فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری دارای 36 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فصل دوم .......................................
مقدمه .........................................
الف ) رشد اجتماعي .............................
رشد اجتماعي در دوران هاي مختلف ................
رشد اجتماعي در دورهي پيش دبستاني .............
رشد اجتماعي در دبستان .........................
رشد اجتماعي در نوجواني ........................
اهداف رشد اجتماعي .............................
نظريه يادگيري اجتماعي بندورا ..................
مطالعات عروسك بلوبد ...........................
تاريخچهي فرزند پروري ..........................
شيوهي فرزند پروري ازنظر باوم مريند ..........
شيوه مقتدرانه .................................
شيوه سهل انگاري ..............................
شيوه خودكامه ..................................
الگوي جديد فرزند پروري بام مريند .............
نظريههاي مربوط به شيوهي فرزند پروري ..........
پژوهشهاي انجام شده در خارج و داخل كشور
مقدمه :
در عصر حاضر كه همه چيز با شتاب در تغيير و تحول است دامنهي دگرگوني به كانون خانواده نيز نفوذ كرده است و روابط انساني را در شبكهي ارتباطي خانوادگي به شدت تحت تاثير قرار داده است ، به گونهاي كه گاهي پدران و مادران پاسخ روشني براي مسائل اخلاقي و تربيتي خود و فرزندانشان نمي يابند و مضطربانه از خود مي پرسند اكنون چه بايد كرد ؟
در خانواده است كه كودك نخستين چشم انداز پيرامون خود را به دست مي آورد و احساس وجود ميكند رو در واقع روابط صميمانه اعضاي خانواده است كه در تكوين رشد و شخصيت كودك و نوجوان تاثير ميكند .( پارسا ، 1376)
روان پزشكان معتقدند جبر و زورگويي تار و پود حيات كودك و استعدادهاي فطري او را به هم ميريزد ، و برعكس عشق و محبت والدين و آموزگاران باعث تعادل رشد دستگاههاي عصبي مركزي و در نتيجه در حالتهاي رواني او ميشود (ميلاد فر ، 1370)
والدين خشك و غير منطقي و بيش از حد سختگير كه از قبول هرگونه دليل براي رعايت مقررات سرباز ميزنند و ميتوانند سبب اختلالهاي شخصيت در كودكان گردند .
از طرفي تسليم شدن والدين نسبت به خواستههاي كودك نيز مي تواند موجب اختلال در شخصيت كودك شود ، نگرش گرم يا سرد والدين ميتواند باعث سازگاري يا ناسازگاري فرزندان در آينده باشد .( پارسا ، 1376 )
الف )رشد اجتماعي
رشد اجتماعي به معني تكامل روابط اجتماعي فرد است . رشد اجتماعي مستلزم هماهنگي با گروه اجتماعي و پيروي از هنجارها و سنتهاي آن است .
براي رسيدن به اين مرحله از رشد اجتماعي كودك ميبايست علايق خود را دگرگون كرده و شيوههاي جديد رفتار او فراگيرد و دوستان جديدي را برگزيند( رشد كودك ، احمدي و بني جمال 1371) اهميت رشد اجتماعي و اجتماعي شدن در آن است كه هر كس در جامعه به دنيا مي آيد ، در آن نشو و نمو ميكند و جواني و بزرگسالي و در واقع زندگي خود را در جامعه مي گذراند .
به اين ترتيب فرايند اجتماعي شدن كودك شبيه به خود را دارا مي شود ، كودك علامتي به محيط ميفرستد در جهت هدف خاص و هنگامي كه همسالان يا همبازيهاي اين علائم را دريافت كردند پاسخ آنها را ارسال ميدارند و فرد متوجه ميشود تا چه حد مقبوليت دارد .
به بيان ديگر واكنش ديگران به او ميگويد كه چگونه است ، البته ناگفته نماند كه تفاوتهاي فردي در روابط گروهي اثرات قابل ملاحظهاي دارد .
در واقع حساسيت كودكان در برابر تاثيرات اجتماعي ، متفاوت است، يعني گروه در بعضي از كودكان بيشتر از بقيه تاثير مي گذارد .
كودك « تنها » يعني كسي كه بيشتر وقت خود را به مطالعه يا انديشه يا بازي انفرادي مي گذراند ، يا در مغازه به پدرش كمك مي كند ، در مقايسه با كودكي كه رهبر كودك است و بيشتر اوقات خود را با ديگران ميگذراند تاثيرات اجتماعي بسيار كمتري دريافت خواهد كرد .( شعاري نژاد ، 1364)
. Socialization
مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری_1526481942_8779_2718_1163.zip0.00 MB |