فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق جنايتكاري و بزهكاري كودكان و نوجوانان دارای 47 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
-فصل دوم (ادبيات و پيشينه تحقيق)
2-مقدمه
2-1- مفهوم جنايتكاري و بزهكاري
2-2-وضع كنوني شناساييها
2-3-علتشناسي بزهكاري
2-4-پيشگيري بزهكاري نوجوانان
2-5-ملاحظات كلي :
2-6-نظريهها و پژوهشهاي ديگران درباره دزدي
2-6-1-دزدي و مالكيت
2-7-انواع دزديها
2-8-جريان عمل دزدي
2-9-شخصيت كودكان و نوجوانان فرد
2-10-برخورد ديگران
2-11-عوامل موثر در سرقت
2-12-خانواده و نوجوانان
2-12-1-تعريف خانواده
2-12-2-خانوادههاي متلاشي شده
2-13-جدايي و طلاق
2-13-1-اثر جرمزدايي طلاق
2-13-2-قوانين فطرت در مورد ازدواج و طلاق
2-13-3-مقام طبيعي مرد در حيات خانوادگي
2-14-ناپدري و نامادري
2-15-اختلافات خانوادگي
2-16-تحقيقات انجام شده
مقدمه :
« بزهكاري كودكان و نوجوانان »
بنظر (منصور) مسئله بررسي علمي بزهكاري سالهاست مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است . متخصصان رشتههاي مختلف خاصه روانشناسان ، جامعهشناسان ، پزشكان ، حقوقدانان و مربيان هر يك از دريچهاي به بررسي اين مسئله همت گماردهاند . حاصل اين كوششها و تلاشها اگر از يك سو كمك به روشن كردن اين مسئله است از سوي ديگر نشاندهندة پيچيدگيها و معضلات شناخت اعمالي است كه با عناوين و اصطلاحات حقوقي مشخص ميشوند ولي بر اثر عوامل گوناگون بروز ميكنند و از انگيزه هاي متفاوت و هنوز در بسياري از موارد ناشناخته سرچشمه ميگيرند .
ترسيم تاريخچة اين بررسيها آسان نيست چه برحسب آنكه بررسيها را در چه چهارچوبي قرار دهيم و چه عنواني بر آنها نهيم بايد به زاويههاي متفاوتي توجه نمائيم .
مسئله : جنايت در سطح بزرگسالي به عنوان يك عمل غيراجتماعي و غيراخلاقي ، از زمانيكه مسئله كيفردادن در زندگي اجتماعي پايههاي قانوني يافته است ، مورد توجه بوده است ، اما علتشناسي جنايتكاري از زمان « لمبروزو» جنايتشناس ايتاليايي كه به عيني كردن مسئله تحقق بخشيده است آغاز ميگردد . وي مسئله را از آسمان به زمين آورده است . اما « لمبروزو» و ادامهدهندگان مكتب وي تنها به يك زاويه گرايش يافتهاند و تعيين پايههاي بدني و سرشتي جنايتكاري به نتايج جامع و قانعكنندهاي منتهي نگرديده است .
با پيشرفت روانشناسي و روانپزشكي و كاوش در زمينة انگيزشي ، مسئله جنايتكاري از زاوية دادهها و يافتههاي جديدي مورد توجه قرار گرفته است ، اين دادهها خاصه وقتي از لحاظ «پسيكاناليز» يا بطور كلي «روانشناسي عمقي» مطرح ميشوند با راهي كه لمبروزو آن را گشوده است هماهنگ نيستند . جامعهشناسان و به معناي گستردهتر متخصصان علوم اجتماعي به عوامل مستقيم و غيرمستقيم محيط (تراكم جمعيت ، وضع سكونت و وسائل مردم رس و غيره) توجه كردهاند . نقش شرايط اجتماعي و تعارضهايي كه در چهارچوب آن به وقوع ميپيوندند انكارناپذير است ، معذلك نه ميتوان جنايتكاري را تنها بر اساس عامل اجتماعي بررسي كرد و نه يافتههاي مستقل اين زمينه با زمينههاي قبلي همواره هماهنگ است .اما در هر حال پيشرفتهايي كه در زمينههاي مختلف به وقوع پيوستهاند ، نتايج متعددي ببار آوردهاند كه قدم به قدم مسئله جنايتكاري را در سطح بزرگسالي ، و بزهكاري كودكان و نوجوانان را از جنبة انحصاري جزائي بيرون كشيدهاند :
1-توجه به اختلالات بدني و سرشتي و مسئله سلامت و عدم سلامت رواني سنت معاينات و كارشناسي جنايت و بزهكاري را در دستگاههاي قضايي استقرار بخشيده است .
2-پزشكي قانوني در اين زمينه متدرجاً تحول يافته است به قسمي كه مسئله جرمشناسي به اتكاي پيشرفتهاي روانشناسي و روانپزشكي از حالت خشك مشخص كردن عوامل و دلايل مستقل از خصوصيات عميق جنايتكار يا بزهكار به صورت جرمشناسي باليني يا كلينيكي درآمده است .
3-توجه به مسائل انگيزشي و پرورشي و نقش زودرس محيط در كودكان و نوجوانان منتهي به ايجاد موسساتي گرديده است كه اولين نمونةآن توسط «هيلي» در 1909 در آمريكا پيريزي گرديده است ، متعدد شدن اين موسسات تغييرات مهمي در وضع و مفهوم دارالتاديبها بوجود آورده است .
مجموعة اين پيشرفتها نشان ميدهند كه توجه به مسئله بزهكاري و جنايتكاري از لحاظ رواني برخلاف تصور پارهاي از افراد به نوعي روانشناسي كه آن را بتوان در حد علمي تحت عنوان روانشناسي جنائي پذيرفت منتهي نگرديده است ، بلكه از لحاظ روانشناسي باليني ميتوان به بررسي جنايتكاري و بزهكاري پرداخت و از اين لحاظ بررسيهاي رواني درباره بزهكاري و جنايتكاري جزئي از روانشناسي باليني را تشكيل ميدهند . ديگر آنكه ، چه از لحاظ بررسي موارد فردي و يافتن علل و عوامل بزهكاري و يا جنايتكاري در فرد آدمي و چه از لحاظ پژوهشهاي بزرگ به منظور نتيجه گيريهاي كلي با هدف تامين زمينه بهداشت رواني در جامعه، توجه به عوامل زيستي ، رواني و اجتماعي نخستين شرط يك بررسي صحيح و يا يك پژوهش علمي است .
مفهوم جنايتكاري و بزهكاري :
جنايتكاري و بزهكاري از نظر حقوقي داراي مفاهيم روشني و معيني هستند و در واقع قوانين آنها را دقيقاً تعريف ميكنند . به همين دليل است كه «مايكل» و « م.ج.آدلر» در سال 1933 اعلام داشتند كه قانون جزائي علت صوري جنايت است و اگر قوانين وجود نداشتند جنايت نيز خودبخود از بين ميرفت . « رابين» نيز در 1949 نوشته است كه : « بزهكاري آن چيزي است كه قانون ميگويد چيست » .
-Lombroso
-Healy
-Michael
-M.J.Adler
-Rubin
مبانی نظری وپیشینه تحقیق جنايتكاري و بزهكاري كودكان و نوجوانان_1526478866_8753_2718_1561.zip0.00 MB |