فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق تعریف،نظریها ودید گاه های اضطراب دارای 25 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل مبانی نظری::
خلاصه ای از کار:
تعريف اضطراب :
درباره اضطراب تعاريف گوناگوني مطرح است که ما به طرح برخي از اين تعاريف مي پردازيم .
1-اضطراب يک نوع حالت عاطفي است که با احساس نا امني مشخص ميشود که اين حالت بيشتر با دلهره و تشويش اشتباه ميشودکه لکن وجه تمايز آن فقدان تغييرات بدني چون احساس خفگي ،عرق کردن، ازدياد ضربان نبض و..که از نشانه هاي مشخص دلهره به شمار ميروند،مي باشد.بسياري از مکتبها کوشيدند که براساس اصول مواضع خود بروز اضطراب را توجيه و تفسير کنند و جالب اينکه از نظر تئورسينهاي تعليم و تربيت ،اين حالت نوعي گرايش اکتسابي محسوب ميشود ، ولي روانکاوان برعکس اضطراب را مولود ناکاميهاي انگيزه شهواني .ممنوعيتهاي فرامن به شمار آورده اند و اين خطري است که مستقيما متوجه ((من)) يعني متوجه شخصيت ذي شعور ميگردد که با اين پيش آگهي ميتواند با اقدامات مناسب به جواب گويي پردازد ويا مکانيزمهاي تدافعي خود را به تحرک و فعاليت وادار سازد(رزم آزما،1385).
.............
نظريه هاي اضطراب :
ما دراين بخش به بررسي ديدگاهها ومکاتب گوناگون موجود در زمينه ي اضطراب خواهيم پرداخت.
نظريه روانکاوي :
نظريه پردازان روان پويايي بر اين باورند که رويدادهاي رواني دروني و انگيزه هاي ناهشيار عوامل تعيين کننده اضطراب به شمار مي ايند به باور آنها هنگامي که توقعات محيطي افزايش يابد يا هنگامي که تنش در درون دستگاه نهاد – خود فراخود بروز کند خود دستخوش اضطراب مي گردد (آزاد،1382). فرويد اضطراب روان رنجور را نتيجه يک تعارض ناهشيار مي دانست که بين تکانه هاي نهاد و محدوديتهايي که خود و فراخود اعمال مي کنند ايجاد مي شود از آنجا که بسياري از تکانه هاي نهاد با ارزشهاي اجتماعي يا شخصي در تضاد هستند آدمي را دستخوش تهديد مي کنند (اتکينسون و همکاران،1386).
...............
نظريه رفتارگرایی :
درمانگران و نظريه پردازان رفتارگرا اختلالات اضطرابي را نتيجه يادگيري هاي غلط و شرطي شدن مي دانند يک موقعيت استرس را که با موقعيتهاي استرس زاي قبلي شبيه است ممکن است موجب برانگيختگي اضطراب در فرد شود (آزاد،1382).
...............
ديدگاه زيست شناختي :
گر چه هيچ علت مشخصي براي اختلالات اضطرابي شناخته نشده است اما به نظر مي رسد که علل زيستي در ايجاد آنها نقش داشته باشد . مثلاً آشکار شده است که داروهاي آرام بخش در کاهش اضطراب موثرند و همچنين نقش وراثت در اختلالات اضطرابي موضوعي است که آن را انکار نمي توان کرد(آزاد،1382).
.................
نظريه هاي شناختي:
نظريه پردازان شناختي اعتقاد دارند كه رويدادها و مشكلات عامل بروز اضطراب و استرس نيستند بلكه تعبير و تفسير فرد از اين رويدادهاست كه ممكن است منجر به اين مشكلات گردد. نظريههاي شناختي عمدتا بعنوان يك رويكرد و درماني و توضيع براي افسردگي ارائه شدند اين نظريه ها اخيرا بيشتر در زمينه اضطراب بكار برده شده اند زيرا در درمان اضطراب نيز موثر و داراي كاربرد تشخيص داده شده اند اگر چه نظريه پردازان مختلف تا حدي با هم اختلاف نظر دارند اما نظريه هاي شناختي بطور كلي مي گويند كه اضطراب در پي ارزيابي غلط يا درست موقعيتي كه موجب احساس خطر در شخص مي شود تداوم مي يابد روشهاي درمان شناختي علاوه بر تحليل مفصل و باز ساده الگوهاي غلط و غير منطقي تفكر همچنين تمرينهاي رفتاري در وضعيتهاي مختلف را بعنوان بخشي جدايي ناپذير از فرايند درمان بكار مي برند. (دادستان، 1386).
ادبیات نظری تحقیق تعریف،نظریها ودید گاه های اضطراب_1526893297_9084_2718_1773.zip0.00 MB |