لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروتکل های روانشناسی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 10 صفحه
تعداد جلسات آموزشی: 12+6 جلسه
قسمتی از متن .doc :
توضیحات: به کار گیری فنون قصه درمانی ، به گونه ای که از طریق قصه گویی متقابل درمانگر و کودکان ، مشکلات عاطفی کودکان شناسایی شده و راه حل های مؤثر در برخورد با مو ضوعات فشارزا ، از طریق 7 فن ارائه گردید . فنون به کار گرفته توسط درمانگر،در فرآیند قصه درمانی پژوهش حاضر ، به شرح ذیل می باشد : 1.بازی با کلمات احساسی در این تکنیک با استناد به روش کادوسان ( به نقل از کداسن وشفر، ترجمه صابری و وکیلی ، 1382) از کودکان خواسته می شود احساسات مختلف را شناسایی کرده ، نام برده و سپس درمانگر آنها را بر روی کارت به شکل صورتک کشیده و با آنها قصه ای ساخته و بیان می کند. در این روش درمانگر درباره موضوع هایی بحث و پرسش می کند که مطرح کردن آنها تهدید آمیز است مثلاً از کودکان سؤال می شود که چگونه لجبازی می کنند ، بعد از آن ، احساس های آنها را بوسیله کارت احساسات جویا می شویم و همین کار را در جریان قصه هم استفاده می کنیم ، بدین صورت که ، در مانگر کارتها ی احساسات را با تعدادی ژتون در اختیار کودک قرار می دهد و برای شناسایی بهتر احساسات توسط کودک از او می خواهد با ژتون بر روی کارتهای احساس ، احساس قهرمان قصه را نشانه گذاری کند .این فن در جلسات 1 و 2 استفاده شد . جلسه اول : هدف : آشنایی اعضای گروه با یکدیگر ، اطلاع کودکان در فعالیتهایی که قرار است در جلسات اجرا شود و آشنایی با انواع احساسات . شرح : در ابتدا مشاور خود را به اعضای گروه معرفی نمود . توضیحی درباره برنامه مورد نظر و کیفیت آن داده و از کودکان خواست خود را به اعضای گروه معرفی نمایند . سپس به بیان قوانین گروه پرداخت . در انتها برای ایجاد انطباق بیشتر کودکان با شرایط کلاس و جو صمیمانه تر ، همراه با اجرای یک بازی کوتاه ، کودکان با انواع احساسات آشنا شدند . بازی انجام شده در این جلسه ، بازی آدم آهنی بود که ابتدا درمانگر شروع کرد و پس از یادگیری بازی ، خود کودکان با هم انجام دادند ، به این صورت که از کودک که نقش آدم آهنی را بازی می کرد خواستیم که احساسات را نمایش دهد . مثلاً : آدم آهنی خوشحال باش ، آدم آهنی عصبانی باش، آدم آهنی ناراحت باش و ...
پروتکل قصه درمانی کودکان_1631829148_12791_2718_1007.zip0.01 MB |