خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق روش تدريس، روش‌هاي نوين ياددهي و يادگيري

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق روش تدريس، روش‌هاي نوين ياددهي و يادگيري

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،روش تدريس، ويژگي‌هاي تدريس، روش‌هاي نوين ياددهي و يادگيري دارای 31 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


روش تدريس، ويژگي‌هاي تدريس، روش‌هاي نوين ياددهي و يادگيري مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در ادامة آن مفهوم چندرسانه‌اي، يادگيري الکترونيک، درس‌افزار و ويژگي‌هاي آن تشريح مي‌شود و هم‌چنين چرايي آموزش رياضي بررسي مي‌شود.


2-2. تعريف واژه‌ها:

2-2-1. روش تدريس: عبارت است از راه منظم، با قاعده و منطقي براي ارائه درس و در واقع برنامه‌اي مدوّن و از پيش تعيين شده براي رسيدن به اهداف مورد نظر معلم که بر اساس آن هدف‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت، محقق مي‌گردد. اصطلاح تدريس، اگر چه در متون علوم تربيتي مفهومي آشنا به نظر مي‌رسد، اكثر معلمان و مجريان برنامه‌هاي درسي با معني و ماهيّت درست آن آشنايي دارند. برداشت‌هاي مختلف معلمان از مفهوم تدريس مي‌تواند در نگرش آنان نسبت به دانش‌آموزان و نحوه‌ي كار كردن با آنها تأثيرمثبت يا منفي بر جاي گذارد. برداشت چندگانه از مفهوم تدريس مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد؛ از مهمترين آنها ضعف دانش پايه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از ديدگاه‌هاي مختلف تربيتي است. گاهي آشفتگي و اغتشاش در درك مفاهيم تربيتي به حدي است كه بسياري از كارشناسان، معلمان و دانشجويان اين رشته مفاهيمي چون پرورش، آموزش، تدريس و حرفه آموزي را يكي تصور مي‌كنند و به جاي هم به كار مي‌برند. اين مفاهيم اگر چه ممكن است در برخي جهات وجوه مشترك و در هم تنيده داشته باشند، اصولاً مفاهيم مستقلي هستند و معناي خاص خود را دارند .(گانيه، 1985، 96)


در روش تدریس نیز آشنایی با واژه‌های زیر ضرورت دارد:

روش: تلاش برنامه‌ریزی شده جهت دستیابی به مطلوب را روش گویند. بنابراین اگر تلاشی بدون برنامه‌ریزی صورت گیرد، آن کار روش‌مند نخواهد بود. همچنین برنامه‌ریزی بدون تلاش و کوشش جهت دستیابی به مطلوب نیز تحت مقوله‌ی روش‌ها قرار نمی‌گیرد.

تدریس: فعالیت دوجانبه یا کنش متقابل را بین فرادهنده و فراگیر با هدف یادگیری تدریس گویند. نکته‌ی اساسی این نوع فعالیت، دو جانبه بودن آن است که روانشناسی ارتباط، زمینه ساز این مسأله خواهد بود. گفته شده است، مجموعه‌ی اعمال سنجیده‌ی منطقی و پیوسته که معلّم به منظور ارایه درس انجام می‌دهد، فرآیند تدریس نامیده می‌شود. (گانيه، 1987، 38 )


چهار ويژگي خاص در تعريف تدريس وجود دارد كه عبارتند از :

- وجود تعامل بين معلم و دانش‌آموزان

- فعاليت بر اساس اهداف معين و از پيش تعيين شده

- طراحي منظم با توجه به موقعيت و امكانات

- ايجاد فرصت و تسهيل يادگيري . »


2-2-2. روش‌هاي نوين یادگیری و ياددهي: رویکرد یادگیری به چگونگی برخورد یادگیرندگان با مطالبی که می­خواهند یاد بگیرند اشاره می­کند.(سیف، 1388، ص 271) بر اين اساس يادگيري و ياددهي نوين، آن است که باعث تغيير نگرش در يادگيرنده گرديده و انطباق مطالب با شيوه‌هاي استاندارد آموزشي است. در واقع روش هاي نوين يا "فعال" آن است که در آن مشارکت دانش‌آموز و معلم محرز باشد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده در فرآیند یادگیری عنایت داشته باشد. امروزه شیوه هاي نوین و فعال تدريس، توجه مسئولان و دبیران را به خود جلب کرده است. در این شیوه فراگیر، علایق و توانمندي‌هاي او در مرکز توجه قرار دارد و معلّم تلاش می‌کند تا توانایی فراگیران را در مهارت‌هاي گوش دادن، گفتن، خواندن، نوشتن، استدلال، مقایسه، تطبیق، تجزیه و تحلیل، سازندگی و خلاقیت تقویت کند و با توجه به این موضوع محتواي درسی را در کلاس ارائه می‌دهد.

learning approaches -

اکبري شلدره‌اي، فریدون و دیگران: 1389 ، روش‌هاي نوین یاددهی یادگیري و کاربرد آن‌ها در آموزش، تهران: انتشارات فرتاب.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-روش-تدريس،-ويژگي‌هاي-تدريس،-روش‌هاي-نوين-ياددهي-و-يادگيري_1525331191_7901_2718_1465.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت