

2-5 نقدشوندگی و قیمتگذاری داراییها 22

2-6 نقدشوندگی و اثرات مشتریان 23

2-7 راه حل های اندازه گیری نقدشوندگی 24

2-7-1 معیارهای مبتنی بر معامله 24

2-7-2 معیارهای مبتنی بر سفارش 25

2-7-3 معیارهای نقدشوندگی 26

2-7-3-1 تفاضل قيمت پيشنهادي خريد و فروش سهام 27

2-7-3-2 هزينههاي فرايند سفارش 27

2-7-3-3 هزينههاي نگهداري موجودي 27

2-7-3-4 هزينههاي انتخاب نادرست 27

2-7-4 معیار نسبی نقدشوندگی مبتنی بر نقدشوندگی سهام فردی و نقدشوندگی بازار 28

2-7-5 منابع عدم نقدشوندگی 28

2-7-6 انواع بازارها 29

2-7-6-1 بازار سفارش محور 30

2-7-6-2 بازارهای اعلام محور 30

بخش دوم: مبانی مدیریت سود 31

2-8 تعريف مديريت سود 31

2-8-1 مدیریت سود یا تقلب 32

2-8-2 انگیزه های مدیریت سود 34

2-8-3 كشف مديريت سود 41

2-8-4 محرك‌هاي مديريت سود 43

2-8-5 اقلام تعهدي 44

2-8-6 بررسي مدل‌هاي مختلف تفكيك اقلام تعهدي به اختياري و غير اختياري 45

2-8-7 جنبه‌هاي مديريت سود (تمايز بين شكل‌هاي مختلف مديريت سود) 47

2-8-8 اندازه‌گيري مديريت سود 49

2-8-9 مدیریت سود واقعی 53

بخش سوم: پیشینه پژوهش 55

2-9 پیشینه پژوهش های خارجی 55

2-9-1 پیشینه پژوهش های داخلی 61

در این فصل مبانی نظری و پیشینه تحقیق در سه بخش به شرح زیر تنظیم شده است:

بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی، ؛

بخش دوم: مبانی نظری مدیریت سود

بخش سوم: پیشینه پژوهش که در این قسمت پیشینه پژوهش­های انجام شده در دو بخش تحقیقات انجام شده در داخل کشور و تحقیقات انجام شده در خارج از کشور مورد مطالعه قرار می گیرد.

بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی

2-2 اهمیت نقدشوندگی

بازارسرمايه در يك كشور از منابع عمده تأمين مالي شركت­ها و دولت‌ها است و در كشورهايي نظير ايران كه در پي جذب شركت­هاي خارجي جهت سرمايه‌گذاري مستقيم و نيز رونق بورس خود هستند، تقويت آن و شناخت عوامل مرتب طبام عاملها و راقبه ادار مي­تواند انگيزه شركتهاي داخلي و خارجي را براي ورود به عرصه فعاليت و توسعه سرمايه­گذاري افزايش دهد، به نحوي كه تحقق مناسب اهداف عمده توسعه­هاي مالي و اقتصادي دولت را نيز مهيا كند. ايجاد زمينه­هاي لازم جهت پاسخگويي بيشتر به نيازهاي سرمايه­گذارن و تبديل شدن بورس اوراق بهادارتهران به بورسي مطرح، نيازمند بررسي­هاي علمي فراواني است. در این میان یکی از متغیرهایی که به این امر می تواند کمک کند میزان جذابیت شرکت­های موجود در بورس اوراق بهادار و همچنین درجه نقدشوندگی سهام آن­ها در بورس اوراق بهادار است که باعث می‌شود سرمایه­گذارن در هر زمانی که اراده کنند بتوانند دارایی­های خود را با کمترین هزینه به وجه نقد تبدیل کنند. بر طبق مدل­های ارائه شده برای پیش بینی بازده، عوامل زیادی وجود دارد که می توانند بازده سرمایه­گذاری­های مختلف را برآورد کند. در این میان نقدشوندگی سهام یکی دیگر از عواملی است که بررسی تاثیر آن بر بازده سهام در بازارهای مختلف از ادبیات و پیشینه قویی برخوردار است و محققان این متغیر را به عنوان یکی از عواملی که می­تواند در تعیین بازده نقش مهمی داشته باشد، می­شناسند.

دارایی­ها و سبد سهام دارای سه ویژگی است که با اداره کردن سبد سهام مرتبط است. این ویژگی­ها شامل بازده، ریسک، و نقدشوندگی است. بازده به آسانی تعریف و معرفی می­شود. اگر چه اندازه­گیری ریسک مشکل است، اما با این حال یک مفهوم عملیاتی است. ریسک معمولا به وسیله واریانس و انحراف معیار بازده­ها اندازه­گیری می­شود. در مورد مدل قیمت­گذاری دارایی­ها سرمایه­ای، ریسک سیستماتیک برای یک سهم به وسیله بتا اندازه­گیری می­شود (اسچوارتز و فرانشینی، 2004، ص60).

اما چگونه ممکن است نقدشوندگی را تعریف و اندازه­گیری کرد؟ به طور عام، دارایی نقدشونده دارایی است که به صورت نقد باشد یا به آسانی قابل تبدیل به وجه نقد باشد. این تعریف به ما خیلی کمک نمی­کند. آسانی به زمان مورد نیاز برای تبدیل و خارج کردن از وجه نقد، و هزینه معامله اشاره دارد (اسچوارتز و فرانشینی، 2004، ص60). اسچوارتز و فرانشینی (2004) برای تعریف نقدشوندگی بر روی ویژگی­های نقدشوندگی مانند عمق، وسعت، برگشت پذیری بازار تمرکز کرده­اند.

با توجه به اهمیت نقدشوندگی سهام در ادبیات مالی، محققین بسیاری سعی داشتند تعریفی جامع برای نشان دادن مفهوم نقدشوندگی ارائه دهند. به طور کلی تعاریف نقدشوندگی در دو رویکرد کلی طبقه بندی می­شود : بعضی از تعاریف نقدشوندگی بر ویژگی دارایی­ها(نقدشوندگی دارایی­ها) تمرکز کرده­اند و بعضی دیگر، از دیدگاه بازار(نقدشوندگی بازار) این موضوع را مورد توجه قرار داده­اند ( موراسکی، 2008، ص9).

2-3 تعریف نقدشوندگی

بازار کاملا نقدشونده بازاری است که هر مقدار از اوراق بهادار می تواند فورا و بدون هزینه به وجه نقد تبدیل شود یا هر مقدار وجه نقد می­تواند به اوراق بهادار تبدیل شود. در بازارهای کمتر نقدشونده نسبت به بازار های کاملا نقدشونده، یک بازار نقدشونده، بازاری است که هزینه معاملات مرتبط با تبدیل اوراق بهادار در حداقل باشد. هزینه معاملات شامل هزینه های ضمنی و صریح است. هزینه­های صریح شامل هزینه­های مربوط به حق دلالی کمیسیون­ها و مالیات­های دولت است. این هزینه را به آسانی به صورت کمیت در می­آیند اما خارج از کنترل مستقیم بورس اوراق بهادار است و بنابراین در نظر گرفته نمی شود. توجه اساسی در معاملات بر هزینه­های ضمنی معامله همچون اختلافات قیمت پیشنهادی خرید و فروش، هزینه­های تاثیر بازار و هزینه­های فرصت است که به موجب تکنولوژی، مقررات، انتشار اطلاعاتی، مشارکت اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی ناکارا و یا ناکافی است (آیتکن و کامرتن فورد، 2003، ص46).

بررسی ادبیات مالی آشکار می کند که اختلافات قابل توجهی میان محققان در مورد ماهیت نقدشوندگی، منابع آن، و نتایجش برای سرمایه­گذاری وجود دراد. تعاریف در مورد نقدشوندگی تا اندکی متضاد و نامنظم است. اصطلاح نقدشوندگی به صورت گسترده­ای در ادبیات مالی استفاده شده است، از این جهت درک مفهوم آن مهم است. بنابراین هدف ما در این جا فراهم کردن تعریفی روشن از نقدشوندگی است که می تواند در تجزیه و تحلیل­های مالی به کار گرفته شود ( موراسکی، 2008، ص9).

در بسیاری از موارد، مخصوصاً در معاملات روزمره، استدلال­های نظری گسترده در مورد معنی نقدشوندگی واقعا لازم نیست. اکثر سرمایه­گذار­ها به صورت ذاتی می ­توانند کیفیت بازارها یا انواع دارایی­ها، مانند قابلیت نقدشدن یا غیر قابل نقدشدن را درک کنند و اثرات مربوط به آن را تشخیص دهند. به هر حال نبود یک تعریف رسمی از نقدشوندگی در زمانی که توسعه رویکرد­های رسمی، نقدشوندگی را به عنوان یک معیار سرمایه­گذاری در نظر می­گیرد موجب مشکلات جدی می­شود (موراسکی، 2008، ص10).

. Portfolio

. Schwartz And Francioni

. Asset Liquidity

. Market Liquidity

. Morawski

. Explicit And Implicit Costs

. Brokerage Commissions

. Government Taxes

. Bid–Ask Spreads

. Aitken And Comerton-Forde

. Morawski

. Day-To-Day Trading

. Morawski

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود (فصل 2)_1529307618_12345_2718_1919.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت