لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروتکل های روانشناسی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 8 صفحه
تعداد جلسات آموزشی: 8 جلسه
قسمتی از متن .doc :
توضیحات:
عنوان:
مهارت حل مساله
اهداف: تعریف مساله وراه حل اولویت بندی مسایل و تاثیر آن در چگونگی حل مساله
فرایند حل مساله
مراحل فرایند حل مساله
عوامل بازدارنده حل مساله
یادگیری
تعریف حل مساله و راه حل: هدف از انجام این فعالیت ارایه تعریفی علمی ومنسجم ازحل مساله و راه حل و تعاریف آن با تصمیم گیری بوده.
در واقع هدف تشخیص وجه افتراق این دو به هم بود. سپس به معرفی دو فرایند مهم و بنیادین خود آگاهی و اولویت بندی پرداخته شد.
خود آگاهی و چگونگی حل مساله: پس از توضیح تئوری با ارائه مثالهای مختلف و سوالات گوناکون شرکت کنندگان به این تعاریف ترغیب شدند. که راه های مختلفی باید به بوته آزمایش گذاشته شود و باید به یاد داشت که حل مساله یک روش فعال است نه یک روش منفعلانه.
اولویت بندی مسایل وتاثیر آن در چگونگی حل مساله: به شرکت کنندگان آموزش داده شد که مسایل را می بایست به چهار دسته تقسیم کرد:
1)مسایل مهم 2)مسایل فوری 3)مسایل مهم و فوری 4)مسایل غیر مهم و غیر فوری. سپس به شرح هر کدام از چهار مورد بالا پردهخته شد، بل ارایه چند تمرین شرکت کنندگان، ترغیب به فعالیت در این مهارت شدند و این فعالیت به پایان رسید. فرایند حل مساله: هدف از انجام این فعالیت آموزش مراحل حل هر مساله بود، که عبارت است از:
پروتکل و پکیج آموزشی مهارتهای زندگی_1642863226_12797_2718_1558.zip0.02 MB |