فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری انحرافات جنسی دارای 19 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد ( مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل مبانی نظری::
مقدمه
قبل از اينكه مسايل جنسي از نظر علمي مورد مطالعه قرار گيرد قوانين مذهبي برچنين اعمالي حكم مي كرد و مردم آنچه مذهب دستور مي داد مي پذيرفتند مردم هم اكنون نيز درمسايل جنسي تا حدودي پايبند مذهبند ليكن مذهب بيشتر روي قانون طبيعي اين غريزه و طرز استفاده مشروع آن نظر دارد كه هدف آن توليد مثل و بقاي نسل است با چنين ديدي آنچه دراين قالب و طرز فكر قرار نگيرد انحراف جنسي خواهد بود. بطور كلي دانشمندان علوم الهي قرون وسطي اعتقاد داشتند همان طور كه چشم براي ديدن است آلت تناسلي انسان نيز فقط براي توليد نسل ايجاد شده و وظيفه ي طبيعي آن تنها ايجاد نسل است.
دراين دوره اعمالي كه براي جلوگيري از آبستني صورت مي گرفت نيز نوعي انحراف شناخته شده لذا دانشمندان علوم ديني آن زمان معتقدبودند افرادي كه به مباني ديني و اصول ماوراء الطبيعه اعتقاد ندارند اعمال جنسي را به خاطر لذت آن انجام مي دهند نه به منظور توليد نسل كه هدفي طبيعي است. با توجه به اين طر تفكر به شوهرها و خصوصاً زنها چنين القا نموده بود كه اين عمل صرفاً براي توليد نسل است و هنگام مقاربت نبايد از آن لذت برد و عمل زناشوئي فقط براي بچه دار شدن است چنان چه زني درهنگام مقاربت دچارلذت مي شد آن را يك نوع انحراف مي دانستند. چنين طرز تفكري قرنها اعمال جنسي زن و شوهر را هدايت مي كرد و حتي هنوز هم بعضي افراد از اين طرز تفكر پيروي مي كنند1.
تعريف انحراف جنسي
انحراف جنسي عبارت است از منحرف شدن از حالت هنجار رفتار جنسي.
به عبارت ديگر اگر رفتار جنسي ازچهارچوب موازين مقبول خود خارج شود به انحراف تعبير مي شود. البته انحراف مسأله اي نسبي است به عبارت ديگر آنچه دريك فرهنگ و جامعه انحراف خوانده مي شود ممكن است درفرهنگ و جامعه ديگر انحراف تلقي نشود موازين اخلاقي، فرهنگي و عرض جامعه تعيين كننده حوزة روابط جنسي سالم است.
نكته حائز اهميت آن است كه رفتارهاي جنسي به صورت يك طيف نمي باشد و نمي توان افراد را به دو گروه سالم يا منحرف تقسيم كرد دامنة حالات جنسي از رفتارهاي سالم تا منحرف گسترده بوده و دربين آن افراد با درجات انحراف مختلف ديده مي شود. دربعضي انحراف خفيف و دربعضي شديد بوده و گاهي چند انحراف باهم ديده مي شود.
درتببين انحراف جنسي عقايد مختلفي ابراز شده عده اي معتقدند چون ترشح غدد جنسي امري طبيعي محسوب مي شود پس اتخاذ هر روشي از جمله همجنس بازي براي ارضاي انحراف جنسي سلسله وسيعي از رفتارهاي جنسي است كه تعدادي از آن ها شايع بوده و اجتماع در مقابل آن به تجاهل متوسل ميشود در حالي كه انحراف شديدتر كمتر رواج داشته اما اجتماع (و قانون) آن را مذموم مي شمارد و تقبيح مي نمايد. در علل انحراف جنسي كه به معناي تمام شامل ساديسم، مازوخيسم حيوان بازي، بچه بازي، خودنمايي جنسي، هم جنس بازي و … ميشود سخن بسيار رفته است زيست شناسان اختلال در جفت كروموزوم ها و عدم توازن غدد و مخصوصاً هورمون ها را در بروز انحراف مؤثر مي دانند. روان شناسان معتقدند كه اكثر منحرفان جنسي به اختلالات شخصيتي و بيماريهاي مختلف رواني از جمله جنون، عصبانيت، آسيب هاي مغزي اختلال منش (پسيكوپات) و نقص عقل مبتلا بوده و به ضعف كنترل هاي حقيقي، اخلاقي و پرورش معيوب روابط جنسي دچار مي باشند به عنوان مثال شخص ساديست به علت طرد از جامعه و سرخوردگي يا خصومت و رفتار مخرب اين ناكامي را جبران ميكند آن طبيعي محسوب مي شود و عده اي ديگر كساني را منحرف مي دانند كه احساس لذت جنسي آنها يا رفتار اكثريت مردم عادي متفاوت باشد.
1 . اكبري ابوالقاسم، مشكلات نوجواني و جواني. صفحات 146-145
. مطلق پيروز، مهدي. عنوان رازهاي نهفته جنسي. ص 113
. كي نيا مهدي، علوم جنايي، ص 97
. اسدي ليلا سادات، مساحقه جرمي عليه زنان، ص 3
. دانش . دكتر تاج زمان. مجرم كيست، جرم شناسي چيست، صفحات 183-182
ادبیات نظری انحرافات جنسی_1527335749_9607_2718_1986.zip0.00 MB |