فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق نوآوری سازمانی دارای 79 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
تئوري پردازيها :
ادبيات موضوع :
1- نوآوري :
نگرش سيستمي به ابتكار و نوآوري
2- ويژگيهاي نوآوري :
1- نوآوري فناورانه :
1- مراحل نوآوري :
الف) تشخيص نياز :
ب) شكلگيري ايده نو :
ج) ارايه كتبي و مستند طرح :
د) تصميمگيري براي قبول تغيير :
ه) تخصيص منابع :
ه- ويژگيهاي فرايند نوآوري فناورانه :
1- پيوستگي يا تداوم :
وابستگي مسير :
عدم اطمينان :
7- يك رويكرد چند بعدي به نوآوري :
نوآوري بنيادي / تكاملي
نوآوري محصول / فرايند:
نوآوري اداري / فناورانه :
8- سطوح نوآوري :
مقايسه انواع نوآوري
10- الگوي تكامل فرايند نوآوري فناورانه :
1-10 مدل فشار علم :
2-10 كشش بازار
انتقادات وارد بر مدلهاي فعلي نوآوري :
3-10 مدل اتصالي :
4-10- مدل يكپارچه و شبكهاي :
5-10 – مدل زنجيره ارزش
11- چند مدل ديگر نوآوري فناورانه :
1-11 مدل نوآوري فناورانه :
2-11- مدل كل نگرانه فناورانه :
ساختن ( يا توسعه تكنولوژي ) و خريدن( يا انتقال تكنولوژي ) :
12- عوامل موثر بر فرايند نوآوري :
1-12- عوامل داخل موثر بر فرايند نوآوري شرکتها:
2-1-12- ساختار سازماني
4-1-12- افراد
* پشتيبان پروژه :
* مدير و رهبر پروژه :
* مربي :
2-12- عوامل خارجي موثر بر فرايند نوآوري شرکت ها
1-2-12- پايه مهندس و علوم و تکنولوژي
2-2-12- وجود شبکه هاي ارتباطي
منابع فارسي :
تئوري پردازيها :
در كشور ما به دليل برخورداري از امكانات طبيعي و منابع خداداي متاسفانه به فرايند نوآوري توجه چنداني مبذول نگرديده است و منتظر بودهايم تا ديگران براي ما فكر كنند و به توليدات محصولات و فرايندهاي جديد بپردازند و نتايج آنها را پس از مدت طولاني و منسوخ شدن دريافت و به كار گيريم .
همانطور كه مي دانيم فرايند نوآوري فناورانه مجموعه پيچيدهاي از فعاليتهاست كه ايده ودانش را به واقعيت فيزيكي و كاربردهاي علمي تبديل ميكند اين فرايند ، دانش را به محصولات و خدماتي مناسب و داراي اثرات اجتماعي – اقتصادي تبديل مي كند . از سوي ديگر فرايند نوآوري تكنولوژي يكپارچه سازي اختراعات و تكنولوژي هاي موجود را مي طلبد ، تا بتوان از اين طريق نوآوريها را به بازار عرضه نمود .
هشت مرحله ، در فرآيند نوآوري فناورانه وجود دارد كه برخي از فعاليتهاي اين مراحل ميتواند همپوشاني داشته باشند . اين مراحل عبارتند از :
اما بسيار مهم است كه دولتي بداند در چه موري دخالت كنند و در چه اموري وارد نشوند تا ساز وكار بازار مختل نشود يكي از سياستهاي پيش بيني شده دولتها براي نوآوري استفاده از سياست گذاري گزينشي نوآوري يعني تركيبي از سياستهاي مختلف با توجه به شرايط جامعه ميباشد
عوامل موثر بر بهبود فرايند نوآوري : نهادي كردن بهبود نوآوري يك طرحي سيستمي است و شامل تغييرات فراگير در سطح فردي ، گروهي و سازماني ميباشد (البته عامل اجرا و تغيير در جهت فراهم آوردن زمينه و شرايط اين تغييرات ، سازمان ميباشد ) در سطح فردي ، فرد در مورد پذيرش يك رفتار جديد در اينجا و اجراي طرحهاي نو و استمرار آن تصميمگيري مينمايد .
از عوامل موثر بر پذيرش يك رفتار در سطح فردي ، داشتن تواناييها و مهارتهاي مرتبط با ؟؟ كاري و انگيزش دروني باور فرد به تواناييها و مهارتهاي خود و باور فرد به مفيد بودن نقش خود و تغييرات ، باور اوليه مبني بر مورد پاداش قرار گرفتن رفتار جديد ، ميباشد .
استمرار اين رفتار جديد در سطح فردي منوط به اين مسئله است كه بين نتايج مورد انتظار فرد از انجام يك رفتار و نتايج واقعي و هماهنگي وجود داشته باشد و فرد نسبت به اين رفتار جديد احساس تعهد نمايد . سطح تعهد فرد به يك رفتار وقتي كه آن را به صورت آزادانه انتخاب كرده و ديگر اينكه همه از آن آگاهي داشته باشند ،افزايش مييابد .
براي اينكه اين رفتار نهادي شده در سطح فرد ،توسط افراد مختلف انجام شده و در طول زمان مستمر داشته باشد . بايد اين رفتار قسمتي از ساختار اجتماعي شود . عوامل و شرايط بر انتقال رفتار جديد از سطح فردي به سطح سازمان موثر ميباشند از جمله : باور به اينكه رفتار جديد ازطرف سازمان اجتماعي جبران ميشود ، باور بر اهميتي كه شركت براي نوآوري قائل است . هنجارهاي گروه كاري ، صميميت و اعتماد ، اعتقاد به ارائه كار عالي و كيفي در گروه كاري ، در سطح سازماني نيز عوامل ساختاري – رفتاري درفراگيري و استمرار نوآوري موثر ميباشد ، از جمله ساختار تيمي ،شبكه ارتباطات بهرهور در داخل و خارج سازمان ، با مشتريان و مصرف كنندگان تاكيد بر اهدافي مانند توسعه محصولات جديد ، وجود واحد تحقيق و توسعه فعال ، تنوع سيستم پاداشي ، عدم ساختار يافتگي شغل ، استمرار آموزشي ،وجود سيستم پيشنهادات ، الگوهاي رفتار مديران در جهت حمايت طرحهاي نو و ريسك پذيري آنان .بنابراين در مجموع سيستمي از ساختار ،كاركردها و نقشها در قالب حاكميت بازار و ارزشها براي تغيير و تقويت درونيترين لايه فرهنگ يك سازمان يعني پيش فرضهاي اساسي آن در زمينه ضرورت استمرار و فراگيري بهبود و نوآوري براي بقاء و رشد در محيط پر تحول و تغيير كنوني لازم است . به بياني ديگر اگر بنا به نظر « شاين ) لايههاي فرهنگي يك سازمان را به سطح ( بيروني ،ارزشي ، و باورها و پيش فرضهاي اساسي ) تقسيم نمائيم .
و يا بنا به تحقيقاتي « سييل و مارتين » سطح اول را به دو سطح الف سطح بيروني مانند تكنولوژي ، ساختار و.... و سطح ب يعني الگوي رفتاري و هنجاري تقسيم نماييم .
ادبیات نظری تحقیق نوآوری_1527335801_9609_2718_1537.zip0.00 MB |