خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه بلوغ تجارت الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه بلوغ تجارت الکترونیک

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه بلوغ تجارت الکترونیک دارای 46 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



2-1- مقدمه..........20

2-2- تجارت الکترونیک20

2-2-1- تعریف تجارت الکترونیک ..........................................................................................................20

2-2-2-مدل های تجارت الکترونیک.......................................................................................................22

2-2-3-نفوذ تجارت الکترونیک در ایران و جهان..................................................................................23

2-3-بلوغ الکترونیک25

2-3-1- تعریف بلوغ الکترونیک.........................................................................................25

2-3-2-روش شناسی آمادگی الکترونیکی......................................................................................26

2- 4-مدل های پذیرش تجارت الکترونیک در مطالعات پیشین..................................................29

2-4-1-مدل های نظری ..29

2-4-1-1- مدل کا پی ام جی........................................................................................................29

2-4-1- 2-مدل شرکت مشاوره امیساری......................................................................................30

2-4-1- 3-مدل لوی و پاول...........................................................................................................30

2-4-1- 4-مدل شورای بهره وری هنک کنگ..............................................................................31

2-4-1- 5-مدل مارتین و ماتلای.................................................................................................31

2-4-1-6- مدل کوپر و برگس.......................................................................................................32

2 -4-1-7-مدل کاندال32

2-4-1-8-مدل گروه گارتنر...........................................................................................................33

2-4-1-9-مدل میسرا و دینگرا.....................................................................................................34

2-4-1- 10-مدل دلویت و تاچ.....................................................................................................35

2-4-1-11مدل دموکراسی الکترونیک.........................................................................................36

2-4-1-12مدل سازمان ملل.........................................................................................................36

2-4-2-مدل های عملی41

2-4-2-1-تجارب خارجی41

2-4-2- 1-1-پیاده سازی تجارت الکترونیک در سنگاپور..........................................................41

2-4-2-1-2-پیاده سازی تجارت الکترونیک در استرالیا............................................................42

2-4-2-1-3-پیاده سازی تجارت ادلکترونیکی در اتحادیه اروپا و آمریکا................................42

2-4-2-2 تجربه داخلی......................................................................................................43

2-4-2-2-1- پیاده سازی تجارت الکترونیک در شرکت هواپیمایی هما..................................43

2-5- شرکت های کوچک و متوسط.................................................................................................44

2 -5-1- تعریف شرکت های کوچک و متوسط...............................................................................44

2 -5 -2- مزایای شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی...........................................49

2-5-3- بهره گیری از تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط...........................50

2-5-4- مزایا و معایب تجارت الکترونیکی در شرکت های کوچک و متوسط.........................51

2 -5-6 - تجارت الکترونیک و چالش های فرا روی شرکت های کوچک و متوسط...............54

منابع



2-1- مقدمه

همان گونه که می‌دانيد يکی از مهمترين گام‌ها در روش تحقيق بهره‌گيری از روش‌های کتابخانه‌ای می‌باشد. اين پژوهش پس از بررسی مفاهيم بنيادين، به جستجو، بررسی و تحليل مطالعات انجام شده در زمينه بررسی بلوغ فناوري اطلاعات به خصوص تجارت الكترونيك پرداخته است. پس از جستجوی بسيار منابع مفيدی از سايت های السواير، امرالد و ساير منابع اينترنتی بدست آمد. هم چنين تحقيقاتی نيز در پايان نامه های موجود در دانشگاه‌های معتبر صورت گرفته، که نتايج آن در اين فصل آورده شده است.

در اين فصل، ضمن بررسی چند نمونه مطالعه موردی در حوزه پژوهش، به بررسی اهداف، چالش‌ها، چارچوب و مدل‌های پيشنهادی هر مطالعه پرداخته و نتايج تحقيقات و مطالعات انجام شده در هر مورد، به صورت اجمالی بيان می شود.


2-2- تجارت الکترونیک

2-2-1-تعریف تجارت الکترونیک

استفاده از فناوري‌هاي الكترونيكي در انجام امور تجارت پيشينه‏اي نسبتا طولاني دارد. در حقيقت، نياز به تجارت الكترونيكي از تقاضاهاي بخش‌هاي خصوصي و عمومي براي استفاده از تكنولوژي اطلاعات به منظور كسب رضايت مشتري و هماهنگي موثر درون سازماني نشات گرفته است. مي‏توان گفت اين نوع تجارت، از حدود سال 1965 آغاز شد كه مصرف‌كنندگان توانستند پول خود را از طريق ماشين‌هاي خود پرداز ،دريافت كرده و خريدهاي خود را با كارت‌هاي اعتباري انجام دهند. پيش از توسعه فناوري‌هاي مبتني بر اينترنت در سال‌هاي آغازين دهه 90، شركت‌هاي بزرگ دست به ايجاد شبكه‏هاي كامپيوتري با ارتباطات مشخص، محدود و استاندارد شده براي مبادله اطلاعات تجاري ميان يكديگر زدند. اين روش، مبادله الكترونيكي داده‌ها ناميده ‏شد (مولاو لیکر ، 2001).

از تجارت الکترونيک، تعاريف متعددی ارائه شده است. درحقيقت مجموعه متنوع وسيعی از تعاريف و مفاهيم برای تجارت الکترونيک وجود دارد که موضوعات، کاربردها و مدل‌های گوناگونی را در بر می‌گيرد. درگونه‌ای از اين موارد، کوشيده شده است که تعاريف عامی ارائه شود و در گونه‌های ديگر تعاريف به نوع فعاليت، امکانات ارتباطی و تجهيزات مورد استفاده، محدوده سازمانی فعاليت‌ها و زير ساختارها توجه شده است :

  • در يك تعريف مي‌توان به هر تجارت يا فعاليت اقتصادي در وب، كه امكان خريداري و فروش محصولات و سرويس‌ها را فراهم مي‌آورد و تراكنش‌هاي تجارت و فعاليت‌هاي بين افراد و سازمان‌ها را تسهيل مي‌بخشد، تجارت الكترونيك گفت (اشنایدر،2002).
  • تجارت الكترونيك، تجارت كردن از طريق ابزارهای فناوری ارتباطی جديد است كه تمام جنبه‌های تجارت را شامل ايجاد بازار تجاری، سفارش دهی، مديريت زنجيره‌ي عرضه و معاملات پولی را در بر می‌گيرد. (گاناسکاران،2002)
  • چافي به تجارت الكترونيك به ديده خريد و فروش كالا از طريق اينترنت مي‌نگرد. (چافی ،2002)
  • كالاكوتا تجارت الكترونيك را از چهار ديدگاه تعريف مي‌كند:
  1. ديدگاه ارتباطات: تجارت الكترونيكي از اين منظر بر انتقال اطلاعات، كالا، سرويس‌ها و يا پرداخت پول از طريق ابزارهاي الكترونيكي دلالت دارد.
  2. ديدگاه آنلاين: از اين منظر تجارت الكترونيك خريد و فروش آنلاين اطلاعات و كالاها مي‌باشد.
  3. ديدگاه سرويس: از اين منظر تجارت الكترونيك ابزاري ا‌ست كه همزمان هزينه‌ها را كاهش و سرعت و كيفيت را افزايش مي‌دهد.
  4. ديدگاه جريان بازرگاني: از اين منظر تجارت الكترونيك به عنوان ابزاري براي بهبود و تسريع جريان‌ها و فرآيندهاي كاري تعريف مي‌شود (کالاکوتا و وینستون ،1997).

با توجه به موضوعات ارائه شده در تعريف‌ها، مي‌توان اين گونه بيان كرد كه تجارت الكترونيك بر به كارگيري فناوري اينترنت به منظور معاوضه ارزش‌ها (كالا و خدمات) دلالت دارد.


2-2-2- مدل‌هاي تجارت الكترونيك

استفاده از اينترنت به عنوان مهمترين بستر ارتباطی در تجارت الكترونيكی همزمان با رشد روزافزون شبكه جهانی ارتباطات، باعث پيدايش مدل‌های گوناگونی در اين تجارت گرديده است. اين مدل‌ها حاصل تعامل سه گروه اصلی از افراد يك جامعه، از ديدگاه اقتصادی هستند كه عبارتند از دولت يا سازمان‌های وابسته، سازمان‌های تجاری و اقتصادی، توليدكنندگان كالا و ارائه‌كنندگان خدمات و در نهايت مردم عادی كه خريداران نهايی كالا يا خدمات هستند. مدل‌های مختلف تجارت الكترونيكی از تعامل دوبه‌دوی اين سه گروه اصلی حاصل می‌شوند.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه بلوغ تجارت الکترونیک_1533056032_14732_2718_1406.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت