فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه بهسازي نيروي انساني و سرمايه اجتماعي دارای 50 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
2-1) مقدمه............................... 14
2-2) بخش اول: بهسازي نيروي انساني 15
2-2-1) مفهوم بهسازي...................... 15
2-2-2) اهداف بهسازي...................... 16
2-3) بخش دوم: آموزش ..................... 17
2-3-1) تعريف آموزش....................... 17
2-3-2) روشها و فنون آموزش کارکنان........ 18
2-3-3) آموزش هاي ضمن خدمت................ 21
2-3-4) نيازسنجي آموزشي .................. 22
2-3-4-1) مفهوم نياز...................... 22
2-3-4-2) اهداف نيازسنجي.................. 23
2-3-5) اهداف آموزش کارکنان............... 24
2-3-6) آموزش اثربخش...................... 25
2-3-6-1) ويژگيهاي يک آموزش اثربخش........ 26
2-3-6-2) نتايج و فوايد آموزش اثربخش 27
2-3-7) عوامل ناکامي سازمانها در آموزش کارکنان 28
2-4) بخش سوم: توانمندي سازي کارکنان 29
2-4-1) مفهوم توانمندي سازي .............. 30
2-4-2) تعاريف توانمندي سازي.............. 32
2-4-3) دلايل اجراي فرآيند توانمندي سازي در سازمانها 33
2-4-4) اصول توانمندي سازي کارکنان........ 34
2-4-5) الزامات برنامه هاي توانمندي سازي در سازمان 35
2-4-6) مزاياي توانمندي سازي.............. 36
2-4)-7 مديريت و توانمندي سازي کارکنان 37
2-4-8) دلايل مخالفت مديران با فرآيند توانمندي سازي کارکنان 39
2-5) بخش چهارم: سرمايه اجتماعي........... 39
2-5-1) مفهوم سرمايه اجتماعي.............. 40
2-5-2) ابعاد سرمايه اجتماعي.............. 41
2-5-2-1) بعد ساختاري..................... 42
2-5-2-2) بعد شناختي...................... 43
2-5-2-3) بعد رابطه اي.................... 44
2-5-3) سرمايه اجتماعي و انواع سرمايه هاي سازماني 45
2-5-3-1) مقايسه سرمايه اجتماعي با ديگر سرمايه ها 46
2-5-3-2) فوايد و مزاياي سرمايه اجتماعي براي سازمان ها 47
2-6) بخش پنجم: پيشينه تحقيق............. 48
2-6-1) مطالعات داخلي..................... 48
2-6-2) مطالعات خارجي..................... 54
خلاصه..................................... 55
منابع
2-1) مقدمه
وقتی انتظار می رود نظام آموزشی اهداف مشخصی را برآورده کند، باید پیشاپیش درباره آن اندیشید، راههای رسیدن به اهدافش را شناسایی کرد، موانعی را که احتمالا بر سر راه تحقق اهدافش قرار دارد یا قرار خواهد گرفت برطرف ساخت. نیروهای انسانی مورد استفاده در سازمان های آموزشی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت آنها ایفا می نمایند. برای بهره گیری از این نیروها باید به دو نکته توجه داشت؛ از یک طرف آموزش و بهسازي منابع انساني، نوعي سرمايه گذاري مفيد و عامل كليدي در بهبود و توسعه عملكرد سازمان ها محسوب مي شود و در ارتقاي بهره وري نقش اساسي دارد؛ و از طرفی دیگر سرمایه اجتماعی در عصر حاضر یکی از سرمایه های مهم سازمان ها بوده و حتی تعیین کننده سطح استفاده از سایر سرمایه ها و قابلیت های سازمان ها می باشد. پس با شناخت رابطه میان بهسازی نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش می توان زمینه تحقق اهداف آموزشی مربوطه را فراهم ساخت.
در این فصل مروری بر ادبیات پژوهش انجام گرفته است. نتايج حاصل از بررسی ادبیات موضوع در پنج بخش ارائه ميشود. در بخش اول از فصل حاضر بهسازی نیروی انسانی، مفهوم و اهداف آن ارائه ميشود. سپس برای تکمیل مناسب مبحث بهسازی به آموزش و ادبیات پژوهشی آن و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی مورد بحث قرار می گیرد. در بخش بعدی مروري بر سرمایه اجتماعی، ابعاد گوناگون آن و موارد حائز اهمیت در زمینه سرمایه اجتماعی صورت می گیرد. در پایان نیز پیشینه ای از مطالعات انجام شده پيرامون بهسازی نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی در داخل و خارج از کشور مورد مطالعه قرار می گیرد.
2-2) بخش اول: بهسازی نیروی انسانی
در هر سازمانی، نیروی انسانی از جایگاه خاصی برخوردار است و سرمایه اصلی آن تلقی می شود(دراکر، 1999). امروزه واقعیت این است که جهان وارد مرحله ای شده است که تغییرات اساسی و شتابان از ویژگی های آن است. روند جهانی شدن به کمک توسعه روز افزون فناوری اطلاعاتی و ارتباطی همه ابعاد زندگی بشر را دچار تغییر و تحول کرده و تغییرات بنیادی و عمیقی را در حوزه های مختلف به جوامع تحمیل کرده است. توجه به رشد و ارتقای نیروی انسانی در قالب برنامه های بهسازی در سازمان ها برای مواجهه مناسب با تغییرات و افزایش بهره وری اجتناب ناپذیر است(نوه ابراهیم و پورکریمی، 1388).
مدیریت منابع انسانی کارساز و اثربخش بر این شناخت استوار است که نیروی کار سازمان برای دستیابی به هدف های سازمان اهمیت حیاتی و بنیادی دارد. مدیریت منابع انسانی در این راستا وظایف مختلفی بر عهده دارد که آموزش و بهسازی از ارکان مهم آن می باشد(سیدجوادین، 1381). بهسازی از نظر قلمرو و تمرکز بر تحصیل دانش و مهارت های جدید برای مشاغل فعلی و آینده از آموزش کارکنان گسترده تر است. آموزش نیروی انسانی یکی از مطمئن ترین و اساسی ترین راه های بهسازی سازمانی است(میرکمالی، 1377). بنابراین یکی از اقدامات زیربنایی که باعث کارآمدی سازمان ها می شود ایجاد و توسعه سرمایه انسانی از طریق آموزش و بهسازی است.
2-2-1) مفهوم بهسازی
تعاریف متعددی از آموزش و بهسازی منابع انسانی ارائه شده است که برخی از این تعاریف به صورت زیر می باشد:
مبانی نظری و پیشینه بهسازي نيروي انساني و سرمايه اجتماعي_1533230207_14806_2718_1428.zip0.00 MB |