خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه کم توان ذهنی و نمایش درمانی

پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه کم توان ذهنی و نمایش درمانی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه کم توان ذهنی و نمایش درمانی دارای 89 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



-2کم توانی ذهنی ......................................................................................15

1-1-2شیوع ..................................................................................................17

2-1-2طبقه بندی کم توانی ذهنی .................................................................. 18

1-2-1-2طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی......................................18

2-2-1-2طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری...................................20

3-1-2ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی.............................................21

4-1-2ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی..................................24

2-2 فراخنای توجه..........................................................................................26

1-2-2فیزیولوژی توجه...................................................................................27

2-2-2عوامل موثر در توجه.............................................................................30

3-2-2انواع توجه...........................................................................................31

4-2-2عملکردهای توجه.................................................................................33

5-2-2کمبود توجه...........................................................................................................38

6-2-2درمان .....................................................................................................................40

7-2-2کم توانی ذهنی و اهمیت توجه............................................................42

3-2نمایش درمانی.............................................................................................................44

1-3-2تاریخچه نمایش درمانی ......................................................................................45

1-2-3-2انجمن نمایش درمانگران بریتانیا...................................................................47

2-2-3-2انجمن ملی نمایش درمانی امریکا.....................................................50

3-3-2ابزار نمایش درمانی................................................................................52

4-3-2اهداف نمایش درمانی............................................................................58

5-3-2رویکردهای نمایش درمانی.....................................................................58

1-5-3-2دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز.....................................................59

2-5-3-2نظریه نقش رابرت لندی.....................................................................60

3-5-3-2دیدگاه پنج مرحله ای امونا................................................................61

6-3-2روان نمایش درمانی و نمایش درمانی......................................................62

7-3-2نمایش درمانی برای کودکان..................................................................64

8-3-2نمایش درمانی در آموزش ویژه..............................................................65

9-3-2استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری.................67

10-3-2توجه در نمایش درمانی........................................................................68

11-3-2اجزاء جلسات نمایش درمانی.................................................................69

4-2بررسی متون...............................................................................................72

1-4-2تحقیقات انجام شده داخلی.....................................................................72

2-4-2تحقیقات انجام شده خارجی...................................................................73


1-2کم­توانی­ذهنی

هم اکنون تعاریف متعددی برای کم­توانی­ذهنی وجود دارد که جامع­ترین آنها توسط انجمن کم­توانی ذهنی امریکا ارائه شده است تعریفی که این انجمن در سال 1983 ارائه کرد چنین است: کم­توانی­ذهنی به کارکرد هوش عمومی اطلاق می­گردد که به طور قابل ملاحظه­ای زیر متوسط است و منجر به اختلالاتی در رفتار انطباقی شده یا با چنین اختلالاتی همراه است و در جریان دوره تحول ظاهر می­شود (اسکلاک، لوکاسون، شوگرن و همکاران، 2007 به نفل از AAIDD).

کارکرد هوش عمومی، به عنوان نتایج حاصل از اجرای آزمون­های استاندارد شده هوش عمومی که به این منظور تهیه شده و با شرایط منطقه­ای یا کشوری، منطبق شده اند، تعریف می­شود.

به طور قابل ملاحظه­ای زیر متوسط به عنوان هوشبهر 70 یا پایین­تر از 70 در مقیاس­های استاندارد شده هوش تعریف می­شود، حد بالای هوشبهر به عنوان یک رهنمود است و برحسب پایایی آزمون هوش استفاده شده می­توان تا 75 یا بیش از 75 منظور شود.

رفتار انطباقی عبارت است از آن مقدار از معیارهای استقلال شخصی و مسئولیت اجتماعی مربوط به گروه همسن و هم فرهنگ را که فرد برآورده می­کند. انتظارات مربوط به رفتار انطباقی با تغییر سن تقویمی متفاوت است.

نقایص در رفتار انطباقی ممکن است در حوزه­های زیر ظاهر شود:

  1. در خلال نوزادی و اوایل کودکی در حوزه­های: تحول مهارت­های حسی و حرکتی، مهارت­های ارتباطی، مهارت­های خودیاری و اجتماعی شدن.
  2. در خلال کودکی و نوجوانی در حوزه­های: کاربرد مهارت های تحصیلی پایه در فعالیت­های روزانه زندگی، کاربرد استدلال و قضاوت مناسب در غلبه بر محیط.
  3. در خلال اواخر نوجوانی و بزرگسالی در حوزه مسئولیت­های شغلی و اجتماعی.

دوره تحول به عنوان دوره زمانی بین حاملگی و 18 سالگی تعریف می­شود (سیف نراقی و نادری،1386).

دال (1941) فرد کم­توان­ذهنی را با ویژگی­های زیر توصیف می­کند.

  1. از نظر ذهنی ناهنجار است.
  2. کم­توانی­ذهنی از بدو تولد یا سال­های اولیه رشد وجود دارد.
  3. در بلوغ کم­توانی­ذهنی او قابل تشخیص است.
  4. نقص ذهنی ناشی از یک عامل اساسی مانند ارث یا بیماری است.
  5. در روابط اجتماعی، شایستگی و صلاحیت لازم را ندارد و نمی­تواند امور خود را مستقل اداره کند.
  6. نقص ذهنی قابل درمان نیست

تعریف جدید انجمن کم­توانی­ذهنی آمریکا (2007) به این صورت است:

"کم­توانی ذهنی عبارت است از کارکرد هوشی زیر متوسط معنی­دار و وجود محدودیت­های همزمان در دو یا چند حوزه از حوزه­های مهارت­های اجتماعی، کاربرد منابع جامعه، خود راهبری، سلامت و ایمنی، عملکردهای تحصیلی، اوقات فراغت و اشتغال. کم­توانی­ذهنی پیش از هجده سالگی آشکار می­شود." هوش پایین تر از متوسط معمولاً با نحوه عملکرد آزمودنی در آزمون­های هوشی تعیین می­شود که در واقع تعیین آن با کوشش آلفردبینه انجام شد. وی قصد شناسایی کودکانی را داشت که توانایی استفاده از برنامه تعلیم و تربیت صنعتی فرانسه در آغاز قرن بیستم را نداشتند (سیف نراقی و نادری، 1386).

.ِDoll, E. A

.Binet, A.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه نمایش درمانی_1530935066_13347_2718_1994.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت