خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و بهبود عملکرد سیستم بانکی

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و بهبود عملکرد سیستم بانکی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و بهبود عملکرد سیستم بانکی دارای 77 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


2-1- مقدمه 28

2-2- مبانی نظری فناوری اطلاعات 28

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات 28

2-2-2- انواع فناوری اطلاعات به کار رفته در بانک ها 31

2-2-3- اثرات به کارگیری فناوری اطلاعات در بانک ها 33

2-2-4- اثرات فناوری اطلاعات در بهره وري سازمان ها 34

2-3- مبانی نظری بانکداری الکترونیک 37

2-3-1- تعریف بانکداری الکترونیک 37

2-3-2- بانكداري الكترونيكي و خدمات الكترونيكي 39

2-3-3- تاریخچه بانكداري الكترونیكي 41

2-3-4- سیر تحولات بانکداری الکترونیک 42

2-3-5- سطوح بانکداری الکترونیک 45

2-3-6- بانکداری الکترونیکی در ایران 52

2-3-7- مقایسه بانکداری الکترونیک و بانکداری سنتی 53

2-3-8- مشكلات و محدوديت هاي بانكداري سنتي 55

2-3-9- مزايا و منافع حاصل از به كارگيري بانكداري الكترونيكي 58

2-3-10- معایب بانکداری الکترونیک 63

2-3-11- ذینفعان بانکداری الکترونیکی 65

2-3-12-تاثير توسعه بانکداري الکترونیکي 66

2-4- مبانی نظری عملکرد بانک ها 67

2-4-1- تعریف سپرده های بانکی 67

2-4-1-1- انواع سپرده های بانکی 67

2-4-2- تعریف تسهیلات پرداختی بانک ها 68

2-4-2-1- انواع تسهیلات پرداختی بانک ها 69

2-4-3- تعریف سود و زیان بانک ها 69

2-4-3-1- نحوه محاسبه سود و زیان 69

2-5- پیشینه پژوهش 70

2-5-1- پژوهش های خارجی 70

2-5-1-1- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن 70

2-5-1-2- بانکداری الکترونیک 74

2-5-2- پژوهش های داخلی 79

2-5-2-1- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن 80

2-5-2-2- بانکداری الکترونیک 83

2-6- مقایسه تحقیق حاضر با سایر تحقیقات انجام شده 88

2-6-1-مقایسه با تحقیقات خارجی 88

2-6-2- مقایسه با تحقیقات داخلی 89




2-1- مقدمه

در فصل حاضر به منظور بررسي تاثير بکارگیری اجزای فناوری اطلاعات بر بهبود عملكرد سیستم بانكی کشور و تعيين ابعاد بهبود عملكرد در سه جنبه سودآوري، سپرده های بانكی و تسهیلات پرداختی بانک ها ابتدا مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی را بیان کرده و سپس به پیشینه پژوهش های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع تحقیق پرداخته و پس از آن به مقایسه شباهت ها و تفاوت های تحقیق حاضر با دیگر تحقیق ها میپردازیم.

2-2- مبانی نظری فناوری اطلاعات

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات

واژه فناوری اطلاعات احتمالا در اواخر دهه 1970 میلادی برای اشاره به استفاده از فناوری کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شده است(گرویر،2002). برای فناوری اطلاعات تعریف های گوناگونی ارائه شده اند که با کنکاش دقیق و عمیق، ناسازگاری هایی نیز بین آنها آشکار میشوند (دف،2001). با این وجود بسیاری از آنها از لحاظ دامنه شمول مشابه یکدیگر هستند.

  1. اطلاعات تلفیقی از دستاوردهاي مخابراتی، روش ها و راهکارهاي حل مسأله و توانایی راهبري با استفاده از دانش کامپیوتري است و شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفتۀ علوم و فناوري کامپیوتري، طراحی کامپیوتري، پیاده سازي سیستم هاي اطلاعاتی وکاربردهاي آن است(ناسا جان،2001).
  2. اطلاعات به جنبه ای از فناوری سیستم اطلاعاتی اشاره دارد که شامل سخت افزار، پایگاه داده، نرم افزار، شبکه ها و سایر ابزارها میشود. در تعریفی دیگر اصطلاح فناوری اطلاعات، علاوه بر جنبه تکنولوژیکی سیستم اطلاعاتی به عنوان مجموعه چندین سیستم اطلاعاتی، استفاده کنندگان و مدیران آن ها تلقی میشود(توربان و ودرب،2004).
  3. نظر تانسی و همکاران فناوری اطلاعات، استفاده از رایانه و ارتباط دوربر برای جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی و انتشار اطلاعات صوتی، تصویری، متنی، و عددی است(تانسی و همکاران،2003).
  4. تعریفی دیگر، فناوری ارتباطات به چگونگی استفاده از تجهیزات مربوط است و فناوری اطلاعات یعنی کاربرد فناوری برای فرایندهای کسب و کار، جمع آوری داده و تولید اطلاعات با ارزش برای مدیران (تراویکا و کرونین،1995).
  5. فناوری اطلاعات رشته ای از دانش نوین است که در کنار نانو فناوری و زیست فناوری یکی از سه شاخه پیشرو و آینده ساز دانش و تمدن فردای بشر به شمار میرود(لطفی،1377).
  6. فناوری اطلاعات از دو واژه اطلاعات و فناوری ترکیب یافته و عبارت است از مجموعه تکنیک ها و ابزارهایی که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری میرساند. این فناوری بر بهینه سازی و پشتیبانی سیستم های فعال با محوریت اطلاعات و دانش تاکید دارد، افزون بر اینبر دانش و مهارت استفاده از فناوری های نوین نظیر رایانه، اینترنت و سیستم های ارتباط از راه دور به همراه ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات نیز تاکید میکند (عبادی،1384).
  7. اسکات مورتن فناوری اطلاعات را بسیار گسترده و شامل تمامی گونه های کامپیوترها، هم سخت افزار و هم نرم افزار آنها، و همچنین شبکه های ارتباطات بین دو کامپیوتر شخصی تا بزرگترین شبکه های خصوصی و عمومی میداند. علاوه بر این، وی فناوری های کامپیوتری و ارتباطی یکپارچه را شامل سیستمی که یک کامپیوتر شخصی را به یک ابر کامپیوتر در یک اداره متصل میکند، تا شبکه های جهان گستر را در زمره فناوری اطلاعات میداند(اسکات مورتن،1999).
  8. وارد و پیارد فناوری اطلاعات را اختصاصا برای اشاره به سخت افزار، نرم افزار، شبکه های ارتباط از راه دور به کار میبرند. از نظر آنها این فناوری هم دارای جنبه های ملموس مانند کامپیوترهای شخصی، کابل های شبکه، سرورها و مانند آنهاست و هم شامل جنبه های غیر ملموس یعنی تمامی انواع نرم افزارها میشود(وارد و پیارد،2002).
  9. شارما و جاین نیز این فناوری را شامل فنونی تعریف میکنند که به کار با اطلاعات مربوط میشوند و استفاده از سیستم های ارتباطات از راه دور و کامپیوترها را در کار با داده ها و پردازش آنها در بردارند(شارما و جین،2003).
  10. فناوری اطلاعات به مجموعه فنون و ابزارى گفته میشود كه در جهت بهينه سازى و پشتيبانى فعاليت هاى سازمان بر محور اطلاعات و دانش بكارگرفته میشوند. اين امر شامل مطالعه، طراحى، توسعه اجرا، نگهدارى و مديريت نظام هاى اطلاعاتى رايانه اى است كه سازمان را در جمع آورى، ثبت، پردازش، ذخيره، بازاريابى، انتقال و توزيع اطلاعات يارى میكند(صرافی زاده، 1383).

2-2-2- انواع فناوری اطلاعات به کار رفته در بانک ها

امروزه شیوه عرضه خدمات در بانک ها با گسترش شبکه اینترنت و قابل دسترس بودن آن برای همگان متحول شده است. سیستم انتقال الکترونیکی وجوه از طریق ابزاری هم چون کارت ها و کدها راه اندازی میشود که امکان دسترسی آسان به حساب های شخصی را فراهم میکند(ونوس،مختاران، 1386). به طور کلی بانکداری چهار دوره را پشت سر گذاشته است، استفاده از مسکوکات، سیستم های پرداخت کاغذی نظیر چک، سیستم های پرداخت الکترونیکی نظیر کارت ها، پایگاه های اطلاعاتی تحت شبکه ی اینترنت، مراحلی است که سیستم های پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر میبرند؛ به این معنی که بخش اعظم فعالیت های بانکداری از طریق سیستم های الکترونیکی و اینترنتی صورت میگیرد. دلیل این امر به افزایش روزافزون تجارت الکترونیک و به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات مربوط میشود. با توجه به این که مبادلات پولی و مالی جزء لاینفک مبادلات تجاری است، ازاین رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی و مالی نیز به منظور پشتیبانی و تسهیل تجارت الکترونیک، به طورگسترده ای به استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه ی طی چند دهه ی اخیر سیستم های پرداخت الکترونیکی به تدریج درحال جایگزینی با سیستم های پرداخت سنتی میباشند. دراین میان بانک ها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و عرضه خدمات مالی جدید نقش شایان توجهی درافزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند(کهزادی، 1382). بانکداری الکترونیک را میتوان استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات برای انتقال منابع (پول) درسیستم بانکداری معرفی کرد. درواقع بانکداری الکترونیک به معنای یکپارچه سازی بهینه کلیه فعالیت های یک بانک ازطریق به کارگیری تکنولوژی نوین اطلاعات، مبتنی بر فرایند بانکی منطبق بر ساختار سازمانی بانک ها است که امکان ارائه کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان را فراهم میسازد(ونوس ومختاران،1381). اساساً، بانکداری الکترونیکی به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق میشود (کهزادی،1382).

1. Grauer,2002

2. Duff,2001

1. NASA John ,2001

2. Turban, E. and Wetherbe ,J. 2004

3. Tansey and et al,2003

4. Travica, Cronin ,1995

1. Communications

2. Computing

3. Scott Morton,1991

4. Tangible

5. In tangible

6. Ward and Peppard,2002

7. Sharma and Jain,2003

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی_1529307885_12357_2718_1633.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت