فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعاریف،مفهوم وابعاد ساختارسازمانی دارای 70 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
ساختار سازمانی
1-2-2-تحقیقات مینتزبرگ در مورد انواع ساختارهای سازمانی
جدول 5-2- ویژگی های انواع ساختارهای سازمانی (پتینگر،2000: 215)
2-2-2- ابعاد مهم ساختار سازماني
1-2-2-2- تمرکز
2-2-2-2- رسميت
3-2-2-2- پیچیدگی
3-2-2 استراتژي هاي ساختار
3-2-2- سیر تکامل ساختارهای سازمانی
شکل4-2- ساختار مکانیکی در برابر ساختار ارگانیکی (ونگ و احمد، 2003)
3-2-پیکر بندی ساختار و استراتژی
1-3-2-رویکردهای مرتبط برای پیکربندی ساختار و استراتژی:
4-2-دیدگاه های مطرح در زمینه ارتباط استراتژی و ساختار
1-4-2- رویکرد اقتضایی
شکل 7-2- متغیرهای موثر بر ساختار سازمانی (رو و بایرز ،1997: 200 )
2-4-2- رویکرد مبتنی بر منابع
5-2-عملکرد سازمان
1-3-2-رویکردهای مرتبط برای پیکربندی ساختار و استراتژی:
4-2-دیدگاه های مطرح در زمینه ارتباط استراتژی و ساختار
1-4-2- رویکرد اقتضایی
شکل 7-2- متغیرهای موثر بر ساختار سازمانی (رو و بایرز ،1997: 200 )
2-4-2- رویکرد مبتنی بر منابع
5-2-عملکرد سازمان
1-5-2-شاخص های سنجش عملکرد
6-2- پیشینه تحقیق
شکل 8-2- مدل پژوهش تیر ریچارد و دیگران (1998)
7-2- چارچوب نظری تحقیق
منابع فارسی
ساختار سازمانی
سازمان پدیده ای اجتماعی است که به طور اگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتا" مشخصی بوده و برای تحقق اهداف، بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می نماید.(رابینز، 1385). برای شناخت سازمان باید به ابعادی از سازمان توجه شود که بیان کننده ویژگی های خاص سازمان هستند. ابعاد سازمانی به دو گروه طبقه بندی می شوند: ساختاری و محتوایی. این ابعاد به همان صورت سازمان را تشریح می کنند که شخصیت و ویژگی های فیزیکی معرف افراد هستند (دفت، 1389: 18).
ساختار سازمانی چارچوبی است که مرزهای رسمی را که سازمان در آن (محدوده ) فعالیت می کند، تعریف می نماید. ساختار یک سازمان نشان می دهد که چگونه افراد برای منابع رقابت می نمایند، مسئولیت های سود و سایر معیارهای عملکردی در کجا قرار دارد، چگونه اطلاعات منتقل می شود و چگونه تصمیمات اتخاذ می گردد (رو و بایرز، ،1997: 196). ساختار سازمان تعریف می کند که چگونه وظایف به طور رسمی تقسیم، گروه بندی و هماهنگ می شود (رابینز، 1997). به بیان دیگر، ساختار سازمان به شکل کسب و کار اشاره می نماید و بازتابی از اهداف و مقاصد سازمان، اندازه و پیچیدگی مشاغل، ماهیت تخصص مورد استفاده، سبک مورد نظر برای سرپرستی و مدیریت، وسایل و ابزار هماهنگی و کنترل می باشد (پتینگر، 2000: 210).ساختار سازمانی نشان دهنده روابط رسمی در میان افراد و گروه ها و همچنین راهنمای اصلی برای عملکرد موثر و مناسب کارکنان و موفقیت کلی سازمان بوده و خطوط مسئولیت و اختیار را در داخل شرکت به وضوح بیان می نماید و در هماهنگی عملیات کلی به مدیریت یاری می رساند (گوردون و دیگران، 1990: 950). از نظر دفت ساختار سازمانی در نمودار سازمانی نمایان می شود. نمودار سازمانی یک نماد قابل رویت، از کل فعالیت ها و فرایندهای سازمان است. درتعریف ساختار سازمانی به سه رکن اصلی زیر اشاره می شود:
Pettinger
پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-ساختار-سازمانی_1523733535_6938_2718_1602.zip0.00 MB |