فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف ومفاهیم عدالت سازمانی دارای 19 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
خلاصه ای از کار:
عدالت سازمانی
- مقدمه
در ادبیات سازمان و مدیریت، واژه عدالت ابتدا توسط گرین برگ (1987) بکار گرفته شد. به نظر گرین برگ عدالت با ادراک و تلقی کارکنان از انصاف کاری مرتبط است. گرین این واژه را برای تشریح و تفسیر نقش انصاف در محیط کاری بکار برده است. طبقه بندی هایی که اغلب در گذشته برای عدالت مطرح می شدند در بردارنده دو بعد عدالت توزیعی و عدالت رویه ای بودند. در سال 1986 بعد سومی توسط بیس و مواگ تحت عنوان عدالت مراوده ای معرفی گردید. به طور کلی می توان گفت پس از سال 1990 فصل جدیدی از مطالعات در مورد عدالت سازمانی آغاز شد که نتیجه آن شناخت سه نوع عدالت توزیعی، رویه ای و مراوده ای بود. کالکویت در سال (2001) عدالت مراوده ای را به دو بعد مجزا تقسیم نمود و آن دو بعد را عدالت بین فردی و عدالت اطلاعاتی نامید (یعقوبی و همکاران، 1392: 33-34). تحقیقات بر روی عدالت سازمانی بعنوان ادراک افراد از رعایت انصاف در سازمان، اساسا بر دو..............
..............
-عدالت
عدالت یا انصاف، مفهومی که در تحقیقات سازمانی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است، پایه و اساس انواع روابط و مبادلات اقتصادی و اجتماعی است. در بحث سازمانی، ضرورت حفظ قدرت رقابت، سازمانها را وادار کرده تا وارد روابط بلندمدت شوند. رعایت انصاف و عدالت بحث مهمی در روابط بلندمدت محسوب می شود چرا که دو شریک نیازمند همکاری در برخی زمینه ها و استفاده از توانایی ها و منابع مالی یکدیگر جهت دستیابی به اهداف و منافع متقابل هستند. عدم رعایت عدالت ممکن است به این روابط آسیب زده و یا به آن خاتمه بخشد (لیو و همکاران، 2012: 355).
.............................
- عدالت سازمانی
عدالت سازمانی به تشریح ادراک افراد (یا گروه ها) از رعایت انصاف در محیط کار و واکنش های رفتاری آنها به چنین ادراکاتی می پردازد . طبق تعریف گرینبرگ (1991)، عدالت سازمانی به رعایت انصاف در سیستم پاداش سازمانی و اقدامات افرادی که مسئول پیاده سازی سیستم تخصیص پاداش ها هستند، اشاره دارد (دوستار و اسماعیل زاده، 1392: 148).
..............
- اصول عدالت سازماني
................
- انواع عدالت سازمانی
1)عدالت توزیعی:
به عادلانه بودن پیامدها و نتایجی اشاره دارد که کارکنان دریافت می کنند. این نوع عدالت سازمانی ریشه در نظریه برابري آدامز ( 1965) دارد. این نظریه به نحوه ي پاسخدهی افراد نسبت به مداخله ها و رفتارهاي ناعادلانه مدیران و سرپرستان در توزیع امکانات و پاداش ها در سازمانها توجه دارد (محمود آبادی و همکاران، 1391: 74). عدالت توزيعي بيانگر ادراك فرد از ميزان رعايت عدالت در توزيع و تخصيص منابع و پاداش هاست. به بيان ديگر، به حدي كه افراد پاداش ها را با عملكرد مرتبط مي دانند، عدالت توزيعي گويند. عدالت توزيعي بر تخصيص منابع به افراد، واحدها و گروه ها تمركز دارد و اين منابع مي تواند حقوق، پاداش، تسهيلات، خدمات حمايتي و تخصيص بودجه در آنها باشد (نادری و همکاران، 1389: 98).
.............
2) عدالت رویه اي:
...............
3) عدالت تعاملی:
............
4) عدالت میان فردی:
..................
5) عدالت اطلاعاتی:
..................
6) عدالت احساسی:
..................
7) عدالت زبانی:
............
-رویکردهای عدالت توزیعی
............
- ویژگی های عدالت رویه ای
..................
- نظریه های عدالت رویه ای
...............
- پیامدهای بی عدالتی در سازمان
................
منابع:
.....................
Green berg
Bies&Moag
Coloquit
Liu et al.,
ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم عدالت سازمانی_1529872061_12876_2718_1793.zip0.00 MB |