خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق تعاریف ومفاهیم عملکرد مالی

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق تعاریف ومفاهیم عملکرد مالی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعاریف ومفاهیم عملکرد مالی دارای 48 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


عملکرد مالی

فهرست مطالب

تشريح مفهوم عملكرد

مدیریت عملکرد در سطح سازمانی

رویکردهای سنجش عملکرد

اهداف ارزیابی عملکرد

سطوح ارزیابی عملکرد

مدل های ارزیابی عملکرد سازمانی

ارزیابی عملکرد مالی

رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد

مدل هاي ارزيابي عملكرد

واحدهای اندازه گيري عملكرد

دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد

ويژگي هاي نظام ارزيابي عملكرد كارآمد

شاخص های عملکرد

مفهوم عملكرد در بانك

مفهوم عملكرد در بیمه

جایگاه عملکردی صنعت بیمه طبق شاخص های جهانی

مدل های ارزیابی عملکرد در شرکت ها بیمه

پیشینه تحقیق

منابع فارسی

منابع لاتین



عملکرد مالی

2-10- تشريح مفهوم عملكرد

در این بخش پس از تشریح مفهوم و ابعاد عملکرد چند نمونه از مدل های سنجش عملکرد ارائه میشود و در خصوص چگونگی طراحی سیستم ارزیابی عملکرد صحبت خواهد شد و در نهایت هم به تعریف و تشریح و نحوه سنجش آن خواهیم پرداخت .

متغیّر وابسته در این پژوهش عملکرد مالی است. عملکرد مالی یکی از مهم ترین سازه هاي مورد بحث در پژوهش هاي مدیریتی است و بدون شک مهمترین معیار سنجش موفقیت در شرکت هاي تجاري به حساب می آید. ولی به طور کلی در خصوص این که متغیرها و شاخص هاي عملکرد مالی کدامند، هنوز توافق نظر کاملی در بین صاحب نظران وجود ندارد. ارزیابی عملکرد شرکت با استفاده از نسبت های مالی یک ابزار قدرتمند سنتی برای تصمیم گیرندگان، از جمله تحلیلگران کسب و کار ، بستانکاران، سرمایه گذاران، و مدیران مالی می باشد,2013,P.3970) (Delen et al. تعاريف متفاوتي از عملكرد شده است كه عبارتند از:

*عملکرد مالی یک شرکت منعکس کننده دستیابی به اهداف اقتصادی آن شرکت می باشد,2014,P.2) (Gerschewski & Xiao. .

*عملكرد به عنوان شاخصي است كه ميزان دستيابي يك شركت به اهداف خود را مورد سنجش قرار مي دهند et al ,2012,P.3) .( Wagner

*عملکرد را می توان شاخصی برای اندازه گیری میزان دستیابی خوب و مــوثر یک اقدام به اهداف تعیین شده تعریف می شود که می تواند بوسیله کارایی و اثر بخشی سازمان در دستیابی به اهداف ، برآورد شود. عملکرد سازمانی تابع عملکرد منابع انسانی و تعامل آنها با منابع و امکانات و تکنولوژی موجود در سازمان می باشد (Ho,2008 ) .

*عملکرد به چگونگی دستیابی سازمان به اهداف بازار و مالی اشاره دارد (Bahri,2013,P.609) .

*عملکرد نتایج قابل اندازه گیری، تصمیمات و اقدامات سازمانی است که نشان دهنده میزان موفّقیّت در دستاوردهای کسب شده است Tangen,2004 ,P730)).

*عملکرد حدی است که یک شرکت نسبت به رقیب خود دارای دستاورد برتری است (حسینی و شیخی،1391،ص43) .

* عملكرد عبارت است از دستيابي يا فراتر رفتن از اهداف سازماني و اجتماعي و انجام مسئوليت هايي كه برعهده افراد گذاشته شده است (خردمند و فتاح ناظم،1389،ص165).

* عملکرد به چگونگی انجام وظایف ، فعالیت ها و نتایج حاصله از آنها اطلاق میشود (عالم تبریز و همکاران،1388) .

در ابتدا در دهه هشتاد ميلادي هدف مديريت عملكرد افزايش بهره وري سازماني قلمداد مي شد . تلفيق هدف هاي فرد و سازمان نقطه تأكيد مديران بود و تلاش مي شد كه از اين طريق اثربخشي بالائي حاصل شو د بر اساس نظر اگيونيس اهداف اساسي سيستم مديريت عملكرد را مي توان به اهداف استراتژيك؛
اجرايي؛ ارتباطي؛ توسعه اي؛ تعميرات و نگهداري سازماني و اهداف مستند سازي دسته بندي نمود
(نورالسنا و همکاران، 1391،ص3) .

2-11- مدیریت عملکرد در سطح سازمانی

مدیریت عملکرد، عبارت است از ایجاد نظامی برای به کارگیری اطلاعات مربوط به اندازه گیری عملکرد سازمان، از طریق به كارگيري نتايج ارزيابي عملكرد در تعیین اهداف، تخصیص منابع و آگاهی دادن به مدیران برای حفظ یا تغییر خط مشی فعلی به منظور دستیابی به اهداف.

سيستم مديريت عملكرد، سيستمي است كه طر حریزی عملکرد و تدوین برنامه ها، اجرای برنامه های تدوین شده، انجام ارزیابی با کمک نظام های ارزیابی و در نهایت بهسازی عملکرد از طریق انجام اقدامات اصلاحی بر اساس بازخوردهای دریافتی در مرحله ارزیابی عملکرد را تبيين مي كند. هدف نهايي سيستم مديريت عملكرد، تحقق عملكرد مورد انتظار از سازمان و بهبود مستمر است (طهرابند و همکاران،1388،ص5) .

از مهمترين محاسن اعمال سيستم مديريت عملكرد مي توان موارد ذيل را برشمرد :

  • كمبودها، براورد نيازهاي آموزش و پرورش ؛
  • زمينه براي تعالي و پيشرفت كا ركنا ن؛
  • روش صحيح در امر واگذاري مزايا و امتيازات ؛
  • وجود آمدن مبنايي منطقي و عادلانه براي تشخيص ميزان شايستگي كاركنا ن؛
  • نظام ترفيع معقول و مبتني بر شايستگي و نيازهاي آينده سازمان ها؛
  • نارضايتي و شكايت ناشي از تبعيض و اعمال نظرهاي مغرضانه؛
  • مند كردن كاركنان ساعي به كار از طريق ايجاد نظام و تشويق و تنبيه منطقي ؛
  • وجود آوردن امكان تعيين اعتبار و دقت آزمون هاي استخدامي (نورالسنا و همکاران،1391،ص3).


2-12-رویکردهای سنجش عملکرد

از مهمترین اهداف بنگاه های اقتصادی، کسب سود در کوتاه مدت و افزایش ثروت اقتصادی مالکان در بلندمدت است. این مهم با اتخاذ تصمیمات منطقی در فرآیند سرمایه گذاری امکان پذیر می شود. اتخاذ تصمیمات منطقی رابطه ی مستقیمی با ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی دارد و ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی نیز نیازمند شناخت معیارها و شاخص ها است که در دو مجموعه شاخص های مالی و غیر مالی طبقه بندی میشود. اندیشمندان مدیریت، معیارهای عملکرد را در ابعاد مختلف طبقه بندی نموده اند که از جمله ی آن ها می توان به نظریه ی وستن و کاپلند اشاره کرد. وی ابعاد عملکرد را در شش بعد مهم شامل
رقابت، عملکرد مالی، کیفیت خدمات، انعطاف پذیری، نوآوری و نحوه استفاده از خدمات طبقه بندی کرد
(رهنمای رودپشتی ، 91 ) .

اندازه گیری عملکرد به عنوان فرایند تعیین میزان اثر بخشی و کارایی اقدامات گذشته (P802،2012 ،cho et al) و به عنوان یکی از ضروري تري زیرمجموعه هاي وظیفه کنترل – یکی از چهار عنـصر دانـش سـازمان و مدیریت- در سازمان هاست که به اندازه گیري و سنجش وضع موجود می پردازد تا بتوان از آن به عنوان مبنایی جهت تصمیم گیري در مورد ادامه، تعدیل و یا جلوگیري از کاري که در حال انجام است استفاده نمود . سیستم هاي ارزیابی عملکرد سازمان ها، یک مکانیزم مهم کنترل در راستاي خط مشی ها و سیاست هاي کلی سازمان بوده و اطلاعات مهم و حیاتی را در خصوص میـزان تناسب و سازگاري عملکرد واحدها با برنامه ها، در اختیار مدیران قرار می دهند . البته وقوع این امر در گرو آن است که نظـام ارزیابی عملکرد از جامعیت کافی برخوردار باشد تا نتایج آن قابل استفاده بوده و تمام جوانب فعالیت ها را مدنظر قرار دهد
(متان و همکاران،1390،ص2).


1-Egionis


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق ومبانی نظری عملکرد مالی_1554889295_8018_2718_1750.zip0.19 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت