خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری تحقیق شیوه های فرزندپروری وتوانایی حسی حرکتی فرزندان

ادبیات نظری تحقیق شیوه های فرزندپروری وتوانایی حسی حرکتی فرزندان

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،شیوه های فرزندپروری وتوانایی حسی حرکتی فرزندان دارای 19 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد ( مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


- شیوه های فرزند پروری

بعضي از دانشمندان و روان شناسان معتقدند كه غالب رفتارهاي انسان از طريق تركيب ژنتيكي، تغییرات فيزيولوژيكي و عملكرد عصبي او هدايت مي شود. اما عده اي نيز معتقدند كه علاوه بر متغير بيولوژيكي، بعضي از رفتارهاي نابهنجار كودكان در حقيقت پاسخ به شرايط استرس زاي محيط است. واژه محيط شامل تجاربي است كه انسان در رابطه با عوامل فيزيكي، خانواده، اجتماع و فرهنگ كسب مي كند. اما از بين اين عوامل، خانواده نخستين و با دوام ترين عاملي است كه اگر نه در تمام جوامع، حداقل در اكثر آنها به عنوان سازنده و زيربناي شخصيت و رفتارهاي بعدي كودك شناخته شده و حتي به عقيده بسياري از روان شناسان و جامعه شناسان، بايد ريشه بسياري از انحرافات شخصيت و بيماريهاي رواني رادر پرورش اوليه خانواده جستجو كرد(ماسن و همكاران، ياسايي). در حقيقت ديرزماني است كه معلوم شده برخي از گرايشهاي تربيتي والدين با پيدايش رفتارهاي غيرانطباقي كودكان رابطه دارد (وبستر، استراتون، و هربرت، ١٩٩٤). شيوه هاي انضباطي والدين غالبًا بر حسب تعامل بين دو بعد رفتاري آنها، در تغيير است. بعد نخست به بررسي رابطه عاطفي با كودك مي پردازد و حدود آن از رفتاري پاسخده، پذيرا و كودك محور آغاز مي شود و به رفتاري بی توجه و طرد كننده كه مركزيت آن به نياز ها و اميال والدين گذاشته شده است، ختم مي شود. بعد دوم، كنترل والدين بر كودك را در برمي گيرد و از رفتاري محدود كننده و مطالبه كننده تا روشي آسا نگير و بي ادعا، متغير است و در آن براي رفتار كودك، محدويتهاي مختصري منظور شده است. از تركيب اين دو بعد مهم يعني پذيرش در برابر طرد شدن و سختگيري در برابر آسانگيري، الگوهاي قاطع و اطمينان بخش، خودكامه ومستبد ،ومساوات طلب، سهل گير و بي بند و بار شكل مي گيرد.

والدين قاطع و اطمينان بخش، هم براي رفتار خود مختارانه و هم رفتار منضبط اعتبار قايلند. آنان روابط كلامي را تشويق مي كنند و وقتي از اقتدار خود به عنوان والدين استفاده مي كنند و كودك را از چيزي منع مي كنند يا از او انتظاري دارند، برايش دليل مي آورند. كودكاني كه در اين خانواد ه ها پرورش مي يابند به تدريج به بلوغ شناختي و اجتماعي نزديك مي شوند و چيزي نمي گذرد كه بايد براي زندگي خودشان قبول مسئوليت كنند. درواقع معين بودن هدف ها و انتظام و ترتيب امور خانوادگي، راه و رسم زندگي آنها را روشن مي سازد(هترينگتون و پارك، طهوريان و همكاران، ١٣٧٣ ؛ ماسن و همكاران، ياسايي، ١٣٧٢ ؛ شريعتمداري، ١٣٧٤). والدين قاطع و اطمينان بخش علاوه بر عهده دار شدن نقش پدر و مادري، مسئوليت تربيت فرزندان را نيز تقبل مي كنند و همواره سعي مي كنند كه با كسب آگاهيهاي تربيتي بيشتر از طرق مختلف اين كار را انجام دهند. اين شيوه يكي از سبكهاي اصلي فرزندپروري است كه اولين بار توسط بامريند معرفي گرديد (لامبورن ، ١٩٩١).

والدين خودكامه و مستبد بر خلاف والدين دموكرات، تحريك پذير، انعطاف ناپذير، زورگو، خشن و نسبت به نيازهاي كودكان بي توجهند. به نظر آنان اطاعت بي چون و چرا يك فضيلت است. كودكاني كه والدين خودكامه دارند، كمتر متكي به خود هستند و نمي توانند به تنهايي كاري انجام دهند يا از خود عقيده اي داشته باشند. بيشتر متمايل به ساكت بودن، مؤدب بودن، خجالتي بودن و از نظر اجتماعي غيرمثبت بودن و درمانده بودن هستند. آنان معمو ً لا والدين خود را نامهربان و سهل انگار مي دانند و معتقدند كه انتظارات و تقاضاهايشان غيرمنطقي و نادرست است. اما از اينكه بخواهند در چنين محيط خصومت آميزي عرض اندام كنند، مي ترسند. اين وضعيت به رفتار نامناسب، تعارض و روان رنجوري كه غالبًا در چنين كودكاني يافت مي شود، منجر مي گردد (هترينگتون و پارك، طهوريان و همكاران، ١٣٧٣ ؛ ماسن و همكاران، ياسايي، ١٣٧٢).

والدين مساوات طلب، سهل گير و بي بند و بار نيز نمي توانند نيازهاي كودكان يا نوجوانان را برآورده كنند. بعضي از والدين اجازه می دهند كودك هر كاري كه مي خواهد بكند، شايد به اين دليل كه كاري به كودك ندارند و يا اينكه اهميتي نمي دهند. در اين خانواده ها سطح ارزش افراد خانواده پايين، روابط اعضاي خانواده آشفته و غير انساني است (سدورو، ١٩٩٠ ). والدين اينگونه خانواده ها، بين خودشان و كودك فاصله اي ايجاد و آن را حفظ مي كنند و نيازهاي خودشان را به جاي نيازهاي كودك مد نظر قرار مي دهند.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

تحقیق_1523732971_6935_2718_1270.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 18,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت