خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق دارایی و ریسک و بورس اوراق بهادار

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق دارایی  و ریسک و بورس اوراق بهادار

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری وپیشینه تحقیق دارایی و ریسک و بورس اوراق بهادار دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد



توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فصل دوم: مروری بر ادبيات تحقيق

1-2 مقدمه 15

2-2- داریی. 15

1-2-2- دارایی مالی. 15

3-2- بازارهای مالی. 16

1-3-2- بازار پول و سرمایه 16

2-3-2- بازار اولیه 17

1-2-3-2- موسسات تامین سرمایه 17

3-3-2- بازار ثانویه 18

4-2- تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان. 19

5-2- تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران. 19

6-2- تعریف بورس اوراق بهادار. 22

7-2- اوراق بهادار. 22

8-2- خصوصیات اوراق بهادار. 23

9-2- انواع شرکت های سرمایه گذاری. 23

1-9-2- شرکت های سرمایه گذاری با سرمایه متغیر. 23

2-9-2- شرکت های سرمایه گذاری با سرمایه ثابت.. 24

3-9-2- صندوق های سرمایه گذاری غیرفعال. 24

4-9-2- شرکت مادر. 24

5-9-2- شرکت های فعالیت تنوعی. 25

10-2- شیوه ها و روشهای ارزشیابی سهام 25

1-10-2- ارزش اسمی. 25

2-10-2- ارزش برای مالک... 26

3-10-2- ارزش دفتری. 26

4-10-2- ارزش بازار. 26

5-10-2- ارزش منصفانه 26

11-2- ریسک... 27

1-11-2- ریسک نوسان نرخ بهره 27

2-11-2- ریسک بازار. 28

3-11-2- ریسک تورمی. 28

4-11-2- ریسک تجاری. 28

5-11-2- ریسک مالی. 28

6-11-2- ریسک نقدینگی. 29

7-11-2- ریسک نرخ ارز. 29

8-11-2- ریسک کشور. 29

12-2- بازده 30

1-12-2- بازده واقعی. 30

1-1-12-2- بازده سرمایه گذاری در دارایی مشهود 30

2-1-12-2- بازده سرمایه گذاری در دارایی مالی. 31

3-1-12-2- بازده مورد انتظار. 32

4-1-12-2- بازده پرتفوی. 33

13-2- رابطه بین ریسک و بازده 33

14-2- مدل CAPM 34

15-2- اهرمها 37

1-15-2- درجه اهرم عملیاتی. 38

2-15-2- درجه اهرم مالی. 38

3-15-2- درجه اهرم اقتصادی. 39

16-2- مدل RA-CAPM.. 39

17-2- مدل A-CAPM.. 41

18-2- مدل R-CAPM.. 45

19-2- مدل C-CAPM 46

20-2- پیشینه و تحقیقات پیرامون. 49

1-20-2- تحقیقات انجام شده پیرامون C-CAPM.. 49

2-20-2- تحقیقات انجام شده پیرامون RA-CAPM 51




-2 مقدمه

در اقتصاد مبنی بر بازار قیمت حاصل تعامل مستقیم میان عرضه و تقاضا می باشد. قیمتها علائمی در اقتصاد مبتنی بر بازار می باشند. که منابع اقتصادی را به بهترین کارکرد اقتصادی راهنمایی می کنند. انواع بازارهای موجود در اقتصاد را می توان بدینگونه تقسیم کرد.

الف)بازار محصولات ( بازار کالاهای ساخته شده و خدمات)

ب) بازار عوامل تولید(نیروی کار و سرمایه)

بازار سرمایه به بخشهای مختلفی تقسیم می شود که بازار مالی یکی از مهمترین بخشهای آن محسوب می شود. در این بازار تبادل میان دارایی مالی و بازار وجود دارد و بدین واسطه قیمت دارایی تعیین می شود.

در این بخش پس از تشریح مفاهیم اصلی بازارهای مالی، مبانی نظری، پیشینه و سوابق هر یک از مدلها، تشریح ونحوه محاسبه متغیرها و سیر تکامل مدل قیمت گذاری داراییهای سرمایه ای مورد بررسی، تشریح شده است.


2-2- داریی

دارایی در معانی وسیع، هر مایملکی است که ارزش مبادله ای داشته باشد. دارایی را به دو نوع دارایی مشهود و دارایی نامشهود تقسیم می کنند (تهرانی و بغداد آبادی،1385،ص18)2.


1-2-2- دارایی مالی3

دارایی مالی از نوع داراییهای نامشهود است. برای دارییهای مالی منفعت و ارزش نقدینگی در آینده متصور می باشد و دو عملکرد اقتصاد را ایفا میکند.(امیر حسینی وگودرزی،1386،ص25)4.

عملکرد اول : انتقال وجه از دارندگان وجوه اضافی به کسانی که نیازمند وجوهی برای سرمایه گذاری در داراییهای مشهود می باشند.

عملکرد دوم : توزیع خطر همراه با جریان نقدی حاصل از دارائیهای مشهود بین متقاضیان وجوه نقد و دارندگان وجوه نقد.


3-2- بازارهای مالی

در بازارهای مالی افراد و سازمانهایی که کسری منابع مالی دارند با افراد و سازمانهایی که دارای مازاد منابع مالی هستند روبرو می شوند. بازارهای مالی، بازارهای رسمی و سازمان یافته هستند که انتقال وجوه از افراد و واحدهایی که با مازاد منابع مالی مواجه هستند به افراد و واحدهای متقاضی هستند را صورت می دهد (امیر حسینی وگودرزی،1386،ص25)2.

انواع مختلفی از بازارهای مالی با تنوعی از سرمایه گذاری ها و مشارکتها وجود دارد.

بازارهای مالی برحسب انواع سرمایه گذاریها، سررسید سرمایه گذاریها، انواع وام دهندگان و وام گیرندگان، محل بازار و انواع مبادلات دسته بندی می شوند.


1-3-2- بازار پول3 و سرمایه4

بازار مالی از نظر سررسید ابزار مورد معامله به دو دسته تقسیم می شود. بازار پول که بازار مطالباات کوتاه مدت(حداکثر تا یک سال) را در بر می گیرد و بازار سرمایه که نیازهای مالی بلند مدت تر (بیش از یک سال) را تامین می کند. گرایش اصلی بازار پول اصولا بر ابزارهایی متمرکز است که با استفاده از آن بتوان به سرعت وضعیت نقدینگی را تغییر داد و بر همین اساس در این بازارها سرعت نقدینگی بسیار بالا، نرخ بهره بیش از حد متعارف و امکان تبدیل وجوه جمع آوری شده به سرمایه مالی امکان پذیر نمی باشد. و تنها برای تامین مالی عملیات تولیدی و تجاری پیش بینی نشده بکار می رود.

بازار سرمایه بازاری است که ارتباط تنگاتنگی با پس انداز و سرمایه گذاری دارد و به هدف تامین نیازهای بلند مدت بنگاههای اقتصادی نقش هدایت و تخصیص منابع اقتصادی را به عهده دارد. غالبا این وجوه به سرمایه تبدیل میشود و با ریسک همراه است(راعی و تلنگی،1383،ص7)5.

2-3-2- بازار اولیه

وجه مشخصه بازار اولیه این است که در آن شرکت کنندگان در بازار اعم از پس انداز کنندگان و سرمایه گذاران دارائیهای مالی را مستقیما ار منابع اولیه آن خریداری می کنند. این بازارها واحد اقتصادی را قادر می سازد که نیازهای مالی خود را از طریق مراجعه به عموم و انتشار سهام تامین نمایند.


1-2-3-2- موسسات تامین سرمایه

موسسات تامین سرمایه به عنوان واسطه میان منتشر کنندگان و سرمایه گذاران قرار می گیرند. منتشر کنندگان، اوراق بهادار خود را به موسسات تامین سرمایه می فروشند و این موسسات برای شرکتهایی که به دنبال افزایش سرمایه بالایی هستند امکاناتی نظیر: وظیفه مشاوره، وظیفه تضمین فروش اوراق بهادار و وظیفه بازاریابی فراهم می آورند تا آن شرکتها بتوانند اوراق را از بازارهای اولیه تهیه نمایند.

نمودار (1-2) فرایند عرضه اولیه اوراق بهادار از طریق موسسات تامین سرمایه نشان داده است.


ناشر

موسسات تامین مالی

سندیکای تضمین کنندگان فروش اوراق بهادار موسسات تامین سرمایه

(گروه فروش)متشکل از سندیکای تضمین کنندگان فروش اوراق بهادار به اضافه شرکتهای کارگزاری

سرمایه گذاران


نمودار (1-2): فرایند عرضه اولیه اوراق بهادار


3-3-2- بازار ثانویه

بازار ثانویه ، بازاری است که در آن ، معامله بر روی اوراق بهادار موجود که قبلا انتشار یافته اند صورت می گیرد. در این بازار قیمتها بر اساس میکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود و شرایط لازم جهت تبدیل داریی مالی به وجه نقد فراهم می شود. در صورت نبود چنین بازاری نه تنها اکثر سرمایه گذاران تمایلی به خرید اوراق از خود نشان نمی دهند بلکه بازدهی نسبتا بیشتر را به منظور پوشش ریسک ناشی از عدم نقد شوندگی مطالبه خواهند کرد.میزان توسعه یافتگی بازار ثانویه یکی از عوامل مهم تعیین کننده در رشد و کارآیی بازار اولیه است. در همین رابطه بازار بورس اوراق بهادار، یکی از مهمترین بازارهای سرمایه و بازار ثانویه شناخته شده است (چارلز پی و جونز،1985، ص218).

- Assets

3 - Fund

- Financial Market

3 - Money Market

4 - Capital Market

- Initial Public Offering (IPO)

- Second Market

-Charlzpi & Jones,1985,p218


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق دارایی و ریسک و بورس اوراق بهادار_1526651118_8924_2718_1198.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت