خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تيزهوشي و بااستعدادي

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تيزهوشي و بااستعدادي

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق تيزهوشي و بااستعدادي دارای 27 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


تيزهوشي

چند تعريف از استعداد (تيزهوشي)

تاريخچه ي تيزهوشي و بااستعدادي

خصوصيات و ويژگي هاي مرتبط با افراد با استعداد

تيز هوشي در اقليت هاي نژادي و دختران

تاب آوری (رزيلنسي ) در تيزهوشان

تناقضات مربوط به ارائه آموزش خاص براي افراد با استعداد و تيزهوش

نظریه های جاري در مورد هوش، استعداد و برنامه ريزي آموزشي

اثر برنامه هاي مختلف بر دانش آموزان با استعداد

جدول (2-2) مزايا و معايب برنامه هاي مختلف براي افراد با استعداد(دلکورت و همکاران، 1994، صفحه 49)

گفتار دوم:

فهرست منابع


تيزهوشي

چند تعريف از استعداد (تيزهوشي)

تعريف رنزولي (1998) از استعداد شامل، تأثير متقابل 3 کيفيت اصلي و ضروري: توان بالاتر از حد متوسط اجراي وظايف، انگيزش ذاتي و خلاقيت مي باشد.

طبق تعريف فيدلر (1999) کودکان و نوجواناني که شواهدي از ظرفيت بالاي عملکرد در زمينه هايي همچون هوش، خلاقيت ظرفيت هنري و رهبريت يا در رشته هاي خاصي از تحصيل از خود نشان مي دهند، نيازمند خدمات يا فعاليت هايي هستند که به طور معمول مدارس عرضه نمي کنند تا به طور کامل چنين ظرفيت هايي را رشد و توسعه دهند.

متناوباً، گالاگر (2000) تعريف ذيل را به صورت تعريف که اکثراً پذيرفته اند و تعريفي جامع و به روز از استعداد است را توضيح داد: کودکان و نوجوانان داراي نبوغ بر جسته توان بالقوه اي را براي انجام سطوح بالايي از موفقيت و پيشرفت نشان مي دهند، هنگامي که با افراد ديگر هم سن خود، داراي تجربه اي مشابه خود يا محيطي مشابه خود مقايسه شوند. اين کودکان و نوجوانان ظرفيت بالاي عملکردي را در زمينه هاي هوش و ذکاوت، خلاقيت و يا هنري از خود نشان مي دهند داراي ظرفيت رهبري غير معمول هستند يا در زمينه هاي خاص تحصيلي برتري و تفوق دارند. آن ها نيازمند خدمات يا فعاليت هايي هستند که به طور معمول توسط مدارس ارائه نمي شود. قريحه ها و استعدادهاي برجسته در کودکان و نوجوانان تمام گروه هاي فرهنگي در سراسر لايه هاي اقتصادي و در تمام زمينه هاي تلاش انساني يافت مي شوند.

تاريخچه ي تيزهوشي و بااستعدادي

صدها سال است که افرادي داراي سهولت زياد و غير معمول در زمينه هاي هوش، ذکاوت و مهارت شناسايي شده اند. دامنه مواردي از اين قبيل از آن کساني که توانايي هايشان در حوزه هاي علم، فلسفه و هنر سير مي کند (مثل لئوناردو داوينچي) تا حوزه هاي خاصي از نبوغ مثل نبوغ موسيقي تجديد شده موزات و بتهوون و نبوغ علمي نيوتن، اينشتن و اين اواخر، فيزکدان استيون هاوکينز متغير است. برخي از فرضيه پردازان (مثل گاردنر) در مورد وجود ديگر حوزه هاي هوش و نبوغ مثل نبوغ جنبشي (واين گرتسکي و تيگر وودز ) استدلال هايي و ادعاهايي کرده اند.

در هر صورت، ارزش و پذيرش اجتماعي چنين افراد با استعداد و توانا به طور قابل توجهي تغيير مي يابد و صعود و نزول مي کند(جردن، 2005). قبل از تحقيقات ترمن (1995) درر مورد تواناي هوش و ذکاوت، عموماً چنين باور مي شد که افراد داراي توان غير معمول و بالاي هوش و ذکاوت يا تحصيلي (مدرسه اي) افرادي عجيب و غريب هستند که محکوم به زندگي در انزوا يا حتي زحمت بيهوده هستند.

تحقيقات ترمن در مورد توان هوش و ذکاوت شروع به نشان دادن اين امر کرد که چنين افرادي محکوم به بدبختي نيستند و آن ها درست شبيه، اگر نگوييم خيلي شبيه، افراد خوشحال و موفق و نرمال هستند. سه دهه بعد، مسابقه براي (تسخير) فضا شروع شد و روس ها به طور موفقيت آميزي اسپانيک را در سال 1957 به فضا پرتاب کردند. اين سرآغاز عصر جديدي در تصديق، ترغيب و پرورش افراد با استعداد، داراي توان تحصيلي بالا خصوصاً توانايي عملي و رياضياتي بود(فيدلر، 1999).

در سال 1972، گزارش مارلند از نيازهاي خاص دانش آموزان با استعداد خبر داد. اين گزارش شامل تلاش هايي در مقياس وسيع براي تعيين آن بود که چه شرايطي را مدارس ايالات متحده بايد فراهم کند تا رشد هوش، استعداد و قريحه توانمندترين دانش آموزان را افزايش دهند. گزارش مارلند همچنين 6 زمينه را مشخص کرد که در آن دانش آموزان مي توانستند با استعداد يا نابغه باشند. 1)توانايي عمومي هوش و ذکاوت، 2)استعداد آکادميکي (تحصيلي) خاص، 3)تفکر خلاق يا سازنده 4)توانايي رهبري 5)توانايي در هنرهاي بصري و اجرايي 6)توانايي رواني- حرکتي(مارلند، 1972 به نقل از فيدلر، 1999).

تا زمان اين گزارش، مفهوم با استعداد، در سيستم هاي مدرسه ناشناخته بود. کمي بعد از گزارش مارلند قانون جاکوب کي جاويتس، قانون آموزش افراد با استعداد و نابغه در سال (1988) تصويب شد. اين قانون لزوم فراهم کردن فرصت هاي مناسب آموزشي براي تمام دانش آموزان با هوش و با استعداد را در ايالات متحده آمريکا تصديق مي کند. اين قانون جهت فراهم کردن آموزش خاص افراد با استعداد در ايالات متحده همچنان به توجيه و حمايت و پشتيباني قانوني ادامه مي دهد(فيدلر، 1999).

- Renzulli

- Fiedler

- Gallagher

- Mozart

- Beethoven

- Steven Hawkins

- Gardiner

- Kinesthetic

- Wayne Gretzky & Tiger Woods

- Jordan

- Terman

- Sputnik

- Marland

- Jacob K.Javits

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تيزهوشي و بااستعدادي_1527516681_9847_2718_1713.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت