خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي دارای 50 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد



توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



فصل دوم: مروري بر ادبيات موضوع و پيشينه پژوهش

مقدمه

2-1- اطلاعات وگزارش­هاي مالي و نقش آنها در تصميم­گيري

2-2- اهداف گزارشگري مالي

2-3- تصميم­گيري اقتصادي

2-4- استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداري

2-5- نقش گزارشگري مالي در بازار سرمايه.

2-6- اثرات ارائه صورت­هاي مالي بر قضاوت سرمايه­گذاران در تصميمات سرمايه‌گذاري

2-7- صورت­هاي مالي اساسي

2-8- نسبت‌هاي مالي

2-8-1- نسبت‌هاي نقدينگي

2-8-2- نسبت‌هاي فعاليت

2-8-3- نسبت‌هاي اهرمي .

2-8-4- نسبت‌هاي سودآوري

2-8-5- نسبت‌هاي ارزش بازار

2-9- تاريخچه استفاده از نسبت‌هاي مالي

2-10- نقاط قوت نسبت‌هاي مالي

2-11-محدوديت‌هاي نسبت‌هاي مالي

2-12- پيش­بيني بازده سهام در فرايند تصميم­گيري سرمايه­گذاري

2-13- نظريه ارزشيابي و مدل­هاي ارزشيابي سهام عادي

2-13-1- مدل­هاي تنزيل جريانات نقدي 3-1-1- مدل والتر

2-13-1-2- مدل گوردن

2-13-1-5- مدل كرنل

2-13-2- شيوه­هاي ارزيابي نسبي(به کمک نسبت­هاي بازار)

2-13-2-1- نسبت قيمت به سود هر سهم

2-13-2-2- نسبت قيمت به ارزش دفتري

2-13-2-3- نسبت قيمت به جريان نقدي هر سهم

2-13-2-4- نسبت قيمت به فروش هر سهم

2-14- روش­هاي سرمايه­­گذاري در بورس اوراق بهادار

2-14-1- روش نموداري

2-14-2- روش اصولي

2-14-3- روش پورتفوليو

2-14-3-1- خريد انواع سهام و کاهش ريسک

2-14-3-2- تعداد سهام مورد نياز براي کاهش ريسک سبد سهام (پژوهش­هاي تجربي)

2-15- نسبت­هاي بازار و سبد سهام

2-15- مروري بر پژوهش­هاي انجام شده

2-15-1-پژوهش­هاي خارجي


2-15-2-پژوهش­هاي داخلي

خلاصه فصل دوم



مقدمه

هدف غايي اقتصاد آزاد، حداكثر كردن رفاه جامعه است. نيل به اين هدف مستلزم اين است كه بخش صنعت مقدار لازم از كالاهاي مناسب را توليد كرده و آنها را در زمان مناسب براي مصرف­كننده ارائه كند. اين اقدام نيز مستلزم وجود سرمايه لازم جهت سرمايه­گذاري در بخشهاي توليدي است كه البته منبع اصلي تأمين سرمايه مورد نياز رجوع به بازارهاي مالي و بورس اوراق بهادار مي­باشد، زيرا اين بازار محلي جهت جمع­آوري پس‌انداز افراد و شركتها و هدايت آنها به سمت واحدهاي توليدي مي­باشد. لازمه چنين تحولي که در درازمدت پويايي، رشد و توسعه اقتصادي را در پي خواهد داشت، تخصيص بهينه منابع با بهره­گيري از روش­هاي علمي و استفاده موثر از سرمايه­هاي ملي و مردمي است. در همين راستا آشنايي با روش­هاي ارزشيابي سهام و سبد سهام که با ظهور سازمان­ها و نهادهاي مالي اهميت روز افزون يافته­اند براي سرمايه­گذران و تحليلگران مالي ضرورت دارد.

در اين فصل با توجه به موضوع مورد پژوهش، در ابتدا ضمن اشاره به اهميت گزارشگري مالي، اهميت صورت­ها و نسبت هاي مالي حاصل از آن و نقش آن­ها در تصميم­گيري­هاي اقتصادي بررسي شده و به مدل­هاي ارزش­يابي سهام که بيشتر از اطلاعات همين صورت­هاي مالي استفاده مي­کنند اشاره مي­شود. در ادامه تعدادي از مهمترين و پرکاربردترين نسبت­هاي ارزش­يابي نسبي (به عنوان يکي از رويکردهاي ارزشيابي) بررسي شده و معايب و محاسن هر يک از اين نسبت­ها عنوان مي­شود. همچنين ضمن مروري بر استراتژي­هاي سرمايه­گذاري رايج در بورس اوراق بهادار، به مبحث سبد سهام و کاربرد آن به عنوان راهي براي مديريت مجموعه سهام پرداخته مي­شود و در پايان اشاره­اي به پژوهش­هاي صورت گرفته در اين راستا خواهد شد.

2-1- اطلاعات وگزارش­هاي مالي و نقش آنها در تصميم­گيري

مديران واحدهاي تجاري و افراد ذي­نفع براي تسهيل در امر تصميم­گيري ممکن است به اطلاعات مختلفي نياز داشته باشند. بخشي از اين اطلاعات به صورت ذهني و بخش ديگر به صورت عيني يا کمي است. اطلاعات حسابداري از نوع عيني يا کمي مي­باشد و مي­تواند کمک مؤثري به مديران و افراد تصميم­گيرنده نمايد. به بيان ديگرگزارش و رويدادهاي اقتصادي و تجاري به زباني مشترک در قالب اعداد و ارقام در نقش­هاي نوين و جديد حسابداري را به عنوان يک سيستم اطلاعاتي مطرح مي­نمايد، که حاصل اين سيستم گزارشات مالي است. سيستم اطلاعاتي حسابداري براي آنکه بتواند اطلاعات مربوط و مناسب به تصميم­گيرندگان ارائه نمايد، در وهله اول مي­بايستي استفاده­کنندگان مختلف صورت­هاي مالي و نيازهاي اطلاعاتي آنان را تشخيص دهد. گزارشات مالي به صورت کلي توسط دوگروه اساسي از افراد مورد استفاده قرار مي­گيرد:

1- افراد وگروههايي که به دلايل مختلف در واحد تجاري منافع مستقيم دارند، نظير سهامداران، سرمايه­گذاران، مديران، بستانکاران و... .

2- افراد وگروههايي که بدون اينکه در فعاليت مورد نظر منافع مستقيم داشته باشند. اين افراد به خاطر پرداختن به مسائل مالي و علاقمندي به کسب اطلاعات و آگاهيهاي مربوط به فعاليت­هاي مختلف مالي، به طور اعم از گزارشات مالي استفاده مي­نمايند.

به طور کلي اطلاعات حسابداري از کنش متقابل سه گروه مختلف نتيجه مي­شود. مؤسسات، استفاده­کنندگان و حسابداران، که بين آنها تضاد منافع وجود دارد. اگر به تضاد منافع موجود در ميان اطلاعات حسابداري توجه گرديده و اين تضاد تا حد ممکن کاهش يابد و فرآيند ارتباطات بين اين سه گروه مورد توجه دقيق حسابداران قرار گيرد، اطلاعات حسابداري مي­تواند براي تصميم­گيري بسيار مفيد واقع شود(اژدري،1380).


2-2- اهداف گزارشگري مالي

اهداف صورتهاي مالي عبارتند از ارائه اطلاعاتي تلخيص و طبقه­بندي شده درباره وضعيت مالي، عملکرد مالي و انعطاف­پذيري مالي واحد تجاري که براي طيفي گسترده از استفاده­کنندگان صورتهاي مالي در اتخاذ تصميمات اقتصادي مفيد واقع گردد. از آنجا که صورتهاي مالي عمدتاً بيانگر اثرات مالي رويدادهاي گذشته است و لزوماً در برگيرنده اطلاعات غير مالي نيست، تمام اطلاعات مورد نياز استفاده­کنندگان را جهت اتخاذ تصميمات اقتصادي فراهم نمي­آورد. با اين حال، نيازهاي اطلاعاتي مشترک اغلب استفاده­کنندگان را رفع مي­کند.

گزارشگري مالي بايد تأمين­کننده اطلاعاتي باشد که براي تصميم­گيري اقتصادي سرمايه­گذاران و طلبکاران بالقوه و بالفعل و تجزيه و تحليل عوامل و پارامترهاي مختلف اقتصادي در زمينه مشارکت و تشويق سرمايه­گذار مفيد بوده و همچنين نيازهاي اطلاعاتي مديريت و ساير استفاده­کنندگان را فراهم آورد.

اهدافي که توسط هيأت تدوين استانداردهاي حسابداري مالي (FASB) تعيين شده­اند به شرح زير است:

1) گزارشگري مالي، مي­بايستي اطلاعات مربوط به عملکرد واحد اقتصادي را براي يک دوره مالي به صورت مطلوب ارائه کند.

- Financial Accounting Standards Board

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي_1526411703_8662_2718_1426.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت