خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق حسابرسی ودستگا ههای حسابرسی وکیفیت حسابرسی

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق حسابرسی ودستگا ههای حسابرسی وکیفیت حسابرسی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری وپیشینه تحقیق حسابرسی ودستگا ههای حسابرسی وکیفیت حسابرسی دارای 48 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد



توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



فصل دوم:ادبیات تحقیق

بخش اول:حسابرسی و دستگاههای حسابرسی......................................................................19

تعریف حساب.....................................................................................................................19

نظریات اساسی دلایل تقاضا برای خدمات حسابرسی...........................................................20

نظریه نمایندگی...................................................................................................................21

نظریه اطلاعات ...................................................................................................................22

نظریه بیمه ...........................................................................................................................24

تاریخچه حسابرسی در جهان...............................................................................................25

پیدایش حسابرسی و تحولات آن در ایران قبل از انقلاب اسلامی .......................................28

حسابرسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی ...........................................................................31

سازمان حسابرسی ..............................................................................................................32

تشکیل جامعه حسابداران رسمی .........................................................................................33

خدمات تخصصی و حرفه ای جامعه حسابداران رسمی ایران و استفاده کنندگان آن ............34

موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ............................................................36

نظارت دولت بر جامعه حسابداران رسمی ...........................................................................36

استقلال حسابرس ................................................................................................................37

بخش دوم :کیفیت حسابرسی ...............................................................................................38

تعریف کیفیت حسابرسی .....................................................................................................38

شاخص های اندازه گیری کیفیت حسابرسی ........................................................................40

شاخص مدیریت سود ..........................................................................................................40

شاخص کیفیت اقلام تعهدی ................................................................................................41

مدیریت سود ........................................................................................................................42

انگیزه های مدیریت سود ......................................................................................................41

دیدگاه موافقان .....................................................................................................................45

دیدگاه مخالفان ....................................................................................................................46

ابزار های مدیریت سود ........................................................................................................46

اشکال مدیریت سود ............................................................................................................47

بخش سوم :بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی میان سازمان حسابرسی

و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی.........................................................49

بخش چهارم:تحقیقات انجام شده (داخلی وخارجی )

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ................................................................................51

تحقیقات انجام شده در داخل از کشور .................................................................................54




مقدمه

ساختار جدید مالکیت و مدیریت شرکت ها ،دامنه مسئولیت و وظایف حسابداری را گسترش داد وارایه گزارش های مناسب تر بر اساس نیاز استفاده کنندگان را ضروری ساخت. سرمایه گذاران ،بانکها وموسسات اعتباری برای اعطای وام ، مقاصد سیاسی ،اخذ مالیات و...نیازمند گزارش های جدید ومعتبر حسابداری بودند

اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری های اقتصادی سود مند است وتایید کیفیت اطلاعات ارایه شده برای تصمیم گیری استفاده کنندگان ،به عنوان یک ویژگی ضروری به حساب می آید . وظیفه حسابرسی اعتباربخشی به این اطلاعات وبه طور کلی صورت های مالی ارائه شده از سوی واحد اقتصادی است .

از منظردیگر حسابرسی به عنوان یک خدمت اقتصادی کیفیت اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های مالی را افزایش می دهد زیرا :

اولا :حسابرسی عاملی برای افزایش قابلیت اعتماد و اعتبار گزارشهای مالی وکاهنده ریسک های مربوط به تصمیم گیری های اقتصادی می باشد

ثانیا :عاملی است برای پیشگیری از حساب سازی وسوء استفاده ، پیروی از دستورالعمل ها ،سیستم های کنترلی وکمک به ارزشیابی عملکرد مدیریت .

بنابراین وجود حسابرسی نه نتها کیفیت اطلاعات مالی گزارش شده را تعیین می کند بلکه این کیفیت را ارتقاء می بخشد و برای ذینفعانی که به دلیل وجود محدودیت هایی نمی توانند به شکل مستقیم از صحت اطلاعات تهیه شده اطمینان حاصل نمایند مزایای اقتصادی فراهم می نماید

درحال حاضر در کشور ما با توجه به الزامات قانونی وتقاضای داوطلبانه صاحبان سهامطیف وسیعی از شرکت ها مورد حسابرسی قرار می گیرند .

شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نیز ملزم هستند از میان حسابرسان معتمد بورس (که شامل سازمان حسابرسی وبرخی موسسات عضو جامعه حسابدارن رسمی می باشند ) یکی را به عنوان حسابرس مستقل برگزینند تا درمورد اطلاعاتی که طبق قوانین بایستی به عموم عرضه گردد اظهار نظر نمایند .

باتوجه به آنچه بیان شد حسابرسان نقش با اهمیتی در شفافیت اطلاعات مالی وتصمیم گیری استنفاده کنندگان صورتهای مالیوبه تبع آن تخصیص منابع در بازارهای سرمایه دارند .بنابراین توجه به کیفیت حسابرسی امری ضروری است هدف از پژوهش حاضر نیز سنجش کیفیت حسابرسی با استفاده از مدیریت سود می باشد .

در این فصل سعی می شود مبانی نظری تحقیق در 4 بخش زیر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

بخش اول: حسابرسی و سازمان حسابرسی

بخش دوم:کیفیت حسابرسی و شاخص های مربوط به کیفیت حسابرسی

بخش سوم: بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی بین موسسات حسابرسی و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی

بخش چهارم:تحقیقات انجام شده(داخلی و خارجی)


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق حسابرسی ودستگا ههای حسابرسی وکیفیت حسابرسی_1526459370_8724_2718_1328.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت