خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و وپیشینه پژوهش جهانی شدن و تورم (فصل دوم)

مبانی نظری و وپیشینه پژوهش جهانی شدن و تورم (فصل دوم)

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و وپیشینه پژوهش جهانی شدن و تورم (فصل دوم) دارای 52 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


جهانی¬شدن و تورم
2-1)

مقدمه................................................................................................................................................................. 5
2-2) تعریف مفاهیم اولیه تحقیق......................................................................................................................... 5
2-2-1) جهانی-شدن.................................................................................................................................................. 5
2-2-2) ابعاد جهانی-شدن........................................................................................................................................ 6
2-2-3) شاخص¬های جهانی-شدن.......................................................................................................................... 10
2-2-3-1) شاخص¬هاي تركيبي............................................................................................................................ 10
2-2-3-2) شاخص¬هاي غير تركيبي..................................................................................................................... 13
2-2-4) نقد شاخص¬های جهانی-شدن................................................................................................................... 15
2-2-5) شاخص جهانی¬شدن KOF...................................................................................................................... 17
2-2-5-1) شاخص جهانی¬شدن اقتصادی KOF................................................................................................ 18
2-2-5-2) شاخص جهانی¬شدن اجتماعی KOF............................................................................................... 19
2-2-5-3) شاخص جهانی¬شدن سیاسی KOF................................................................................................. 20
2-3) تعریف تورم....................................................................................................................................................... 20
2-3-1) طبقه بندی تورم........................................................................................................................................¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ 20
2-3-1-1) طبقه بندی تورم بر مبنای درجه شدت........................................................................................ 20
2-3-1-2) طبقه بندی تورم بر مبنای نسبت افزایش قیمت¬ها یا افزایش حجم پول................................ 21
2-3-1-3) طبقه بندی تورم بر مبنای متناوب و یا عارضه¬ای بودن افزایش قیمت¬ها .............................. 21
2-3-2) علل و ریشه¬های تورم............................................................................................................................... 21
2-3-2-1) علل عارضی تورم................................................................................................................................ 22
2-3-2-2) علل اقتصادی تورم.............................................................................................................................. 22
4-2) نظریات مکاتب مختلف در مورد تورم....................................................................................................... 25
2-5) مبانی نظری جهانی¬شدن اقتصادی و تورم.............................................................................................. 27
2-6) ساز و کار¬های اثر¬گذاری فرایند جهانی¬شدن بر تورم داخلی کشور-ها................................................ 29
2-6-1) جهانی¬شدن، انگیزه مقامات پولی و تورم............................................................................................ 29
2-6-2) یکپارچه¬شدن نظام تجارت بین¬الملل، کاهش نسبی برخی اقلام تجاری و تورم........................ 30
2-6-3) اثر جهانی¬شدن بر حساسیت تورم نسبت به نوسانات تولید داخلی............................................. 30
2-6-4) جهانی¬شدن و اثرپذیری تورم داخلی کشورها از شکاف تولید خارجی.......................................... 31
2-7) مروری بر مطالعات تجربی........................................................................................................................... 31
2-7-1) پژوهش‏‌های خارجي............................................................................................................................... 32
2-7-2) پژوهش‏های داخلي.................................................................................................................................. 34





2-1) مقدمه
در این فصل ابتدا مفاهیم اولیه تحقیق تعریف و شاخص نسبتا جدید جهانی¬شدن KOF معرفی می¬شود سپس مبانی نظری رابطه ی جهانی¬شدن و تورم مورد بحث قرار می¬گیرد و در آخر به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق پرداخته می¬شود.

2-2) تعریف مفاهیم اولیه تحقیق
2-2-1) جهانی¬شدن
جهانی¬شدن واژه رایج دهه 1990میلادی است. از جهانی¬شدن با عناوینی چون قرن دهکده الکترونیک جهانی، پیدایش قبیله جهانی، انقلاب اطلاعاتی، فشردگی زمان و مکان، گسترش جهان- -آگاهی، پایان جغرافیا نیز یاد شده است(اختر محققی، 1386). جهانی¬شدن فرایندی از تحول است که مرزهای سیاسی و اقتصادی را کمرنگ کرده، ارتباطات را گسترش داده و تعامل فرهنگ¬ها را روز افزون می¬کند. از جنبه¬های مهم فرآیند جهانی¬شدن، افزایش وابستگی متقابل میان کشورها از طریق گسترش ارتباطات تجاری است. جهانی¬شدن یک پدیده چند بعدی است که آثار آن قابل تسری به فعالیت¬های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی، نظامی و فناوری است. امروزه در بحث از جهانی¬شدن، به ویژه در بعد اقتصادی آن مصادیق خاصی برداشت می¬شود. به طور مشخص، آغاز فرایندی که امروزه از آن به عنوان جهانی¬شدن اقتصاد یاد می کنیم به اواخر قرن نوزده میلادی یعنی حدود سال¬های 1870 باز می¬گردد(طیب نیا و زندیه 1387).
جهانی¬شدن مفهومی است چند بعدی که ابعاد مختلف حیاتی انسانی از جمله ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، زیست محیطی را شامل می¬شود.
جهانی¬شدن اقتصاد را می¬توان مترادف با آزاد¬سازی اقتصادی در سطوح ملی و بین¬المللی نیز دانست. منظور از آزاد¬سازی اقتصادی، خصوصی سازی، کاهش مداخله دولت در اقتصاد و حرکت به سوی بازار آزاد است و منظور از آزادسازی بین¬المللی کاهش موانع بر سر راه تجارت کالا و خدمات، جریانات سرمایه و انتقال تکنولوژی است(طیب نیا و زندیه، 1387).
از جنبه¬های مهم فرآیند جهانی¬شدن افزایش وابستگی متقابل میان کشورها از طریق گسترش ارتباطات تجاری است(بنیگنو ، 2008).
جهانی¬شدن فرآیند و تحولی است که مرزهای سیاسی و اقتصادی را کمرنگ می¬کند و در نهایت آنها را از بین می-برد(رضوی و سلیمی¬فر، 1392). در¬نتیجه تحرک روز افزون منابع، تکنولوژی، کالا و خدمات، سرمایه و حتی نیروی انسانی در ماورای مرزها سهل¬تر صورت می¬گیرد. خلاصه آنکه جهانی¬شدن، مجموعه¬ای پیچیده از جریان¬هایی است که به وسیله ترکیبی از تاثیرات سیاسی و اقتصادی هدایت می¬شوند(سلمان پور و همکاران، 1389)

2-2-2) ابعاد جهانی¬شدن
جهانی¬شدن دارای ابعاد و زوایای پیدا و پنهان متعددی است که همه¬ی بخش¬های حیات بشری اعم از علمی، سیاسی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و تکنولوژیک را در برگرفته و تحت تاثیر خود قرار داده است (میر¬محمدی، 1381). بنابراین جهانی¬شدن دارای ابعاد متعددی است که از میان آنها پنج مورد دارای اهمیت ویژه¬ای است که در این تحقیق به اختصار توضیح داده می¬شود.

بعد اقتصادی
در تعریف جهانی¬شدن بیش از هر چیز، مفهوم و جنبه اقتصادی آن غلبه دارد، تا ابعاد سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی آن. دلیل آن ناشی از تکامل ¬یافتگی بیشتر بعد اقتصادی جهانی¬شدن بر سایر ابعاد و جنبه¬های آن و تقدم زمانی وقوع آن می¬باشد. به همین دلیل به مقوله¬ی جهانی¬شدن بیشتر با نگاه اقتصادی نگریسته می¬شود. جهانی¬شدن از بعد اقتصادی از تبدیل جهان به جهانی بدون مرز¬های اقتصادی و نظام¬های اقتصادی در حال ادغام خبر می¬دهد که در آن بنیان-های جهانی مشترک و شرکت¬های بین¬المللی صاحب نفوذ در تمام اقتصاد¬های داخلی، بدون دخالت و رهبری دولت¬ها، هدایت می-شوند. در واقع بخش¬های اقتصادی متاثر از جهانی¬شدن به مرحله¬ای می¬رسد که خود را از دولت¬های ملی مستقل می¬داند. از مهم¬ترین عوامل پیشرفت جهانی¬شدن اقتصاد، نقش روز افزون شرکت¬های چند¬ ملیتی و مجموعه¬ای از شرکت¬های صنعتی، خدماتی و اطلاع ¬رسانی با فعالیت¬های متنوع است که فارغ از محدوده-های جغرافیایی شکل گرفت و بدون تبعیت از مردم یا منطقه جغرافیایی خاص و یا سیاست¬ دولت¬ها فعالیت می¬کنند. تمام این موارد حکایت از کاهش میزان دخالت دولت¬ها در جهت¬ گیری¬های تجاری، مالی و اقتصادی جهان در شرایط فعلی و به شکل شدیدتر آن در آینده دارد. به عنوان مثال سازمان تجارت جهانی از سازمان¬هایی است که بیانگر جهانی¬شدن اقتصاد در شرایط حاضر می¬باشد. این سازمان از جهانی¬شدن بازار¬های مالی و گسترش آنها و قرارداد¬های الزام ¬آور برای کشور¬ها، جهانی-شدن اقتصاد و تجارت آزاد و حرکت گسترده کالا در میان مرز¬ها به وجود آمده است.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و وپیشینه پژوهش جهانی شدن و تورم (فصل دوم)_1529340923_12430_2718_1485.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت