لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروتکل های روانشناسی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 18 صفحه
قسمتی از متن .doc :
تعداد جلسات آموزشی: 10 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 19 صفحه
نوع فایل: word
عناوین هر جلسه:
توضیحات: نوع پیچیده تری از یادگیری، رفتار حل مسئله است. این رفتار معمولاً در نخستی ها دیده می شود. در رفتار حل مسئله، جانور در موقعیتی جدید که قبلاً با آن روبه رو نشده است بدون استفاده از آزمون و خطا، رفتار مناسبی از خود بروز می دهد. سگی را که در شکل ۶ الف، می بینید نمی تواند مسئله ای را که با آن روبه رو شده است، حل کند، دربارهٔ موقعیتی که در آن قرار دارد فکر کند و رفتار مناسبی از خود بروز دهد. این توانایی بیشتر در انسان و بعضی از نخستی ها وجود دارد. در آزمایشی شمپانزه ای را در اتاقی با تعدادی جعبه قرار دادند. در این اتاق تعدادی موز از سقف آویزان بود. شمپانزه با وجود آن که قبلاً چنین موقعیتی را تجربه نکرده بود، جعبه ها را روی هم قرار داد تا با استفاده از آنها به موزها دست یابد. این رفتار شمپانزه نوعی حل مسئله است. جانور در رفتار حل مسئله، بین تجارب گذشته ارتباط برقرار می کند و با استفاده از آنها برای حل مسئله جدید، استدلال می کند (شکل ۶ ب).
پروتکل مدل و الگوی طراحی آموزشی براساس الگوی مریل_1637827548_12793_2718_1519.zip5.35 MB |