فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق رسانه های نوین و خودتنظیمی دارای 33 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
خلاصه ای از کار:
- تعریف رسانه
برای شناخت و معرفت بیشتر درباره یک موضوع بهترین و اولین مرحله تعریف جامع و مانعی از موضوع است از این رو در مقوله رسانه ها ابتدا به تعریف(رسانه) یا(رسانه های عمومی) می پردازیم؛ تا حیطه آن ها را به طور کامل مشخص نماییم. رسانه های جمعی یا عمومی و به تعبیر دیگر وسایل ارتباط جمعی اصطلاح فارسی شده واژه لاتین«Medium» است می باشد و منظور از آن دسته ای از وسایل هستند که مورد توجه تعداد کثیری می باشند و از تمدن های جدید بوجود آمده اند.(ساروخانی، 1380)
.........................
- تاریخچه رسانه های عمومی
در حدود 160 سال قبل با منتشر شدن کاغذ اخبار به مدیریت میرزای شیرازی، ایران وارد جهان رسانه ای شد و این در حالی است که در غرب این تاریخ به 400 سال پیش برمی گردد و این مسأله از قدمت بحث رسانه ها در کشورهای غربی حکایت می کند و به نسبت همین قدمت، کار رسانه ای بیشتری انجام شده است و طبعاً پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته است.
..................
- کارکرد رسانه ها
ویژگی اصلی رسانه ها(همه جا) بودن آن هاست. بر خلاف مدرسه و دیگر ارکان حیات انسانی، رسانه ها امری فراگیرند آن ها می توانند یک کلاس بی دیوار با میلیاردها مستمع تشکیل دهند. رسانه ها وظیفه حراست از محیط را به عهده دارند آن ها باید همبستگی کلی را بین اجزاء جامعه در پاسخ به نیازهای محیطی ایجاد کنند و مسئولیت انتقال میراث.................
- رسانه های نوین و اهمیت آنها
انسان از بدو پیدایش به شکل های گوناگون به گسترش ارتباط خود با همنوع اندیشیده است و حاصل چالش وی با محیط و انسان های پیرامونش،از تحول ارتباط رو در رو به ارتباط از راه دور و از ارتباط محدود به ارتباط جمعی منجر گشته است. آثار به جای مانده از دوران پارینه سنگی، در غارها و بر صخرهها، زبان ها و خطوط نخستین، بازگو کنندة تمایل انسان به یافتن حلقههای اتصال میان خویش و جهان پیرامون بودهاست. پیدایش چاپ و مطبوعات تلاش دیرینة بشر برای ارتباط با دیگر انسانها در وسعت دلخواهتر را نشان داد و تولد سینما، رادیو و تلویزیون ارتباطات دیداری و شنیداری انسان را وسعت بخشید. پیدایش رسانه های جمعی به پیدایش تئوری ها و مناسبات جدیدی در ارتباط انسان با انسان منجر شد. وسعت و سرعت نشر پیامهای انسانی توامان ممکن گشت و جهان به زعم عدهای به سوی یک دهکده جهانی رهسپار شد. دهههای گذشته با پیدایش مثلث تلماتیک، یعنی پیوند کامپیوتر،رسانههای جمعی و ارتباط از راه دور نحوه جدیدی از ارتباط پدیدار شد که هم ویژگی های رسانه های جمعی را دارا بود و هم برخی از آن ویژگی ها را فاقد بود و البته برخی صفات خاص خود را به پدیدة ارتباط افزود. پیدایش رسانههایی مانند شبکة جهانی وب به نامگذاری آنها به عنوان رسانههای نوین منجر شد (بهرامپور، 1383).
.........................
- تأثیرات رسانه های بر افراد جامعه
دنیای صنعتی امروز که عصر تکنولوژی نامیده می شود، با پدید آمدن و گسترش تکنولوژی وسایلی مانند ماهواره، اینترنت، موبایل و بازی های رایانه ای، زندگی افراد جوامع مختلف را با چالش های فراوانی روبرو کرده است. تکنولوژی مرزهای فرهنگی و اجتماعی و حتی جغرافیایی را دستخوش تغییرات می کند، به نحوی که از تکنولوژی های نام برده در برخی کشورها به عنوان انفجار اطلاعاتی یا بحران اطلاعات یاد می شود.
...............................
بررسی نظریه های مربوط به مطالعه
رابطه بين عامليت وساختاردر حوزه جامعه شناسي از زمانهاي بسيار دوريكي ازمسائل اساسي حاكم برنظريات روش شناسي و اپيستمولوژي و انتولوژي بوده است . پرداختن به ساختارها وكارگزاران سياسي لازم است كه به هر دوي اين مسائل پرداخته شود.درطول تاريخ بشراكثر متفكرين غيرازچندي بين اين دوحوز ه يعني ساختاروعامليت جدايي قائل بوده اند.عده اي اصالت را به عامليت وعده اي اصالت رابه ساخت داده اند .
..................................
نظریه رایزمن
..................
- خودتنظیمی و اهمیت آن
یکی از مفاهیم مطرح در روانشناسی تربیتی و شناختی معاصر یادگیری خود تنظیمی است. خود تنظیمی نقش مهمی در فرایندها و پیامدهای یادگیری و آموزش دارد. از یادگیری خود تنظیمی تعاریف متعددی ارائه شده است. یادگیری خود تنظیمی شامل راهبردهایی است که دانش آموزان به کار می برند تا شناخت هایشان را تنظیم کنند و همچنین راهبردهای مدیریتی است که آنها برای کنترل یادگیری شان به کار می گیرند (پینتریچ، 1999).
...................
- مؤلفههای خودتنظیمی
یکی از مسائل مهم در بررسی یادگیری خودتنظیمی، توجه به اختلاف نظر در نوع مؤلفههای تشکیل دهنده آن است. لذا قبل از هر چیز، بررسی این اختلاف نظرها ضروری است. بعضی از نظریهها، به تفکیک و طبقهبندی راهبردهای خاص یادگیری به عنوان مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی میپردازند (مانند پینتریچ، 1999)، بعضی دیگر، مؤلفههای انگیزشی و خود تعیینگرانه خودتنظیمی مورد بررسی قرار دهند (مانند طرفداران نظریه خودتعیینگری، گرونلیک، دسای و ریان، 1997)، برای برخی دیگر از نظریههای جدیدتر، یکپارچه کردن مؤلفههای شناختی، انگیزشی، عاطفی و محیطی مؤثر بر خودتنظیمی (مانند پینتریچ، 2004) و یا فرآیندهای چرخهای خودتنظیمی (مانند زیمرمن، 1999) مهم است.
........................
الف) چارچوب مفهومی الگوی یادگیری خودتنظیمی پینتریچ
پینتریچ (1999) در تحقیقی با هدف بررسی نقش باورهای انگیزشی در بهبود و تقویت یادگیری خودتنظیمی، مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی را نیز مطرح میکند. او معتقد است در اکثر الگوها، یکی از جنبههای مهم یادگیری خودتنظیمی، کاربرد راهبردهای شناختی و فراشناختی گوناگون توسط دانشآموزان برای کنترل و تنظیم فرآیند یادگیریشان است. الگوی یادگیری خودتنظیمی او شامل سه قسمت راهبرد کلی است: راهبردهای شناختی، راهبردهای خودتنظیمی برای کنترل شناخت و راهبردهای مدیریت منابع.
1) راهبردهای یادگیری شناختی
یک دسته مهم راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، راهبردهای شناختی است. این راهبردها در خدمت ایجاد و افزایش دانش و فرآیندهای شناختی هستند. راهبردهای یاد شده شامل چندین راهبرد است که وین اشتاین و مایر (1986، به نقل از پینتریچ، 1999) آنها را شامل یادآوری، بسط و سازماندهی میداند. این راهبردها با عملکرد تحصیلی رابطه دارند (مک کیچ، پینتریچ، لین، 1985، پینتریچ، 1989، پینتریچ و دی گروت، 1990، به نقل از پینتریچ، 1999) و میتوان آنها را برای تکالیف حافظهای ساده یا تکالیف پیچیدهتری که مستلزم درک متن است به کار برد (وینستون و مایر، 1986؛ به نقل از پینتریچ، 1999).
....................
2) راهبردهای فراشناختی
..................
3) راهبردهای مدیریت منابع
......................
ب) مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی از دیدگاه زیمرمن
به باور زیمرمن (1999) یادگیرندگان خودتنظیمی نیاز به توجه کمتری از طرف معلمان دارند. آنها میدانند چگونه راهبردهای یادگیری را به کار گیرند، آنها از تواناییهایشان در حیطههای خاص، ادراکاتی دارند و خود را متعهد و ملتزم به رسیدن به اهداف تحصیلیشان میدانند. این دانشآموزان اراده دارند و به همین دلیل میتوان آن ها را
.....................
منابع
آذین، ا و پیرمحمدی، ک. 1388. بررسی نقش رسانه های نوین با تأکید برماهواره واینترنت برهویت فرهنگی دانشجویان ( مطالعه موردی :دانشجویان استان چهارمحال وبختیاری). پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال دوم، شماره دوم، صص 139-157.
بهرامپور، ش. 1383. فناوری های نوین ارتباطی و چالش های فرهنگی در ایران . نشریه علمی، پژوهشی فناوری آموزش، سال اول.
.....................
..........................
- New Media
- Zimmerman
- Remembering
- Elaboration
- Organization
ادبیات نظری تحقیق رسانه های نوین و خودتنظیمی_1529859251_12842_2718_1009.zip0.00 MB |