فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه تحقیق رضايتمندی دارای 53 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
تعريف رضايت از ديدگاه صاحبنظران جامعه شناسي
1- رضايت Gratification
احساس شادي يا ارضايي كه يك فرد، هنگاميكه از ديگران پاداش ميگيرد يا توسط آنها تأييد ميشود، تجربه ميكند، بر اساس نظريه يادگيري، رضايت مثبت درتقويت رفتاري كه پاداش گرفته موثر بوده و درنتيجه احتمال اينكه فرد در آينده تحت شرايط مشابه همان رفتار را تكرار كند، افزايش مييابد. (خضر نجات ، حميد 69:1369)
2- رضايت satisfaction
بيشتر جنبه اجتماعي و رواني دارد ودر برابر آن Gratification خوشايندي جنبه عاطفي و روانشناختي قويتري دارد. رضايت بيشتر از يك عين ياامر خاصي موردنظر است و نهايتاً تمايل شخص را به يك موضوع ميسنجد بنابراين ميتوان گفت رضايت نوعي گرايش است ولي هرگرايش رضايت نيست در واقع رضايت نوعي گرايش خاص است و محدودتر از گرايش است. (چلبي 1375)
3- رضايت
هر چه فاصله بين ايدهآل وواقعيت كمترشود فرد راضيتر خواهد بود و هرچه فاصله بين ايدهآل و واقعيت بيشتر شود فرد ناراضي تر خواهد بود.
(رفيع پور، فرامرز 15:1372)
4- رضايت
هروشكا دسترسي به هدف و ارضاي نياز با احساس رضايت و تجربيات مطبوع را همراه ميداند وعدم ارضا نياز را با نارضايتي و ارزشهاي احساس منفي.
(رفيع پور، فرامرز، 17:1372)
تعريف رضايت در پژوهش حاضر
حالت خوشايندي است كه به خاطر دستيابي به هدف د رموقعيتهاي مختلف به فرد دست ميدهد.
به عبارت ديگر حالت خوشايندي است كه به خاطر فاصله كم بين انتظارات با واقعيت به وجود ميآيد دراين صورت ارضاي نياز راحت تر و دستيابي به هدف در موقعيتهاي مختلف براي فردحاصل ميشود.
2/2- پيشينه تحقيق
هر پديده داراي سابقه يا پيشينهاي است كه مطالعه سابقه آن محقق را در شناسايي و درك ماهيت آن پديده ياري ميكند. پديدههاي اجتماعي وابسته به گذشتهاند و در زنجيرهاي از تداوم جاي ميگيرند و هويت آنان بدون در نظر گرفتن گذشته اي كه در آن تكوين يافتهاند به دست نخواهد آمد وقتي محقق در خصوص موضوع مورد تحقيق به منابع مختلف مراجعه ميكند
اولاً: از محتواي منابع در رابطه با موضوع آگاه ميشود و بر اساس آن ميتواند حدو مرز شناخت علميرا در رابطه با موضوع مشخص كند و آماده شود تا يك گام به جلو بردارد.
ثانياً: با آگاهي از نكات قوت وضعف منابع در برخورد با موضوع ميتواند چارچوب نظري جامعتر و واقعبينانهتري را شكل دهد واز ارتكاب خطاهاي گذشتگان بپرهيزد.
ثالثاً: در قالب اين چارچوب نظري عمدهترين مفاهيم يا متغيرها را انتخاب كندو با پيشبيني روابط احتمالي در بين آنها فرضيههايش را رشد دهد.
(عبدالهي ،13:1374)
درتحقيق حاضر از طرح خانم مژگان عظيميهاشميكه شامل 12 پيشينه داخلي و خارجي بوده است كه از اين تعداد 7 مقاله داخلي و 5 مقاله خارجي بوده است.
همچنين از طرح آقاي غلامرضا صديق اورعي كه شامل 3 مقاله داخلي بوده نيز استفاده شده است.
1/ 2/2 -بيشينه پژوهش هاي داخلي
بررسي عوامل موثر بر رضايت مشتري و افزايش فروش فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه استان تهران
در اين تحقيق كه توسط علي اكبر سجادي در سال 1375 صورت گرفته است فرضيات تحقيق را عوامل قيمت،برخوردو رفتار مناسب با مشتريان، تنوع و جور بودن كالا و خدمات متنوع فروشگاه درنظر گرفته است. واين موارد را به عنوان عوامل بسيار موثر بر رضايت مشتري وافزايش فروش فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه برشمرده است.
(عظيميهاشمي، مژگان 9:1381 به نقل از سجادي ، علي اكبر 1375)
بررسي موثر رضايت بخش مشتريان بانكي به منظور بهبود و بالندگي سازمان
(در مورد مطالعه بانك ملت مشهد- تهران)
اين پژوهش توسط محمدرضا پورايرج در سال 1377 انجام شده است. نتايج اين پژوهش نشان داد كه :
بانكها از طريق توجه به نيازها وانتظارات مشتريان خود ميتوانند ضمن افزايش كيفيت ارائه خدمات بانكي موجبات رضايتمندي مشتريان را فراهم نمايند.
سرعت عمل كاركنان در ارائه خدمات بانكي از عوامل موثر ديگري است كه مشتريان به آن حساسيت زيادي داشتهاند.
باوجود مديريت صحيح منابع انساني دربانكها، روابط بين كاركنان و مديران بهبود يافته تا موجب ايجاد انگيزش كاري وافزايش رضايت شغلي كاركنان و ارائه خدمات بانكي به طور بهينه شود.
(عظيميهاشمي، مژگان 8-1381:9 به نقل از پورايرج محمدرضا 1377)
پیشینه تحقیق رضايتمندی_1526483059_8788_2718_1295.zip0.00 MB |