خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش رضایت زناشویی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق مدیریت تعارض
قیمت : 19,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی
قیمت : 18,900 تومان
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش خودکارآمدی عمومی
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل دارای 57 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- مقدمه...................................................................................................................................................................9

2-2- تعاریف و مفاهیم.................................................................................................................................................9

2-2-1- تعریف سيستم حمل و نقل شهری.........................................................................................................9

2-2- 2- انواع سیستم های حمل و نقل عمومی شهری.................................................................................10

الف) مترو.................................................................................................................................................................10

ب) قطار سبك شهري.........................................................................................................................................10

ج) منوريل..............................................................................................................................................................11

د) تراموا................................................................................................................................................................12

ه) اتوبوس............................................................................................................................................................12

و) تاكسي و خودروهاي شخصي.........................................................................................................................13

2-2-3- تعریف پایانه ها و ارتباط با سیستم حمل و نقل شهری...................................................................13

الف) مشخصات پایانه...............................................................................................................................................14

ب) عوامل ساخت پایانه ها..................................................................................................................................14

2-2-4- انواع پایانه ها ازنظر مقیاس........................................................................................................................15

2-2-5- انواع پایانه ها.................................................................................................................................................15

2-2-6- عملکرد پایانه ها............................................................................................................................................16

2-2-7- وظايف پايانه ها............................................................................................................................................17

2-2-8- مفهوم ایستگاه پایانه ای مترو و فضای جمعی آن.............................................................................17

الف) فضای تصمیم گیری......................................................................................................................................19

ب) فضاهای فرصت یا مکث...............................................................................................................................19

ج) فضاهای حرکتی..............................................................................................................................................19

2-2-9- مفهوم فضای عمومی و ابعاد اجتماعی آن..........................................................................................21

2-3- رویکردهای نظری....................................................................................................................................... 24

2-3- دیدگاه های نظری حمل و نقل درون شهری..........................................................................................24

2-3-1- نظريه هاي حمل و نقل شهري تا دهه 1910 .................................................................................24

2-3-2- نظريه هاي حمل و نقل شهري از 1920 تا 1970........................................................................26

2-3-3- نظريه هاي حمل و نقل شهري از 1980 تا كنون..........................................................................28

2-4- مدل ها و روش های تحقیق.........................................................................................................................30

2-4-1- بررسی الگوهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی......................................................................30

2-4-2- توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی....................................................................................................30

2-4-3- سیاست ها و اصول کلی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی.....................................................31

2-5- مکانیابی...............................................................................................................................................................33

2-5-1- معیارهای مکانیابی......................................................................................................................................33

2-5-2- مکانیابی ایستگاه های مترو.....................................................................................................................34

2-5-3- انواع ایستگاه های مترو و مکانیابی نقاط ...........................................................................................35

الف) ایستگا ه های انتهایی...............................................................................................................................35

ب) ایستگاه های اجباری................................................................................................................................35

ج) ایستگاه های میانی....................................................................................................................................35

2-6- اصول و برنامه ریزی درونی پایانه............................................................................................................ 36

الف) اصل جامعیت............................................................................................................................................... 36

ب) اصل سازگاری فضاها ، فعالیت ها و همجواری درونی.........................................................................36

ج) اصل ایمنی......................................................................................................................................................36

د) اصل امنیت.....................................................................................................................................................36

ه) اصل دسترسی آسان.....................................................................................................................................36

و) اصل تمرکز......................................................................................................................................................36

ی) خوانایی فضاهای پایانه...................................................................................................................................36

ن) سازگاری فعالیت پایانه با کاربری های اطراف..........................................................................................36

2-7- تجارب جهانی............................................................................................................................................... 37

2-7-1- معرفی پروژه های موفق مترو در جهان................................................................................................37

الف) متروی کوپنهاگ..............................................................................................................................................37

ب) متروی برلین....................................................................................................................................................37

پ) ام تی آر هنگ کنگ چین..........................................................................................................................38

ث) متروی نیویورک آمریکا.................................................................................................................................39

ج) متروی پاریس پاریس – فرانسه...................................................................................................................40

م) متروی لندن – انگلستان ..............................................................................................................................41

ن) متروی مسکو – روسیه..................................................................................................................................41

و)متروی دبی..........................................................................................................................................................44

ه) ایستگاه های مختلف استکهلم سوئد ........................................................................................................44

ی) ایستگاه بلوار فورموسا ـ کائوسیونگ، تایوان............................................................................................ 46

2-7-2- ابعاد اجتماعی در تجارب جهانی موفق...................................................................................................46

نتیجه گیری........47




2-1- مقدمه:

حركت، عامل اصلي پویایی زندگي شهري و تداوم بخش كليه فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي در سطح شهرها است. همچنين، حمل و نقل و زيرساخت هاي مرتبط با آن هم به صورت مستقيم و هم با واسطه بر توسعه كالبدي شهرها اثرگذار هستند ." حمل و نقل به راستي سازنده و شكننده شهرها میباشد " (clark,1957,240). مساله جابجايي افراد و كالاها همواره به عنوان يك مساله اساسي در شهرها مطرح بوده و نوآوري ها و سرمايه گذاريهاي فراواني در اين راه انجام پذيرفته است اما بويژه پس از گسترش توليد و استفاده از وسايل نقليه موتوري، به يكباره تحولاتي بنيادين هم در سرعت و هم گستردگي امكان ترابري در شهرها پديد آمد كه به نوبه خود در تغيير ساختار شهرها و تمركز جمعيت در آنها نقشي بسزا ايفا نمود.

همچنین، در آستانه هزاره سوم و با پيشرفت شتابنده فناوري ها و گسترش انواع وسايل ارتباطاتي بر دامنه تقاضاي عمومي جهت جابجايي در شهرها افزوده شده است . در عين حال كه با افزايش شهرنشيني و در نتيجه بالا رفتن ارزش زمين هاي درون شهرها، اختصاص سطوح كمتري به تسهيلات حمل و نقلي امكان پذير گرديده و از اين رو ضرورت اتخاذ راهكارهايي جديد جهت ترابري شهري بيش از پيش آشكار گرديده است.


2-2- تعاریف و مفاهیم :

2-2-1- تعریف سيستم حمل و نقل شهری : (ترابری)

ترابری انتقال انسان و کالاست از جایی به جای دیگر،این واژه ازپسوند ترا-به معنای فراسو و آنسو و واژه –بری از فعل بردن ساخته شده است.پیشوند ترا-از پیشوندهای کهن پارسی است که در پارسی باستان نیز همین گونه کاربرد را داشته است و هم معنی و هم ریشه با TRANS در انگلیسی است. ترابری از دید واژگانی به معنای بردن به آنسو دیگر است.(wikipedia)

سیستم حمل و نقل شهری : عبارتست از مجموعه منظمي از زير ساختارهاي به هم پيوسته كه به منظور جابجايي مسافر و كالاي مجاز همراه وي، جلب رضايت و خشنود سازي مسافر به ارائه خدمات به انسانها مي پردازد.

وروديهاي سيستم شامل: مسافر، پرسنل و كاركنان ستادي و صف، منابع مالي، تجهيزات ثابت و متحرك(ناوگان، برق و تاسيسات، كنترل، علائم و مخابرات، خط، ابنيه و مسير)، اطلاعات (جداول زماني اعزامها، مالي، اداري، پرسنلي و .. ) مي باشد. در حاليكه خروجي هاي سيستم در برگيرنده خدمات ارائه شده، اطلاعات (كميت و كيفيت جابجايي مسافر، هزينه هاي صرفه جويي شده، هزينه بهره برداري و تعمير و نگهداري و..) مي باشد.

( محمد منتظري، مجيد اداوي : بررسي مولفه هاي ترافيكي سيستمهاي حمل و نقل شهري و عوامل موثر بر آن ،ص2)


2-2-2- انواع سیستم های حمل و نقل عمومی شهری:

انواع سيستمهاي رايج حمل و نقل شهري شامل: خودروهاي سواري شخصي ، تاكسي و مسافركش شخصي ، اتوبوس و ميني بوس( ديزلي، گازسوز، برقي)، مترو ، قطار سبك شهري، منوريل و ،تراموا مي باشد.


الف) مترو:

منظور از مترو سيستمي است كه كاملا در مسيرهاي خاص و جدا از ساير وسايل نقليه و عابرين حركت میکند و مسير آن عمدتًا در زير زمين است. مترو پرظرفيت ترين سيستم حمل و نقل شهري در Headway مشابه و يكسان ميباشد كه برق مورد نياز تراكشن موتورهاي DC يا AC قطارهاي خود را از طريق شبكه بالاسري يا ريل سوم بصورت DC يا AC دريافت ميكند750v) یا(1500 v كه عمدتا از طريق ريل سوم VDC) ۷۵۰( تامين ميشود. قطار مترو معمو لا از چندين واگن به هم كوپل شده، تشكيل گرديده است كه برخي از آنها داراي نيروي كششي و برخي ديگر فاقد نيروي كشش (تريلر) مي باشد تعداد واگن هاي هر قطار بيش از ۴ و عموما 6-7 واگن میباشد و حداقل سرفاصله زماني اعزامهاي متوالي قطارها (Headway)تا يك دقيقه هم مي تواند باشد. سرعت تجاري متوسط بين ۳۵ تا ۴۰ كيلومتر در ساعت است. از جمله روشهاي سريع حمل و نقل مسافر استفاده از مترو مي باشد كه تمام يا قسمتي از مسير اين وسيله ممكن است روي زمين يا زير زمين باشد ظرفيت جابجايي مسافر، با سرفاصله زماني حداقل يک دقيقه، با قطارهاي ۷ واگنه ۱۴۰ متري 100000درساعت در هر جهت ميباشد. قطارهاي مترو شتاب تراكشن و ترمزگيري كمتري درمقايسه با تراموا، اتوبوس برقي، منوريل و قطار سبك شهري(LRT) داشته و لذا ديرتر به حداكثر سرعت رسيده و ديرتر نيز توقف مينمايد ظرفيت نشسته و ايستاده يك قطار ۷ واگنه مترو بطول ۱۴۰ متر، ۱۸۰۰ نفر ميباشد. قطارهاي حومه شهري(Suburban) بر خلاف قطارهاي شهري زير زميني (مترو) داراي سرعت متوسط بالاتر، فواصل بيشتر ايستگاهها، ظرفيت بالاتر قطارها، سنگين تر بودن قطارها و بيشتر بودن نيروي كشش و........ مي باشند.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری وپیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل_1532714015_14581_2718_1763.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت