فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق حسابرسی، تعهد حرفه ای و تعهد سازمانی، اخلاق ناکارآمد حسابرسی، کیفیت حسابرسی دارای 32 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
اخلاق حسابرسي در مقايسه با حرفههاي ديگر
مفهوم تعهد و اهمیت آن
الف) تعهد عاطفي:
ب) تعهد مستمر:
ج) تعهد هنجاري:
- تعهد حرفه ای
-دیدگاههای ناظر برسازگاری تعهد حرفهای و سازمانی
- نتايج و پيامدهاي تعهد
1- عوامل شخصي
2- عوامل مربوط به شغل
3- عوامل سازماني
4- عوامل فراسازماني
رفتارهای حسابرسی ناکارآمد
- تعریف کیفیت حسابرسی
- تفاوت بین کیفیت واقعی حسابرسی و برداشت از کیفیت حسابرسی
- چارچوب کیفیت خدمات حسابرسی
منابع:
اخلاق حسابرسي در مقايسه با حرفههاي ديگر
اخلاق حرفهاي حسابرسي نسبت به ساير رشتهها و حرفههاي ديگر درخصوص داشتن مسووليت اصلي به منظور كمك به مشتري حرفهاي خود، داراي وضعيتي متزلزل است. زيرا چگونگي كمك او به جامعه قابل تامل است و براي او مهم نيست كه مشتري حرفهاي او چه خواستهاي (بصورت شخصي) از او دارد. به عنوان مثال وكيل بهعنوان مشاور و نماينده يك مشتري به دنبال بيگناهي و رفع هرگونه شك و شبهه نسبت به گناهكاري موكل خود است، نگراني اصلي يك پزشك در هر حال حفظ سلامت و بهبود وضعيت بيمار مراجعهكننده به او است. حسابرسان اگرچه حقوق خود را از كارفرما يا صاحب شركت دريافت ميكنند اما به عنوان نمايندگان مردم و جامعه عمل ميكنند و تمركز اصلي خود را با استفاده از تحليل مسائل پيچيده حرفهاي در مسائل مالي و غيرمالي، براي حفظ منافع مردم و جامعه ذينفع مبذول ميدارند (تهرانی و همکاران، 1384).
با اين تفاوت و حسب عملكرد حرفهاي آنها، يك درگيري اخلاقي بين مسووليت و وظيفه حسابرسان و حقالزحمه دريافتي از ديگري براي آنها وجود دارد و اين تعريف اصلي شرح وظيفه حسابرس است. حسابرس با دريافت هزينههاي ارائه خدمات حسابرسي و غيرحسابرسي- خدمات مالي، از مشتري خود اقدام به ارائه خدمت براي آنها خواهد كرد، با اين وجود از او انتظار ميرود كه به صورت بيطرفانه نسبت به صورتهاي مالي اظهارنظر كند. خطرات ناشي از وجود نقص در مدارك، محرمانه بودن دادخواهي ذينفعان و ايجاد اعتماد براي مشتريان متناوبا يا پيوسته در فرآيند حسابرسي امري بسيار خطرناك و اجراي آن بسيار پيچيده و نيازمند يك مهارت حرفهاي و قضاوتي خاص است. اگر چنانچه حسابرس به صورت صحيح و صادقانه اقدام به صدور گزارش عملكرد خود كند و در فرآيند عمليات حسابرسي خود، آن را مورد توجه قرار دهد از نظر قانوني با پرهيز از هرگونه مسامحهكاريها، سهلانگاريها و همچنين ترس ناشي از دست دادن شهرت و اعتبار خود متناسب با حجم تعهدات تفويض شده به او به عنوان حسابرس، ميتواند بهعنوان استراتژي، تصميمگيري مناسب و بالقوه به منظور ايفاي صحيح مسووليت تعيين شده براي خود داشته باشد، زيرا مديريت بهاين منظور اقدام به استخدام حسابرس ميكند كه او سوابق عملكردي شركت را در تطابق با استانداردهاي عمومي پذيرفته شده حسابرسي كنترل كند. حسابرس همزمان در انجام حسابرسي در هر مرحله ملزم به در نظر گرفتن رفاه و حفظ منافع همزمان اين گروههاي رقيب است (جعفری، 1385).
ادبیات نظری تحقیق اخلاق حسابرسی و تعهد حرفه ای و تعهد سازمانی_000_1582024763_12272_2718_1112.zip0.04 MB |