فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی وکار تیمی دارای 39 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مقدمه
-مفهوم اثربخشی
- سیر تاریخی نظریات درباره اثربخشی سازمانی
- اهميّت اثربخشي سازمانی
- معيارهاي ارزيابي اثربخشي سازمانی
- مُدل سيستم منابع
- مُدل مبتني بر فرايند دروني
- مُدل فرايند مديريت
- مُدل ساختاری- وظیفه ای
- مُدل ارزشهای رقابتی
- مُدل وظيفهاي
- مُدل عوامل استراتژيك
- مُدل بهبود سازمان
- مُدل كسب هدف
- مُدل چانه زني
- مُدل «تالكوت پارسونز»
-«مُدل ميسكل»
- مُدل «کُهن»
- مُدل « نورتون » و «کاپلان »
- مُدل «آرنُولد » و « فيلدمن »
- مُدل «جِين»
- مُدل «ژاكوني»
- مُدل «کمپل»
- ملاک های تک معیاری اثربخشی سازمانی
- حداکثر کردن سود
- رضایتمندی
- ملاک های چند معیاری اثربخشی سازمانی
- مُدل «یاچمن» و «سی شور»
- مُدل «برنارد باس»
- مُدل «وارن بنیس»
- مقایسه مُدل های چند معیاری اثربخشی سازمانی
تیم
- مفاهیم تیم و گروه
- تیم و اثربخشي تیمی
مفهوم گروه و اثربخشي گروهي
- تيمسازي يا شكل گيري گروه
- هوش هیجانی و نقش اثربخشی تیمی
- رهبری تحول گرا و اثربخشی تیمی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
- مقدمه
با پيشرفت تكنولوژي و پيچيده شدن فعاليتهاي سازماني،به جرات مي توان ادعا كرد كه دوران كار فردي به سر آمده و امروزه مديريت قبل ازآنكه مديريت بر افراد باشد، مديريت بر گروههاي كاري است. قدرت ايجاد گروههاي كارآمد و هماهنگ ساختن آنان با ايفاي موثر نقش هماهنگ كنندگي،رهبريت گروه و عضو گروه ضروري است (فرهمند، 1381، 621). از اینرو سازمانها همان گونه که به بازسازي خود مي پردازند تا بتوانند موثرتر و با راندمان بهتر به رقابت بپردازند، به سوي گروهی کارکردن نيز روي آورده اند تا از ذوق و قريحه کارکنان به نحوي بهتر بهره ببرند. مديران دريافته اند که گروهها نسبت به ساختارهای سنتي کاري داراي قدرت انعطاف بيشتر بوده و در برابر محيط در حال تغيير بهتر پاسخگو هستند. لذا گروهها مي توانند به عنوان منبعي براي رضايت شغلي به کار گرفته شوند. همچنين آنها براي مديران ابزار موثري هستند تا بتوانند مشارکت کارکنان را بهبود بخشيده، اخلاق آنها را متعالي و تنوع نيروي کار را گسترش دهند (Kolb, 1995). اما یکی از موضوعاتیکه سازمانها و مدیران برای تشکیل تیم باید بدانند،آنست که اعضاي يك گروه يا تيم كاري معمولا از فرهنگهاي مختلف مي باشند و ازاينرو اين مساله به چالشي بسيار مهم براي مديران تبديل شده است كه چگونه بتوانند افراد مختلف با پيشينههاي فرهنگي مختلف را در كنار هم قرار دهند.
-مفهوم اثربخشی
در زمینه سازمانی یک توافق عمومی برای تعریف اثربخشی وجود ندارد. اوّلین دیدگاه در زمینه اثربخشی احتمالاً در دهه 1950 میلادی مطرح گردید که اثربخشی را چنین تعریفمیکند: اثربخشی عبارتست از درجه یا میزانی که سازمان به هدف های مورد نظر نائل می آید (دفت، 1386، 103). در تعریف دیگر اثربخشی، دست یابی به هدف های صحیح، اصلی و اساسی تعریف گردیده است (الوانی، 1381، ص 61). اثربخشی یک مفهوم کُلّی است و هنگام تعیین آن میزان یا حدودی که هدف های چندگانه (چه رسمی، چه عملیاتی) تأمین شده اند، سنجیده یا اندازه گیری و مورد قضاوت قرارمی گیرند. اثربخشی توّجه به بازده یا ستاده صحیح و مناسب است و معنای کیفیت را در بطن خود دارد (توردال، 29، 1371). اثربخشی در تمامی مکاتب مطرح بوده است. به طور مثال مکتب کلاسیک به مسائلی همچون حداکثر کردن میزان تولید و یا کاهش هزینه به عنوان اثربخشی توّجه داشتند. صاحب نظران مکتب روابط انسانی و در رأس آنها «التون مایو» اثربخشی را ناشی از رضایت خاطر کارکنان می دانستند. سایر متفکران مدیریت علمی، همچون «آبرام مازلو» و «داگلاس مک گریگور» به نیازهای انسان و نهایتاً به موضوع خود شکوفایی توّجه داشتند که در نتیجه بر احساس تعّلق و تعّهد، دلبستگی کارکنان به سازمان و نهایتاً بر میزان اثربخشی اثر مثبت خواهد داشت (حقی، 1385، 42). «اتزیونی» اثربخشی را میزان تحّقق اهداف تعریفمیکند و «فیدلر» که نظریه رهبری اثر بخش را مطرح کرده است، اثربخشی را مشتمل بر روابط مدیر با همکاران، میزان کار از پیش تعیین شده و میزان قدرتی که مدیر از مقام خود به دست می آورد، می داند. همچنین «ردین» معتقد است که اثربخشی به اندازهای از کار اطلاقمیشود که مدیران بتوانند به نتایج معیّنی با نیازهای خاصی از طریق اداره درست در موفقیت سازمان دست یابد. او در عین حال اثربخشی را وابسته به شخصیت، رفتار و انتظار مدیر، زیردستان، همکاران، هم قطاران و سازمان می داند. (مقیمی و همکاران، 1386، 97). «کالدول» و «اسپینکس» می گویند که اثربخشی، اندازه یا حدود دستیابی به اهداف برنامه است. «هوی» و «میسکل» اثربخشی را توصیف عملی در جهت نیل به یک هدف میدانند (هوی و میسکل، 1371، 72).
- Talkvt Parsons Model
- Myskl Model
- Kahen model
- Norton and Kaplan Model
- Arnold and Fyldmn Mod el
- Jain Model
- Zhakony Model
- CamPbell Model
- Yuchtman model
- Seashore model
- Bernard Bass model
- Warren Bennis model
- Alton mayo
- Abram maslow
- Douglas mcgregor
- Etzioni
- Fydlr
- Rdyn
- Caldwell
- Aspynks
- Have
- Myskl
کار تیمی_1529168177_12248_2718_1191.zip0.00 MB |