فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدیریت بازاریابی وتبلیغات دارای 33 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مدیریت بازاریابی
مدیریت بازار یابی دارای پنج اصل اساسی
اصل اول: گرایش تولید
اصل دوم: گرایش محصول
اصل سوم: گرایش فروش
اصل چهارم: گرایش بازار یابی
اصل پنجم: گرایش بازار یابی اجتماعی
آمیخته بازاریابی :
تبلیغات و اهمیت آن
ادوار تاریخی تبلیغات بازرگانی
مولفههای تبلیغات تجاری
اهداف تبلیغات بازرگانی
گونهشناسی تبلیغات تجاری
نقشهای تبلیغات تجاری
محتوای تبلیغات بازرگانی
تأثیرگذاری تبلیغات تجاری
تبلیغات تجاری در ایران
کاراکتر یا شخصیت تبلیغاتی
عوامل موثر بر تأثیرگذاری کاراکتر تبلیغاتی
- رعایت سادگی
- اغراق در یک خصوصیت ویژه
- ارائه توجیه منطقی
- داشتن ظاهر جذاب
- خلاقیت در کاراکتر
- داشتن جذابیت های رنگی کاراکتر
- برانگیختن کودک درون
- شکل گرایی و القای پدیده های جدید
- برانگیختن احساسات
- داشتن ویژگی های نشاط و طنز
- داشتن فرهنگ بومی و رواج آن
- استفاده از تصاویر زنان (زنانه)
- رعایت محدودیت ها توسط کاراکتر
اصول طراحی کاراکتر تبلیغاتی
- رعایت اصول اولیه
- در نظر گرفتن مشتریان مرتبط با کاراکتر
دوست داشتنی بودن کاراکتر در هر وضعیت
منابع
مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامهریزی و اجرای پندار، قیمتگذاری، تبلیغات و توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد (کانتاپیپات، 2009).
مدیریت بازاریابی تلاش آگاهانهای است برای بهدستآوردن نتایج مثبت در مبادله با بازارهای هدف. مدیریت بازاریابی در هر بازاری کاربرد دارد و قابل اجراست. بهطور مثال یک مدیر منابع انسانی با بازار نیروی کار یا یک مدیر خرید با بازار مواد اولیه سر و کار دارند. اما بهطور کلاسیک، مدیریت بازاریابی به وظایف آن دسته از کارکنان سازمان اطلاق میشود که با فروش محصولات و خدمات نهایی سر و کار دارند؛ مانند مدیر فروش، مدیر تبلیغات و فروشندگان (جانسون، 2009).
اولین بعد آن «نیازها و خواسته ها» است. منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیازها و خواسته های انسان است بشر برای ادامه حیات خود به غذا، آب، لباس و پناهگاه احتیاج دارد. او میل زیادی به آرامش، آسایش، آموزش و خدماتی از این قبیل دارد. محصول زاییده نیازها و خواسته های بشر است. هر چیزی که را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد می توان محصول قلمداد کرد. خواسته در بازاریابی شکل بر آورده ساختن نیاز است و تقاضا،توانایی رفع خواسته است.
بعد دوم تعریف فوق مبادله است. بازاریابی از زمانی آغاز می شود که فرد تصمیم می گیرد نیاز ها و خواسته هایش را از طریقی که آن را مبادله می نامند ارضا کند. در مبادله باید ؛ اول: دو طرف وجود داشته باشد ؛ دوم:هر طرف چیز با ارزش برای طرف دیگر داشته باشد و سوم هر طرف مجاز به پذیرش یا رد پیشنهاد طرف دیگر باشد. عمل مبادله آزاد طبیعی باعث افزایش ارزش محسوس برای هر دو طرف می شود.
بعد سوم مفهوم بازاریابی، بازار است. موضوع مبادله به طور طبیعی به بازار منتهی می شود. تعریف بازار عبارت است از « محلی برای مبادلات بالقوه » البته لزومی به فیزیکی بودن این محل نیست (اپارا، 2009).
مدیریت بازار یابی عبارت است از « تجزیه و تحلیل، طرح ریزی، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازار های مورد نظر به منظور دستیابی به هدفهای سازمان». تاکید مدیریت بازاریابی بیشتر بر تعیین محصولات سازمان بر مبنای نیاز ها و خواسته های بازار مورد نظر و نیز استفاده از قیمت گذاری، ارتباطات و توزیع موثر جهت آگاهی دادن، ایجاد محرک و ارئه خدمت به بازار است.
اگر چه همه مدیران سازمان به نوعی با بازار ها سروکار دارند، مدیریت بازاریابی مسئول رسیدگی به بازار و مشتریان محصول نهایی سازمان است. مدیران تحقیقات بازاریابی، مدیران خدمات فروش، مدیران محصول، معاون بازاریابی، فروشندگان و مدیران تبلیغات کار رسمی بازاریابی را در سازمان ها بر عهده دارند. هر یک از این شغلها دارای رسالت، هدف و مسئولیت خاص خود است. کار مدیران همه این شغل ها عبارت است از تجزیه و تحلیل، طرح ریزی و اجرای برنامه هایی که سطح مطلوبی از دادوستد ها را با بازارهای خاص فراهم می آورند.
- Johnson
- Opara
ادبیات نظری تحقیق مدیریت بازاریابی وتبلیغات_1528871117_12031_2718_1591.zip0.00 MB |