خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه نقش آژانس ‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم

مبانی نظری و پیشینه نقش آژانس ‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه نقش آژانس ‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

پيشينه تحقيق-------------------------------------------- 7

2-2- گردشگری------------------------------------------- 9

2-2-1- گردشگری از نظر لغوی------------------------------ 9

2-2-2- واژه توریسم------------------------------------- 9

2-3- تعریف و مفاهیم گردشگری----------------------------- 10

2-3-1- گردشگری------------------------------------------ 10

2-3-2- گردشگری داخلی (یا بومی)-------------------------- 11

2-3-3- گردشگری خارجی(یا بین‌المللی)---------------------- 11

2-3-4- گردشگری از بعد جغرافیایی------------------------- 11

2-3-5- گردشگری از بعد اجتماعی--------------------------- 11

2-4- فواید گردشگری-------------------------------------- 11

2-4-1- فرهنگی و اجتماعی--------------------------------- 11

2-4-2- اقتصادی------------------------------------------ 12

2-5- گردشگری در جهان------------------------------------ 12

2-5-1- آغاز جهانگردی در دوران باستان-------------------- 12

2-6- گردشگری در جهان------------------------------------ 13

2-6-1- آغاز جهانگردی در دوران باستان-------------------- 13

2-6-2- گردشگری در دوران قرون وسطی----------------------- 14

2-6-3- گردشگری در دوران رنسانس-------------------------- 15

2-6-4- گردشگری در دوران انقلاب صنعتی و بعد از آن--------- 15

2-6-5- گردشگری در ایران--------------------------------- 16

2-6-6- روند توسعه گردشگری در ایران قبل و بعد از انقلاب--- 16

2-7- روند شکل‌گیری گردشگری در گیلان----------------------- 18

2-8- رابطه‌ی جغرافیا و فعالیت‌های گردشگری----------------- 18

2-9- اشکال عمده توریسم---------------------------------- 19

2-10- انواع توریسم-------------------------------------- 19

2-11- مفهوم توسعه--------------------------------------- 20

2-12- تئوری قطب رشد------------------------------------- 20

2-13- توسعه پایدار-------------------------------------- 21

2-14-تاريخچه سيستم توزيع محصولات و خدمات گردشگرى--------- 22

2-15- تاريخچه شركت‌هاى خدمات مسافرتى در ايران------------ 23

2-16- فدارسيون بين‌المللى اتحاديه آژانس‌هاى مسافرتى(UFTAA) 24

2-17- سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى و شوراى عالى ميراث فرهنگى و گردشگرى-------------------------------------------------------- 25

2-18- انواع فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى---------------- 25

2-18-1- فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب نوع مجوز------ 25

2-18-2- فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى بر حسب بعد سازمانى-- 26

2-18-3- فعاليت شركت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب سطح فعاليت---- 28

2-18-4- كارگزاران مسافرتى(آژانس‌ها يا سفرگذارى‌ها)--------- 29

2-19- ساختار شركت‌هاى خدمات مسافرتى---------------------- 29

2-19-1- واحد فروش و بازاريابى---------------------------- 29

2-19-2- واحد عمليات-------------------------------------- 30

2-19-3- واحد ذخيره‌ی جا----------------------------------- 30

2-19-4- واحد ادارى و اجرايى------------------------------ 30

2-19-5- واحد محاسبات و امور مالى------------------------- 30

2-19- كاركنان شاغل در واحدهاى خدمات مسافرتى------------- 31

2-19-1- مديرعامل----------------------------------------- 31

2-19-2- مدير فنى----------------------------------------- 31

2-19-3- مدير تور----------------------------------------- 32

2-20- تور و اجزاى آن------------------------------------ 32

2-21- راهنماي تور34

2-22- اهميت راهنمايان در تورهاى گردشگرى----------------- 34

2-23- مسئوليت‌ها و وظايف راهنما-------------------------- 34

2-24- فرايند اجراى تور---------------------------------- 35

2-25- انواع سفرهاى گروهى كه در داخل كشور برگزار مى‌شود--- 36

2-25-1- سفرهاى طبيعت‌گرا---------------------------------- 36

2-25-2- طبيعت‌گردى و راهنماى كوير------------------------- 37

2-26- دستورالعمل‌هاى ويژه برگزاركنندگان تور طبيعت-------- 38

منابع



2-1- پيشينه تحقيق

با وجود تحقيقاتي كه در ارتباط با گردشگري صورت گرفته است، در زمينه تحقيق حاضر، كتابي مدون موجود نمي‌باشد ولي مي‌توان به چند كتاب و مقاله در ارتباط با گردشگري و توريسم، به شرح ذيل اشاره نمود:

«فوتیس کیلیپیریسو استلا زارداوا» در سال2012 در مقاله‌ای با عنوان «توسعه گردشگری پایدار در یک محیط رو به تغییر» موضوعات مربوط به سازمان‌های گردشگری(آژانس‌های مسافرتی و سازمان‌های میهمان‌نوازی) را مورد بررسی قرار داد. آگاهی نسبت به مسأله گردشگری انبوه، محققان را به سمت گردشگری و محیط و نیز استفاده از روش‌ها و سیاست‌های قبلی توسعه توریسم سوق می‌دهد. مدیران، محققان، اساتید دانشگاهی، برنامه‌ریزان، متصدیان تور و مجامع بین‌المللی همانند UNEP و سازمان گردشگری جهانی به واسطه تضاد میان گردشگری انبوه و محیط به دنبال توسعه اشکال جدید گردشگری؛ بویژه برنامه‌های منتهی شده به حذف اثر گردشگری بر محیط، حفظ مزایای ملی و محلی توریسم هستند. لذا به دلیل وجود مسایل آلایندگی سازمان‌های ذیربط(یعنی آژانس‌های مسافرتی، متصدیان تور، هتل‌ها و سایر سازمان‌های میهمان‌نوازی و ...)، این روش‌ها نقش چندانی در حل معضلات نداشته و به عنوان یک راه‌حل جامع محسوب نمی‌شوند.

«کرنل نیکول جوکان»، «میهالا سابینا جاکان» در سال2013 در مقاله‌ای با عنوان «گردشگری و مسافرت در راستای توسعه اقتصادی» نوشته است: امروزه اکثر کشورها به دنبال غلبه بر تأثیرات مغایر بحران‌هایی هستند که در شناسایی موقعیت‌شان به دلیل رکود شدید و وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی با شکست مواجه هستند. گردشگری یکی از ارکانی است که باید از سوی دولت‌ها در سرتاسر جهان(به عنوان یک راه‌حل در تقویت رشد اقتصادی) مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.

«رنجبريان»(1379)، در كتابی با عنوان «برنامه‌ريزي توريسم در سطح ملي و منطقه‌اي»، به بررسي اهميت و شيوه‌هاي برنامه‌ريزي گردشگری پرداخته و فرايند برنامه‌ريزي گردشگر را ترسيم نموده، و چنين نتيجه گرفته كه اتخاذ روشي منسجم و حفظ توازن ميان عوامل اقتصادي، زيست محیطی، فرهنگی و اجتماعی برای برنامه‌ریزی در امر گردشگری گامی مهم و اساسی است.

2-2- گردشگری

2-2-1- گردشگری از نظر لغوی

  • در زبان فارسی جهانگردی به معنای «آن که عالم بسیار سفر کند»(دهخدا، 1360: 1325).
  • جهانگردی معادل واژه «سیاحت» به زبان عربی و واژه «توریسم» به زبان فرانسه می‌باشد(محلاتی، 1380).
  • سیاحت در زبان عربی به معنای زیاد سفر کردن است و سیاح یا جهانگرد کسی است که زیاد سفر می‌کند(معین، 1376: 1888).


2-2-2- واژه توریسم

توریسم واژه‌ای است فرانسوی که از ریشه «تورم» گرفته شده است که به معنای زیر آمده است:

«حرکت دورانی(چرخشی) عمل پیمودن، طی کردن پیرامون، سیر کردن، گردش نمودن». کلمه توریسم نخستین بار در سال 1811 توسط مجله ورزشی «اسپورتینگ» بکار گرفته شد.

در آن زمان این لغت به معنای مسافرت به منظور تماشای آثار تاریخی و بازدید از مناظر طبیعی برای کسب لذت به کار می‌رفت(محلاتی، ص 2). کنفرانس جهانی گردشگری در سال 1963 که در شهر رم برگزار گردید، واژه توریسم را چنین تعریف نمودند: «توریست کسی است که به طور موقت مسافرت می‌کند و در کشور مورد علاقه خود حداقل 24 ساعت اقامت می‌نماید»(چاک وای گی، 1382: 22).

جهانگردی(Tourism): به عمل فردی که مسافرت می‌رود و در آن مکان که خارج از محیط زندگی وی است، برای مدتی کمتر از یک سال جهت تفریح، تجارت و دیگر هدف‌ها اقامت نماید، گفته می‌شود.

جهانگرد بازدیدکننده یک شبه(Tuorism): کسی که حداقل یک شب در یک اقامتگاه عمومی یا خصوصی در محل مورد بازدید، به سر می‌برد.

گردشگری یک روزه جهانگرد(Some day visitor): گردشگری که شب را در یک اقامتگاه عمومی یا خصوصی در محل مورد بازدید به سر می‌برد(مسافرت یک روزه).

بازدید کننده(Visitor): کسی که به محلی غیر از محل زندگی خود به مدتی کمتر از 12 ماه مسافرت کند و هدف از ماندنش کسب درآمد، در محل سفر کرده، نباشد.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه نقش آژانس ‌هاي خدمات مسافرتي در توسعه توريسم_1532366973_14433_2718_1971.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت