فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق خشم وپرخاشگری دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فصل دوم(پيشينه و ادبيات تحقيق)
مقدمه فصل دوم 9
تعريف خشم 10
علل و ريشه هاي خشم 11
علل شخصيتي 13
تظاهرات خشم 14
عملكردهاي رايج پيرامون خشم 15
علل بروز پرخاشگري 16
والدين و كودكان پرخاشگر 23
تربيت منفي والدين 26
تربيت مثبت والدين 27
راه كارهاي مناسب خشم 30
نتيجه گيري 33
عوامل موثر بر پرخاشگري 34
عوامل اجتماعي 36
عصبانيت 38
فهرست
عنوان صفحه
احساس گناه 38
بي كفايتي 40
غمزدگي و افسردگي، قرباني بودن 41
احساس در دام بودن 42
مجازات نمادين 44
مقررات و انتظارات را مشخص و روشن بيان كنيد 45
چگونه تنبيه كنيد 46
با طفل جر و بحث نكنيد و چانه نزنيد 47
جدي باشيد 49
زياده از حد گوش نكنيد 50
منطقي باشيد 52
روشهاي مجازات 53
تعريف پرخاشگري 58
انواع پرخاشگري 60
علل و انگيزه هاي پرخاشگري 63
كروموزومهاي جنسي و پرخاشگري 66
بلوغ جنسي و پرخاشگري 67
درستي و نادرستي نظريه ناكامي- پرخاشگري 70
نقش رسانه هاي گروهي و فبلمهاي تلويزيوني در آموزش پرخاشگري 78
كنترل پرخاشگري 81
فصل دوم
پيشينه وادبيات تحقيق
مقدمه
" پرخاشگري " در لغت به معناي ستيزه و تندي كردن آمده و معادل آن در زبان انگليسي واژه Aggression است اما در اصطلاح روان شناسي پرخاشگري يك واكنش عمومي و پديده نابهنجار اجتماعي است كه به قصد آزار كسي يا آسيب رساندن به چيزي ابزار مي شود. آن چه در اين تعريف حائز اهميت است قصد و نيت رفتار كننده مي باشد يعني يك رفتار آسيب زا در صورتي پرخاشگري محسوب مي شود كه از روي قصد و عمد ، به منظور صدمه زدن به ديگري انجام پذيرد .
بنابراين پرخاشگري به فردي اطلاق مي شود كه تمايل به حمله كردن و مبارزه طلبي دارد . صاحب نظران حوزه علوم اجتماعي در مورد پرخاشگري به دو دسته تقسيم شده اند : فرويد ( واضع مكتب روانكاوي ) و لورنز (Lornez - جانور شناس اتريشي ) و گروهي ديگر آن را يك رفتار دفاعي آموخته شده و اكتسابي مي دانند همچون بندورا (Bandura ) اما محققان با در نظر گرفتن جنبه هاي مختلف اين قضيه به دو نتيجه گيري دست يافته اند :
اين ديده هنگامي بروز مي كند كه كودك يا نوجوان در رسيدن به هدف خود به مانع برخورد كند و نتواند به آساني و آرامي آن را از بين برد بنابراين رفتار و عملكرد خود را به صورت : ايجاد مزاحمت براي ديگران ، جنگ و ستيز با همسالان بر هم زدن محيط ، خراب كردن اشيا و وسايل ديگران و .. . بروز مي كند .
- معين ، 1371 ، ج1 ، ص 727
-براهني ، 1384ف ص42
- هنري ماسن ، 1373 ، ترجمه ياسايي ، ص 426
- كريمي ، 1380 ،ص 206
- فرقاني رئيسي ، 1382، ص 81
- كريمي ، 1380 ، ص 213
- شعاري نژاد ، 1373 ، ص 450
- نجاتي ، 1372 ، ص 321
مبانی نظری وپیشینه تحقیق خشم وپرخاشگری_1526460372_8732_2718_1592.zip0.00 MB |