فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری وپیشینه تحقیق خانواده،آسیبهای خانواده و روسپيگري دارای 109 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فصل دوم- ادبيات موضوع
گفتار يكم- خانواده........................................................................... 12
تعريف خانواده........................................................................................ 14
اهميت خانواده........................................................................................ 16
گفتار دوم - آسيبهاي خانواده.................................................... 19
اختلاف خانوادگي..................................................................................... 22
خشونت خانوادگي..................................................................................... 24
تجاوز جنسي عليه زنان...................................................................... 26
تجاوز جنسي عليه كودكان................................................................. 29
فقر و انحرافات اجتماعي................................................................. 30
طلاق و انحراف........................................................................................... 36
اثرات اعتياد والدين بر فرزندان............................................ 42
بزهكاري يكي از افراد خانواده................................................. 44
گفتار سوم- روسپيگري........................................................................ 46
تعريف فحشا و روسپيگري................................................................... 46
الف) بررسي تاريخچه روسپيگري در ملل ابتدايي............. 48
ب) بررسي تاريخچه روسپيگري در ايران................................. 54
يافتههايي از اولين همايش ملي آسيبهاي اجتماعي ايران در چهارچوب مسأله روسپيگري.......................................................................................................................... 57
گفتار چهارم- مباني نظري ........................................................... 61
مقدمه............................................................................................................. 61
الف) تئوريهاي جامعهشناسي........................................................... 63
نظريه كنترل............................................................................................. 63
هيرشي و نظريه علقه اجتماعي...................................................... 64
ساترلند و پيوند افتراقي.............................................................. 68
ني و نظريه روابط خانوادگي......................................................... 72
تئوري کنترل متعادل ........................................................................ 76
خانواده و تئوري ارتباطات نسبي.............................................. 77
ثورن بري و نظريه تكاملي.............................................................. 80
نظريه يادگيري اجتماعي بندورا................................................. 84
نظريه دين و مذهب................................................................................ 85
تئوري اميل دوركيم.............................................................................. 87
نظريه ماركس .................................... 88
ب) تئوريهاي روانشناسي................................................................... 89
تئوري ساليوان........................................................................................ 89
تئوري واكنش به رويدادهاي آزاردهنده بركوتيز............. 90
روانشناسي فانون (Fanon) ............................................................... 90
نظريه درماندگي آموخته شده......................................................... 91
چارچوب نظري تحقيق ............................. 92
مدل نظري تحقيق..................................................................................... 94
مروري بر تحقيقات................................................................................ 95
فرضيه هاي پژوهش 104
گفتار يکم : خانواده
مطالعات انجام يافته توسط متخصصان علوم اجتماعي و دستورات و راهنماييهايي كه پيامبران الهي براي هدايت و رشد و كمال و تربيت انسانها از منبع وحي ابلاغ كردهاند، بر نقش نهاد خانواده به عنوان اصليترين كانون پرورش و تربيت تأكيد شده است.
خانواده نهاد اجتماعي همگاني و با دوامي است كه از دير باز و از دوران ما قبل تاريخ وجود داشته است. استحكامي كه خانواده در روابط اجتماعي افراد ايجاد ميكند و روابطي كه بر آورنده مهمترين نيازها و خواستهاي حياتي آدمي است، باعث شده كه به رغم مخاطرات بسيار بعنوان نهادي كه حيات اجتماعات انساني بدان وابسته است، باقي و پايدار بماند.
در همه تعريفها، بدون استثناء، خانواده واحدي از اجتماع قلمداد شده است، يعني جامعه از مجموعه خانوادهها تشكيل ميشود، بقاء خانواده و موفقيت و شكست جامعه وابسته به خانواده است. اگر خانواده محيطي سالم براي پرورش روح و جسم افراد باشد، در سلامت جامعه مؤثر است.
«خانواده» زنجيره ارتباطي اجتماعي و تضمينكننده آرامش و ثبات جامعه است. كودكان نخستين وابستگيهاي عاطفي نزديك و صميمي خود را در خانواده بر قرار ميسازند و دروني كردن ارزشها و هنجارهاي فرهنگي را در آن آغاز ميكنند
(يان رابرستون، 1372 : ص11).
كاركرد عاطفي "خانواده" از نياز انسان به محبت و وابستگيهاي عاطفي ناشي ميشود. بدون وجود محبت و احساس پيوستگي، خانواده ممكن است با مشكلات عاطفي و رواني مواجه گردد. كودك، درس محبت، رحم و شفقت، نيكوكاري، وفاداري، صفا، خلوص. راستي، شجاعت. فروتني و ساير سجاياي انساني را در نخستين سالها در زندگي خود در دامن پر مهر و محبت پدر و مادر ميآموزد. نياز به محبت از مباحث اصلي در روانشناسي تربيتي روانكاري است. كارن هورناي محور اساسي مطالعات خود را نيازهاي اساسي قرار داده و بر محبت و برخورداري از آن در سالهاي اوليه زندگي تأكيد ميورزد.
آدلر ميگويد: كودك از نخستين لحظه تولد ميخواهد خود را به مادرش بچسباند و مادر تا مدت درازي ميگويد عمدهترين نقش را در زندگي كودك بازي ميكند و نقش مؤثري در ابراز مهر و محبت دارد (كي نيا، 1373 : ص70). كمبود محبت غالباً از عوامل مؤثري است كه نوجوانان و جوانان را به سوي «انحراف» اجتماعي سوق ميدهد. دختر نوجواني كه كمبود محبت دارد به هر كسي كه سر راه او قرار ميگيرد و به او اظهار محبت ميكند علاقهمند ميشود و چه بسا در اين مسير تباه ميشود.
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق خانواده،آسیبهای خانواده و روسپيگري_1526459746_8727_2718_1571.zip0.00 MB |