فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه برنامه های بهبود مدیریت کیفیت دارای 61 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
2-1 تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت 12
2-2 ضرورت کنترل کیفیت 12
2-2-1 نتایج تحقیقات در زمینه استقرار کنترل کیفیت 14
2-3 مکانیزم روش QFD
2-3-1 مراحل QFD
2-3-2 نتایج تحقیقات در زمینه QFD
2-4 مدل کانو ................... 17
2-5 مکانیزم ISO ...........
2-5-1 تاریخچه ISO9000
2-5-2 تعریف استاندارد ISO9000
2-5-3 نتایج تحقیقات در زمینه ISO9000
2-6 مکانیزم مدیریت کیفیت
2-6-1 اصول مدیریت کیفیت
2-6-2 نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت
2-7 مکانیزم مدیریت کیفیت جامع
2-7-1 اصول مدیریت کیفیت جامع
2-7-2 نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت جامع
2-8 مدل جایزه کیفیت دمینگ
2-9 مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج
2-10 مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
2-11 فن کیفیت خدمات
2-12 روش جوران
2-13 مدل هزینه یابی فرآیندی
2-14 مدل کوه یخ
2-15 روش BSC
2-16 روش تاگوچی
2-17 روش ایشی کاوا
2-18 مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته
منابع
2-1 تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت
در دهه 1910 بازرسی کیفیت و در سال 1924 کنترل کیفیت متداول شد که این دو رویکرد تحت عنوان رویکرد مبتنی بر بازرسی شناخته می شوند.
در دهه 1950 تضمین کیفیت و در دهه 1980 و همچنین دهه های پس از آن، ارتقای مستمر کیفیت متداول شد که این دو نیز تحت عنوان رویکرد مبتنی بر پیشگیری شناخته می شوند.
ویژگیهای نظامهای مبتنی بر بازرسی عبارتند از:
در حالیکه ویژگیهای نظامهای مبتنی بر پیشگیری عبارتند از:
در نظریه های جدید مدیریت کیفیت اعتقاد بر این است که کیفیت به جای آنکه کنترل شود، باید تولید گردد و به همین دلیل امروزه نگرش فلسفی« مدیریت کیفیت » جای « کنترل کیفیت » را گرفته است. در این نگرش به موارد زیر اهمیت داده می شود:
- کنترل در حین تولید به جای کنترل صد در صد در انتهای خط (جلوداری ممقانی، 1376، 182)
2-2 ضرورت کنترل کیفیت
فرایند تولید قادر نیست همواره محصولات را یکسان، یک شکل و مطابق طرح استاندارد تولید نماید و همواره تغییراتی در محصولات تولیدی ایجاد می شود. در این میان، تولیدکنندگان تلاش می کنند تولید محصولات مطابق با مشخصات و استانداردهای تعیین شده قبلی انجام پذیرد. برای غلبه بر این مشکل، بهترین کاری که یک سازنده در مورد محصول خود می تواند انجام دهد شناسائی و بررسی علل تغییرات محصول خود و برقراری ضوابطی جهت کنترل عوامل مؤثر در تغییرات و حفظ این تغییرات در محدوده ای مناسب است. حذف کامل تغییرات معمولاً امکان پذیر نمی باشد و در صورتی هم که امکان پذیر باشد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. از اینرو سازندگان محصول باید توجه خود را به محصولی منعطف کنند که هر چند کاملاً عاری از نقص نمی باشد ولی قابل قبول است و از نظر آماری می توانند تغییرات آن را پیش بینی کنند. بدین ترتیب نیاز به کنترل کیفیت احساس می شود. استفاده از کنترل کیفیت تولیدکنندگان را از تغییرات ناگهانی و یا جزئی در محصول آگاه ساخته و اجرای اقدامات چاره جویانه را امکان پذیر می سازد و از تولید محصولات دور ریختنی و تحمیل هزینه های سنگین جلوگیری می کند (نقندریان، 1370، 6).
مبانی نظری و پیشینه برنامه های بهبود مدیریت کیفیت_1533055962_14730_2718_1652.zip0.00 MB |