خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

مبانی نظری و پیشینه مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی دارای 65 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- مقدمه 21
2-2- پيشينه ي تاريخي پارکینگ 21
2-3- جاي پارك 22
2-4- فضا – ساعت 22
2-5- جابجايي(واگردان) 22
2-6-عرضه پارکینگ 22
2-7 -تقاضای پارکینگ 23
2-8-تعيين ميزان تقاضاي پاركينگ 23
2-9-روابط مربوط به عرضه، كاربري و تقاضاي پاركينگ 23
2-10- استخراج ميزان عرضه و تقاضاي پاركينگ 24
2-11- گروهها و منافع متأثر از پاركينگ 25
2-12- سطح توقف خودرو 25
2-13- حريم و استانداردهاي فضاي پارك 25
2-14- ترافيك 26
2-15- عوامل تشکیل دهنده ترافیک 26
2-16- مدیریت ترافیک 27
2-17- تسهیلات ترافیک 27
2-18- پارکینگ 28
2-19- پاركينگ عمومي 28
2-20- دسترسي به پاركينگ 28
2-21- برآورد پارکینگ لازم 30
2-22- مشکلات احداث پارکینگ 30
2-23- اشباع پارکینگ 31
2-24- محل پارکینگ .32
2-25-توليد سفر 33
2-26- مطالعات مبدأ و مقصد 34
2-27- برنامه ریزی برای معلولین 34
2-28- تقسيم بندي پارك حاشيه اي بر اساس مدت توقف 37
2-29- استانداردهای خودرو 37
2-30-محدوده مورد مطالعه پارکینگ 38
2-31-متوسط مدت زمان پارك : 40
2-32- محل هاي داراي اولويت براي انجام مطالعات پارك حاشيه اي 41
2-33-اهميت احداث پاركينگهاي طبقاتي 42
2-34- مقايسه هزينه هاي ايجاد يك واحد پاركينگ 43
2-35- شاخص های پارکینگ سلامت محور 43
2-36- شاخص هاي مكان يابي كاربريهاي شهري 45
2-37- تأسیسات پارکینگ 48
2-38- سایر فضاهای پارکینگ 52
2-39-انواع پارکینگ 52
2-40-تکنولوژی های جدید پارکینگ و روش های نوین مدیریت فضاهای پارک 55
2-41- مشکلات احداث پارکینگ 63
2-42- سازۀ پارکینگ 63
2-43-مدیریت پارکینگ 64
2-44-ابعاد وسایل نقلیه، استانداردها و سرانه های طراحی پارکینگ 66
2-45-فضای مورد نیاز پارکینگ برای کاربری های مختلف و نقش رعایت سرانه ها 68
2-46-گشتن به دنبال جای پارک، معضل امروز شهرها 70
2-47- مكانيابي 71
2-48-مکان یابی پارکینگ 71
2-49- اهميت مكانيابي صحيح در استقرار پاركينگهاي عمومي 72
2-50- معیارهاي موثر در مکانیابی پارکینگ 73
2-51- سيستم اطلاعات جغرافيايي 74
2-52- استفاده از GIS در شهرسازي و برنامه ريزي شهري 75
2-53- استفاده از سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي در حوزه حمل و نقل 75
2-54-روش های مکان یابی پارکینگ 76
2-55-نتیجه گیری 80
منابع



2-1- مقدمه:
با توجه به اينكه در اين پژوهش به بررسي وضعيت پاركينگ هاي عمومي در شهر لاهیجان و ارتباط آن با ساير كاربريها و عناصر شهري پرداخته خواهد شد و پيش زمينه اصلي براي ورود به مبحث اصلي، آشنايي با مفاهيم پايه مي باشد، در اين قسمت به تفضيل به بيان ادبيات پژوهش پرداخته خواهد شد.


2-2- پيشينه ي تاريخي پارکینگ:
اغلب پارکینگهای انبوه و گاراژها قبل از سال 1920 موجود بودند.در آن زمان حمل و نقل عمومی ، سرویس دهی مناسبی به مراکز خرید و محلهای کار داشت.اغلب سفرها با وسایل نقلیه ای مانند درشکه انجام می شد و پارک کنار خیابان بسیار محدود بود.تحول در گاراژها در سالهای دهه 1920 شروع شد. در آن دهه گاراژها در مراکز اصلی شهر مکان داده شدند . شاغلین و کسبه ای که دارای اتومبیل شخصی بودند در این گاراژها اتومبیل خود را پارک می کردند؛دلیل آن به خاطر آسیب نرساندن به اتومبیلها توسط افراد مزاحم بود و همچنین در داخل این گاراژها خدماتی از قبیل تعمیرات و رنگ کردن اتومبیل صورت می گرفت.البته در بعضی اوقات هزینه های احداث گاراژها بر عهده استفاده کنندگان بود.
تحول بعدی در فاصله سالهای 1940 و 1960 بود.در این سالها گاراژها برای سرویس دهی به فروشگاه های مرکزی شهرها ساخته شدند.
در دهه 1950 گاراژها از لحاظ طراحی و نحوه اداره شبیه به دهه 1920 بودند؛یعنی توجه بیشتر بر ورود و خروج اتومبیلها بود تا تاثیر زیادی بر ترافیک خیابانهای اطراف نداشته باشند.
در طی سالهای فوق به دلیل افزایش جمعیت و بزرگتر شدن اتومبیلها کارایی گاراژها 30 الی 50 درصد پایین آمد.به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا دیوارهی حایل بین اتومبیلها در پارکینگها حذف نمایند.


2-16- مدیریت ترافیک
مدیریت ترافیک مجموعه ای است از وسایل کنترل ترافیک و مقررات و ضوابط و شیوه اعمال آنها که جریان حرکت وسائط نقلیه موتوری را کنترل می کند و موجبات حرکت منظم ترافیک موتوری را فراهم می سازد (سعید نیا،1381،ص23)
همچنین مدیریت ترافیک ،زمینه وسیعی از اقدامات ترافیکی از قبیل :مطالعه قوانین و مقررات کنترل ترافیک ،هدایت ترافیک ،جریان ترافیک در تقاطعها،فراهم آوردن امکاناتی برای پارک اتومبیل ها و غیره را در بر می گیرد.(هیراسکار،1387،ص158)
هدف اساسی مدیریت ترافیک به کار بردن روش ها و اقداماتی برای استفاده بهینه و حداکثر از امکانات و تأسیسات موجود ،بهبود وضع راهها و افزایش ایمنی بدون آسیب رساندن به محیط زیست است . همانگونه که با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی ،نیاز به توسعه هماهنگ شهر ها منطبق بر اصول و ضوابط شهرسازی و احداث شهرکهای جدید وجود دارد،همزمان با این توسعه و احداث باید مسائل حمل و نقل و مهندسی راه و ترابری و ترافیک نیز به صورت همزمان و هماهنگ مورد مطالعه و طراحی و اجرا قرار بگیرد(بهبهانی و ابوطالبی،4:1388)



2-17- تسهیلات ترافیک
تسهیلات ترافیکی شامل جاده برای حرکت وسایل نقلیه و پارکینگ ها و ترمینالها برای انتقال یا سوار و پیاده کردن و ذخیره نمودن و جای گذاری وسایل نقلیه می باشد (بهبهانی و ابوطالبی،37:1388).در مهندسی ترافیک تسهیلات پارکینگ از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بیشتر مراکز و نواحی تجاری شهری به وسیله اتومبیل قابل دسترسی هستند . کارایی این مراکز بستگی به گستردگی تسهیلات پارکینگ آنها یا قابلیت دسترسی آسان به پارکینگ های مطلوب دارد.در اکثر مراکز فعالیت ، تسهیلات پارکینگ خارج از خیابان باید تامین شود و از نقطه نظر های مختلفی تسهیلات پارکینگ باید کنترل گردد. (بهبهانی و ابو طالبی ،1388،ص349)


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی_1532366848_14429_2718_1322.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت