فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق نمایش خلاق دارای 61 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
نمایش خلاق
نمایش:
نمایش خلاق :
2-1-3-اهداف نمایش خلاق:
پرورش و رشد احساسات عاطفی:
پرورش و رشد اجتماعی (همزیستیهای اجتماعی):
پرورش فعالیتهای حرکتی:
پرورش رشد شناختی و عقلانی:
پرورش شخصیت مستقل:
2-1-4-آموزههای نمایش خلاق:
2-1-5-اصول نمایش خلاق:
اصل اول: بازیگری کودک و نوجوان
اصل دوم: بداههپردازی
اصل سوم: اصل فاصلهگذاری
اصل چهارم: سادهگرایی
اصل پنجم: بازیگر مخاطب
2-1-6- مبانی نظری نمایش خلاق
2-1-7- انواع بازی:
بازی سمبولیک:
بازی خشن، پرانرژی و پرجنب وجوش
بازی نمایشی – اجتماعی
بازی اجتماعی
بازی خلاقانه
بازی ارتباطی ( گفت و شنودی):
بازی نمایشی
بازی مخاطرهآمیز
بازی اکتشافی
بازی خیالی
بازی تخیلی
بازی حرکتی
بازی مهارتی
بازی با شیء
بازی اجرای نقش
بازی صامت و بیصدا
بازی کلامی
بازی دارای منطق و استدلال
بازی درون فردی ( فردی):
بازی میان فردی ( چند نفری):
بازی خارج از خانه:
بازی خانگی
بازی جسمانی
بازی فکری
بازی هوشی
بازی خلاقانه
بازی باقاعده:
بازی سازنده:
بازی جنگی:
بازی خیالی:
بازی نمادی
بازی نمایشی یا اجرای نقش
بازی اجتماعی
جدول 2-1: انواع بازیها و ویژگیها پتر هیوز ( 1387)، عسکریزاده (1390)، مهجور (1386) و خاکی و شعبانی (1392)
2-1-8- بازی و تئاتر
2-43-پیشینه پژوهش
2-4-1-پژوهشهای داخلی:
2-4-2- پژوهشهای انجام شده خارجی:
منابع فارسی:
منابع خارجی:
نمایش خلاق
نمایش:
نمايش به عنوان يك شيوة ارتباطي خاص ، در ابعاد گوناگون زندگي بشر را تحت تأثير خود قرار داده است. تجربه نشان داده كه اين هنر در اعصار مختلف ابزار مناسبي براي برقراري تعاملات فرهنگي و مناسبات فكري، ملمو س ترين قالب براي طرح مضامين فلسفي و عقيدتي و مهمترين طرق تعمق در موضوعات انساني و كيهاني بوده است. نمايش پديدهاي فراگير و جهانشمول است .
امروزه زندگي انسان به واسطة دستاوردهاي تكنولوژيك ارتباطي، در محاصره و سيطرة رسانههاي نمايشي قرار گرفته است. صرفنظر از اين رسانههاي همسو و وحدت يافته با اصول ارتباطي نمايش، ميتوان اشكال گوناگون بيان نمايشي را در هر جامعهاي سراغ گرفت. هرچند ممكن است اين اشكال بياني با قالب مرسوم و پذيرفته شدة نمايش تفاوت داشته باشند ، اما مؤلّفههاي ماهوي چون نمايشگري (بازنمود) و مشاهده از جمله مشتركات بنيادين همة آنها به حساب ميآيد. به نظر ميرسد نتوان جامعهاي را تصور كرد كه در آن شكلي از بيان نمايشي- حتي در ابتداييترين سطح- وجود نداشته باشد يا انساني را يافت كه در طول دوران زندگي خود در معرض پديدة نمايش قرار نگرفته و نتواند تعريفي ساده و پيش پا افتاده از نمايش ارائه دهد (پازوکی، 1389: 4).
نمایش یعنی انجام دادن یا تظاهر به انجام دادن امری که خود در هر لحظه واقف بر چگونگی بروز آن هستیم یعنی بیش از آن که غرائض کور و طبیعی عصاکش ما در این امر باشد قوه تعقل و ادراک از پیش مسیرمان را روشن کند، همچنین نمایش به معنی اعم کلمه یعنی انجام دادن یک عمل از پیش تعیین و معلوم شده و حتی از این هم فراتر میتوان رفت و نمایش را به بداههسازی در انجام عمل تعریف نمود (امرایی، 1389: 64).
نمایش خلاق :
نمایش خلاق یک روند عملی و گروهی کار با کودک است که در آن مربی با تشخیص تواناییها و نیازهای کودکان، با کمک خودشان، مفهومی را در قالب نمایش به صورت غیرمستقیم آموزش میدهد. یک تمرین برنامهریزی شده است برای یادگیری کودک و وسیلهای برای بیان آزادانهی ایدهها، احساسات و رفتارهای اوست.
راهی است برای آموزش هنر و آموزش، « و بچهها به واسطهی آن با تمام وجود اقدام به یادگیری تجربی ( عملی) میکنند؛ البته این نوع یادگیری مستلزم داشتن تفکری تخیلی و بیان خلاق است و بچهها از طریق حرکت و پانتومیم، بدیههگویی، نقشگذاری تجسم و ... ویژگیها و مشخصات انسانی را درک میکنند. خواه این نمایشنامه براساس واقعیت نوشته شده باشد، خواه براساس خیالپردازی محض. نمایش خلاق در واقع ادامهی نمایش خودانگیخته دوران کودکی است و تجارب کلاسی میتواند روی مرحلهای که قبلاً بیشتر با آن مأنوس بودهاند و از طریق آن زندگی و دنیای اطرافشان را میشناختهاند، پایهگذاری گردد» (محمودی، 1390: 24).
نمایش خلاق تجربهای سازمانیافته است که با دقت طراحی میشود و به اجرا در میآید. کودکان به وسیلهی نمایش خلاق، صحنه، رویداد، مشکل یا واقعهی برخاسته از ادبیات، کودکان را با هدایت آموزگار خلاق بازآفرینی میکنند، این فعالیت نمایشی به وسیلهی کودکان مورد بحث قرار میگیرد، همچنین به وسیلهی خود آنها طراحی و ارزشیابی میشود.
گرچه در اجرای نمایش خلاق کودکان در آن نقشآفرینی میکنند، کم و بیش از تکنیکهای نمایشی استفاده میشود، اما این فعالیت را نمیتوان به معنی سنتی آن « نمایش» خواند؛ « و ترکیبی است از تئاتر و تعلیم و تربیت. تواناییهای بالقوه انسان را به فعل درمیآورد و تفکر در آن هم شهودی و هم منطقی است. در آزمایشگاه نمایش خلاق آدمها بحران را میآزمایند، نگرشها و تواناییهای خود را محک میزنند، زندگی را در محیط امن تمرین میکنند و به طور فیالبداهه به آن عکسالعمل نشان میدهند» ( آقاعباسی، 1385: 28).
.symbolic
.communication
.intrapersonal play
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نمایش خلاق_1528640765_11798_2718_1662.zip0.00 MB |