فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،دولت الکترونیک و پاسخگویی سازمانهاي دولت دارای 46 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مقدمه:
این فصل به بررسی ادبیات، متون تخصصی و تحقیقات انجام شده در حوزه دولت الکترونیک و پاسخگویی سازمانهاي دولتی پرداخته است تا مبناي تئوریکی تحقیق و پشتوانه علمی فرضیه ها فراهم گردد، لذا جهت دستیابی به این هدف فصل دوم در قالب سه بخش تدوین شده است، بخش اول آن دولت الکترونیک می باشد که به تعریف و پیشینه و همچنین و نظریه هاي استقرار دولت الکترونیک و اهداف و مزایاي آن براي سازمانها پرداخته شده است. بخش دوم، به پاسخگویی و تاریخچه آن و همچنین انواع و سطوح پاسخگویی عمومی پرداخته است. در نهایت بخش سوم با رویکرد مروري بر تحقیقات انجام شده در مقوله دولت الکترونیک و پاسخگویی عمومی با تقسیم بندي آنها در دو دسته تحقیقات انجام شده در خارج کشور و دسته دوم تحقیقات انجام شده در داخل کشور تدوین شده است.
بخش اول: دولت الکترونیک
-1-1-2 مقدمه:
یکی از تغییرات اساسی جامعه امروز، ظهور فناوري اطلاعات و ارتباطات است که منافع زیادي را به همراه دارد. با وجود مزایاي بالقوه متعدد، توسعه و استقرار این فناوري ها براي برخورداري از این مزایا کافی نیست، بلکه فناوري باید به وسیله کاربران به کار گرفته شود(شعبان الهی و همکاران،.(1387
دولت الکترونیک یکی از پدیده هاي مهم حاصل از به کارگیري فناوري اطلاعات و ارتباطات است که پیاده سازي آن تحولی بس عمیق در نحوه زندگی، اداره و رهبري کشورها داشته و ترکیبی از فناوري اطلاعات و شبکه اطلاع رسانی وب است که هدف آن، ارائه مستقیم خدمات به شهروندان، کارکنان دولت، بخشهاي تجاري و سایر بخشهاي دولت است(مقدسی،.(1384
-2-1-2 پیشینه دولت الکترونیک:
به نظر می رسد که واژه دولت الکترونیک براي اولین بار در ایالات متحده و در سال 1995 بکار گرفته شد(.(Heeks&bailur,2007,p.243 اما هنگامی که وزارت دفاع ایالات متحده در دهه 1960 اینترنت را به عنوان شبکه ارتباطی براي دفاع از اهداف پژوهشی ابداع کرد، هیچ کس در آن زمان تصور نمی کرد که اینترنت چگونه خواهد توانست در سه قرن آینده جوامع را متحول کند. امروزه، اینترنت بخشی از زندگی روزمره تقریباً 400 میلیون نفر انسان در سراسر جهان شده است(.(Stauffacher,2002,p.3 در دهه 1980 که کامپیوتر هاي شخصی ارائه گردید، مدیران دولتی را با یک سیستم فناوري اطلاعاتی شخصی مواجه کرد و بنابراین یک دوره جدیدي از کاربري فناوري اطلاعات در دولت بوجود آمد. از این موقع به بعد، مدیریت فناوري در دستگاه هاي دولتی نا متمرکز گردید. در طول این تمرکز زدایی، این حقیقت مشخص گردید که موضوع فناوري اطلاعات بایستی به صورت متمرکز و یکپارچه در کانون توجه فعالیت هاي دولت قرار
گیرد(.(Yildiz,2007,p.647
قبل از ظهور اینترنت در قبل از دهه 1980، بعضی حکومت ها از تکنولوژي اطلاعات براي بهبود اثربخشی فعالیت ها و ارتقاء ارتباطات داخلی بهره می برند. هرچند، کانون دولت الکترونیک در این دوران در ابتدا داخلی و مدیریتی بود. ورود اینترنت و شبکه گسترده جهانی سرآغازي در کاربرد تکنولوژي اطلاعات از طریق تغییر کانون حکمرانی به ارتباطات خارجی با شهروندان انجامید. انفجار رشد استفاده از اینترنت و سرعت رشد و توسعه بازرگانی الکترونیکی1 از سوي بخش خصوصی فشاري را بر روي بخش عمومی آورد تا خدمات را به شهروندان به صورت الکترونیکی که اغلب تحت عنوان دولت الکترونیک شناخته می شود، ارائه کند.
فناوري پست الکترونیکی2 و گروه خبري3 از اواسط دهه 1980 به منظور توسعه شبکه گسترده جهانی و همچنین در اوایل دهه 1990 فناوري جستجوي وب ایجاد گردید. اینترنت به تدریج در دهه 1990 ، تبدیل به کارایی هزینه و سهل الوصول براي سازمانها به منظور ارتباط مستقیم با شهروندان و ارائه حجم بالاي اطلاعات به مردم گردید(.(Stauffacher,2002,p.8
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش دولت الکترونیک و پاسخگویی سازمانهاي دولت
فصل دوم ادبیات وپیشینه تحقیق 11
بخش اول: دولت الکترونیک ..12
-1-1-2 مقدمه .. 12
-2-1-2 پیشینه دولت الکترونیک ..13
3- 1- 2 تعاریف دولت الکترونیک .. 16
4- 1- 2 مولفه هاي دولت الکترونیک 17
5- 1- 2 اصول مورد تأکید در زمینه استقرار دولت الکترونیک ..19
6- 1- 2 اهداف دولت الکترونیک 20
7- 1- 2 مزایاي دولت الکترونیک 21
8- 1- 2 چارچوب ابعاد کلان دولت الکترونیک 22
9- 1- 2 وضعیت دولت الکترونیک در ایران . .23
10-1-2 فرآیند استقرار دولت الکترونیک 24
11-1-2 نقش دولت الکترونیک در بهره وري 25
بخش دوم: پاسخگویی 27
-1-2-2 مقدمه 27
-2-2-2 تعاریف پاسخگویی . 27
-3-2-2 مفهوم پاسخگویی 29
-4-2-2 معنی پاسخگویی 29
-5-2-2 تاریخچه پاسخگویی در اداره امور عمومی ....29
-6-2-2 عوامل قابل سنجش در پاسخگویی 31
-7-2-2 پاسخگویی در سازمانها ..32
-8-2-2 ضرورت و اهمیت پاسخگویی مدیران در سازمانها ..35
-9-2-2 مراحل طراحی مدل فرآیند پاسخگویی .36
-10- 1-2 انواع و سطوح پاسخگویی 37
-11- 2-2 کارکرد ها و پیامد هاي پاسخ گویی عمومی .40
-12- 2-2 موانع پاسخگویی مدیران در سازمانها 42
بخش سوم: سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته 43
-1-3-2تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور 43
-2-3-2 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور.
ادبیات نظری وپیشینه پژوهش دولت الکترونیک و پاسخگویی سازمانهاي دولت_1557935072_6635_2718_1232.zip0.14 MB |